HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hollandia II. avagy Indulás

2009.09.30. 09:39 :: Sidaries

Elindultunk. Komáromban vettem magyar és osztrák autópályamatricát, a hűtővizet és még pár dolgot. Utána beugrottunk még Győrbe a delorean.hu pólókért. Úgy gondoltam, hogy jó ajándékok lesznek Welmoednek (A holland klub főnöke), Andreasnak (Deloreantulaj. Majd második napon megírom), és Ednek (a szervízes). Pluszban még feltöltöttük a Béb telefonját is, hogyha valami van az enyémmel, akkor legyen második. Ez így utólag nagyon jó ötlet volt.

Ez után már tényleg nekilendültünk. Még egyszer megálltunk tankolni olcsó magyar benzinből, aztán tekertünk ezerrel. Már amennyire a sok osztrák, majd kicsit később a német autópályák és főleg azok konstans felújításai engedték. Ezt a képet Ausztriában lőttük:

Ilyen vályúkban kellett menni sok kilométeren keresztül 80 km/h körüli sebességgel. Ezzel több gond is van. Az egyik, hogy alig haladunk, a másik, hogy ha az elől levő autót nézitek, akkor nem túl sok hely van a szélei és a beton között. Na a Delorean annál még kábé 10 centivel szélesebb. Szóval ott egyensúlyozni nagyon szopás. Sokkal fárasztóbb 5 kilométer itt, mint 50 rendes úton. Ezen a napon elég jól haladtunk, habár ezek a részek eléggé lassítottak. Még az osztákoknál elértem az 52000 mérföldet az autóban.

A sebesség amit az óra mutat is kb. az átlagsebességünket mutatja. Kicsit alámér, ezért általában 120 körül mentünk. Az autó egész nap jól viselkedett, semmi gondunk nem volt vele. A fogyasztáson mondjuk meglepődtem. Egész úton kiszámoltam tankolásokkor a fogyasztást és itt mértem az egyik legjobbat ami 8,2 liter / 100km volt. Szerintem nagyon jó, főleg egy lassan 30 éves autótól.

Elég hamar nekiálltunk szállást keresni, úgy terveztük, hogy Nürnberget elhagyva az első helyen leállunk és szerzünk szállást. Ez Erlangen volt, ami mint később kiderült nem volt jó döntés. Ez azt hiszem egy egyetemi város Nürnberg túlzott közelében. Mi inkább valami vendégházat vártunk volna, de a GPS mindenféle hotelekhez vitt. Itt általában nem volt szabad hely, valamint az áraik is eléggé durvák voltak. 120 euro / éjszaka kettőnknek. Nagyon sokalltam és egy jó másfél órás szerencsétlenkedés után ideges lettem, aztán visszamentünk az autópályára. Kicsit eltávolodtunk és a GPS mutatott is egy hotelt Pommersfeldenben. Ezt:

Aha. Biztos szép, de lehet, hogy a 120 eurós ár is baráti lenne itt. Inkább átmentünk az út túloldalára és találtunk egy gyönyörű 70 eurós szállást itt:

Tipikus vendégház kicsit többfajta stílussal berendezve, mint kéne, de olyan takarókkal, amiket a Béb azóta is emleget. :) A képen elrejtve egyébként egy Delorean is található. :)

Végül itt megszálltunk és ki tudtuk pihenni Erlangent és az útfelújításokat. Este egy kis séta után már 9-kor aludtunk. Jól esett.


 

9 komment

Címkék: hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr921417497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2009.09.30. 14:18:08

Erlangenben írtam a diplomamunkámat 2003-ban. Akkor a legolcsóbb szoba egy elég lepusztult hotelben 40 euro volt két személynek. Viszont én nem GPS-sel, hanem véletlenül találtam (arrafelé bicikliztem és bementem megkérdezni).

A nászutunkat is a németeknél töltöttük (ez idén nyáron volt), semmi nem volt előre leszervezve, viszont így utólag ez kicsit rossz ötlet volt, mert Münchenben pl. 90 euro volt a legolcsóbb szállás amit találtunk (igaz, a városközpont csak 20 perc séta volt). Tehát legközelebb veszek valami olyan netes csomagot, amivel külföldön is fix díjért lehet netezni és uccu neki. Más kérdés, hogy itt a 90 eurós szobában volt net, aminek a segítségével találtam Berlinben 55 eurósat :D

Még jó tudni, hogy Ausztriában ingyen van a net a McDonald'sban, szóval ott nem volt gond, de a németeknél fél óra 10 euró. Vagy még jobb lett volna, ha ezt a holland túra előtt írom le? :)

Evil1979 2009.09.30. 18:09:15

Rövid!
Rövid!
Rövid!
Szerintem mindenki örülne ha legalább egy 10-15 percet kellemesen elolvasgathatna egyhuzamban!
Ha ezt ennyire szét szeded, és így lesz 8-10 rész, akkor inkább csinálj belőle 4-et.

u.i.: nagyon várom a (hosszabb) folytatást!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.01. 09:54:32

Az a baj, hogy elég sokáig tart ezt is megírni és mivel munkában írom, ezért sokkal hosszabbat nem tudok. Ezért maradtam ennél a méretnél.

bopat 2009.10.01. 10:48:37

Hollandiában a szállodában kitöltöttem a comment card-ot, és ott is pont ezt nehezményeztem, azaz hogy miért nincs ingyenes net.
Nálunk már mindenhol ingyenes (majdnem) és nem kérnek 1 órára 6 eurot...

Evil1979 2009.10.01. 21:33:11

@Sidaries: Munkában???
Nem félsz, hogy a főnök is olvassa? :)
Tényleg csak az a bajom hogy 5perc alatt végig érek, és ez egy kicsit satnya így! Többet akarok. :P

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.02. 09:18:14

Majd megnézem mit tehetek, de jobban szeretem, hogyha folyamatosan van téma amiről írhatok, mint ha néha írok 5 oldalt aztán egy hónapig semmi. Mivel jön a tél, amikor nicsenek új élmények, ezért akkorra is kell tartalékolni anyagot.
Majd ha lesz több Delorean és talán társszerzők, akkor könnyebben leszek. :)

A net pedig tényleg idegesítő volt. Nálunk már mindenhol ingyenes.

Evil1979 2009.10.02. 20:59:36

@Sidaries:
Jól van, jól van.
Csak Én egyszerre pótoltam be az összes írásod, mert nem rég találtam ide, így az a 3 nap gyorsan elment amit itt eltöltöttem míg mindent elolvasgattam.
:D

bopat 2009.10.04. 16:26:35

@Evil1979: Ismerem az érzést, amikor elsőre idetévedtem, napokig olvastam mindent. Utólág rájöttem, hiba volt, mert sokmindenre nem emlékszem :)

Suttora 2009.10.05. 10:41:39

@bopat: Akkor épp itt az ideje újraolvasni :D
süti beállítások módosítása