Szintén nagyon gyakori tévhit. Nagyon sokan (főleg, akik más témákban is egészen különleges tévhitekkel bírnak) hiszik, hogy az autó nagyon nehéz. Amikor megmondom, hogy az autó nem alumíniumból van, hanem rozsdamentes acélból, akkor ők már tudják is, hogy akkor legalább 2 tonna. Hát ez nem igaz. És most a tények:
Az autó önsúlya feltankolva 1290kg (2844lbs). Mivel hátsó motoros, ezért a súlyeloszlása elég rossz, kb. 35% előre, és kb. 65% hátra. Sokan azt hiszik, hogy az acélpanelek nagyon nehezek, de ez nem így van. Kicsit nehezebbek a rendes acélpaneleknél, de nem jelentősen. Az üvegszálas kaszni pedig elég könnyű. Persze aztán az alváz megint jól odateszi a súlyt.
Félreértésre adhat okot, hogy ha az autó VIN tábláját nézzük meg. Ott a maximum tömegre 1442kg-ot (3180lbs) írnak. Ez azért van, mert ebben már benne van a szállított személyek súlya is. Ha megnézzük, akkor ez bizony összesen 150kg két emberre. Szóval kezd értelmet nyerni a "Deloreansúlyban vagyok" és a "Bele kell fogynom a Deloreanembe" kifejezés. :)
Ha már itt járunk, akkor sokkal nagyobb gond a harmatos motorteljesítmény, mert ha végiggondoljuk, akkor bizony némi cuccolás után az autó azért tud 1,5 tonna lenni a 137 lóerőhöz. Ott pedig már nincs meg az ideális 1:10-es arány. Persze ennek is van előnye. Ha egy 1,5 tonnás faltörő kos (mert az az alváz az egy faltörő kos) nekicsapódik valami kevésbé súlyosnak, akkor elég jó esélye van a túlélésre. Szóval törésteszten ez jól jöhet.
Végszóként annyit, hogy az autó nem kimondottan könnyű, de azért annyira nem is nehéz. Más sportautók is vannak ilyen nehezek, de ott a motor jóval erősebb.