HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Alapjárat beállítás

2023.09.13. 10:00 :: Sidaries

Párszor írtam korábban, hogy az év eleji szerelés nem sikerült tökéletesen, mert habár a benzincsövek nagy részét - két kivétellel - sikerült kicserélni, az alapjárat valami okból nagyon elromlott. A szokásos 800-900 helyett leesett 600-700 környékére, és emiatt nagyon egyenetlenül járt a motor. Azóta az egyik maradék benzincső már megjött, valamint jó eséllyel a második is meglesz hamarosan, de az alapjárattal valamit kezdeni kellett.

Ezért aztán aktivizáltam magam. Mert az elromló alapjárat csak egy volt a hibák közül, ezen felül büdös is lett az autó, egyértelműen túldúsított, olykor a hidegen indulással is bajok voltak, valamint mintha a fogyasztás és a teljesítmény sem lett volna az igazi. Gondolkodtam nagyon keményen, és úgy döntöttem, hogy a gyújtótrafó csere pont jókor lenne most, elvégre annak a hibája okozhat ilyen tüneteket. McFly segítségével kicsit utánanéztem a hiba felderítési módszertanának, és a szerelési kézikönyvben az van, hogy meg kell mérni a gyújtótrafó ellenállását, és ha az 1 ohm vagy afölött van egy kicsivel, akkor oké, ha alatta van, akkor rossz. Na most nálam ez az érték 0,5 és 0,7 ohm között volt. Meglehetősen kevés, tehát ez bizony lehet a hiba oka. Igaz, McFly azt mondta, hogy neki is alacsonyabb az 1-nél ez az érték, és nála teljesen jól működik minden, de úgy voltam vele, hogy ezen nem fog múlni a világbéke, veszek egy gyújtótrafót.

Így aztán megkerestem az új Bosch szervizesünket, és már rendeltem is az új cumót. Mint kiderült, éppen van is neki raktáron, így egy nappal később már ott is voltam érte, és egy gyors fagyizás és 17000 Ft után már jöttem is hazafelé. A teszt alapján az új trafó ellenállásértéke 1 ohm volt, így nekiálltam a beszerelésnek. Ez meglehetősen gyorsan ment, mert habár nem vagyok egy született szerelő, de csak pár csavar ki és becsavarásáról volt szó. Jöhetett a teszt. Habár az alapjárat nem lett jobb, de az autó szaga eltűnt, és azóta az indulással sem voltak gondok. A fogyasztással kapcsolatban még nincsenek biztos adataim, viszont a teljesítmény jobb lett, főleg hidegen. Szóval a trafó cseréjét sikernek könyveltem el, viszont az alapjárat miatt a budapesti túra nem maradhatott ki.

Bejelentkeztem hát a szokásos helyemre, ahol tavaly májusban rendbe rakták már egyszer a K-Jetet, majd pár hete egy pénteki napot rászántam, hogy elhúzzak Budapest túloldalára. A szükségesnél egy kicsit hamarabb odaértem, majd hamarosan a szerelők is megérkeztek. Beálltam, és neki is álltak a diagnosztikának. A hiba elmondása, majd az elmúlt év kikérdezése után nekiálltak a bütykölésnek, én meg elmentem megebédelni a Lidlbe, majd egy fa alá ülve ettem és ittam és igencsak jól éreztem magam ettől a nagy nyugalomtól. Aztán visszaballagtam, és az autó hamarosan készen is volt. Nagyjából. Mert habár az alapjárat jó lett, de a szerelők nem voltak elégedettek, mert nem tudtak rendes üzemanyagnyomást mérni, mert pont előző nap ment tönkre a műszerük. Márpedig az volt a gyanújuk, hogy ott lehet valami probléma a járművel. Az ezzel kapcsolatos tesztjük az volt, hogy a működő motor fölötti elosztóról simán lecsavarták egyesével a benzincsöveket, és az üzem meleg motorra itt is ott is spriccelt a benzin. McFly megnyugtatott, hogy nincs itt semmi látnivaló, de azért ez nekem meglepő volt.

alapjaratbeallitas.jpg

Ezután még volt egy kisebb gond ezúttal azzal, hogy túl magas lett az alapjárat, de ez csak a szokásos hiba volt, hogy a motor hátulján az a kis pöcök a gázbovden végén nem nyomja meg rendesen az alapjárat beállító mikrokapcsolót. Ezt egy kis mechanikus állítgatás után megoldották, így végül annyiban maradtunk, hogy mivel egyébként jó az autó, ezért használjam nyugodtan, de a biztonság kedvéért egyszer még menjek vissza megnézetni a nyomást, hogy megnyugodjunk vagy pedig megoldják a gondot rendesen. Ez pedig majd akkor lesz, ha nekik lesz hozzá műszerük, én pedig kicserélem a két maradék benzincsövet. Ez nagyságrendileg az októbert fogja jelenteni. A legjobb, hogy ezért a szerelésért nem kértek semmit, bár valószínűleg a következő szerelésre ez nem lesz igaz.

Szóval a végeredmény az, hogy nagyon szépen be lett állítva a Delorean, ismét élvezet vele menni. Amit aztán kicsit később le is teszteltem rendesen.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr318210309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása