Azt hiszem, hogy hasonlóan tudom kezdeni ezt a bejegyzést, mint ahogy az Ati mondta a müncheni videónkban: "Ki fogom hozni az ortodox Deloreanrajongókból az állatot." Mégpedig azért, mert habár a Delorean valóban olyan anyagokból készült, amik garantálják a hosszú élettartamot, de azért ezt a képet is árnyalni kell, szokás szerint. Mondom mindezt úgy, hogy továbbra is elfogult vagyok az autóval szemben, de azért igyekszem ennek ellenére megőrizni objektivitásomat.
Szóval a Delorean valóban a hosszú távú tervezés mintapéldája? Vagy minek köszönhető a korához képest óriási túlélési arány? Mert azért 30 év után a kb. 66% elég jónak minősül. Még akkor is, ha ezeknek a túlélőknek egy jó része nem működőképest. Valóban nagy szerepe van ebben a felhasznált anyagoknak, de van egy legalább ilyen fontos másik ok is.
Az, hogy a Deloreaneket nagyon ritkán használják napi autóként. Amerikában egy átlagos autóval évente minimum 10000 mérföldet mennek, márpedig nem nehéz olyan Deloreant venni, amiben 30000 (vagy még kevesebb) mérföld van. Az én kb. 80000 mérföldes autóm egy sokat futottnak számít, márpedig ha egy minimum átlagos használatot nézünk, akkor a 300000 mérföldes futásteljesítmény lenne a normális.
Ezeket a számokat használva látható, hogy egy Delorean egy másik autóhoz viszonyítva mindössze tizedannyit futott, tizedannyit kopott és tizedannyi esélye volt balesetbe keveredni. Ezért aztán a Deloreanek nagy részének csak a tárolás hosszú évtizedei jutottak, ami közben az egyedüli dolguk az volt, hogy eközben ne rohadjanak szét. Márpedig el kell ismerni: Ebben igazán jók. A Deloreaneket tehát nem szerencsés a normál autókhoz viszonyítani, mert soha nem voltak azok. Eleinte divatcikkek voltak, mostanra pedig hobbiautók lettek. Emiatt a tulajdonosok általában porcelánbabaként kezelik őket.
Végül pedig még egy gondolat. Lehet, hogy így most egy kicsit csökkentettem a Delorean érdemeit, de nem szeretném indokolatlanul ledegradálni, mert semmi sem állna messzebb a valóságtól. Attól, hogy ezeknek az autóknak a nagy része valóban keveset volt használva, ez nem érvényes automatikusan mindegyikre. A dmctalk-on többen is vannak, akiknek az autójában 300-400 ezer mérföld van és még mindig napi autóként használatosak, márpedig ez komoly futásteljesítmény. Tehát ezek az autók habár koruknak az egyik legstrapabíróbb autói, de nem elpusztíthatatlanok és nem is tökéletesek, mint ahogy az néha lejön egy-egy rajongó (mint én) lelkendezéséből.