Na hát ez a mai bejegyzés egy akkora baromság lesz, amekkorát nem gondoltam, hogy valaha írni fogok. Viszont mivel ez a mostani bejegyzés angolul hivatalosan megjelent egy elég nagy példányszámú (Popular Mechanics) lapban, ezért mégis ide kerül. Végül is évente egy-két ilyen hülyeség még belefér. Még akkor is, ha ez az írás pontatlanul és konyhanyelven mondja el a repülést. Akit komolyabban érdekel, az NE innen tanuljon. Azt hiszem elhatárolódok magamtól...
Fog repülni a Deloreanem, ha kinyitom a sirályszárny ajtókat és lepadlózom?
Bármilyen járműnek - akár repülő, akár autó - szüksége van valami erőre, ami feltolja a gravitáció ellenében. A repülőgépek szárnyait úgy képezték ki, hogy előállítsák ezt az erőt. Ahogy a repülő előre halad, a szárnyak lenyomják a levegőt, és mivel minden hatásnak van egy ellentétes irányú, de azonos méretű ellentétpárja, ezért keletkezik egy erő, ami felfelé nyomja a szárnyakat. Ez az emelkedés.
Az autókat inkább úgy tervezik, hogy ellenálljanak annak, hogy megemelkedjenek és ez alól a szabály alól a Delorean "szárnya" sem kivétel. Ezeket az ajtókat nem úgy formázták és állították be, hogy elegendő levegőt toljanak le és ezáltal elég felhajtóerő keletkezzen. Ráadásul elég rövidek és nem nyúlnak ki eléggé, ezért nem ideálisak a repüléshez. Hogy minden még rosszabb legyen, az ajtók nagy belső kárpitrésze és a visszapillantó tükrök elég nagy légellenállást generálnának. Arról nem is beszélve, hogy az ajtók valószínűleg letörnének, ha az egész autót meg kéne tartaniuk.
Egy újabb csapás a repülő Deloreanre, hogy az autó elölről még csukott ajtóval is nagyon dobozformájú. Ebből az irányból (ahonnan a legtöbb levegő éri az autót) majdnem két négyzetméter a felülete, ami jóval nagyobb, mint az ekkora méretű autóknál szokás. Ha még az ajtót is kinyitod, akkor pedig a kabinba áramló levegő további légellenállást generál. Egy Delorean 105 mérföld/órás csúcssebessége (ez igazából 135 mp/h) nem elég ahhoz, hogy mindezeken felülemelkedjen. Sőt, ha egy másik motorral 200 mp/h-ra lenne képes, még az sem lenne elég a felszálláshoz.
Ez viszont talán jó is így. Mert ha egyszer valahogy mégis sikerülne a levegőbe emelni az autót, új problémával szembesülnél, ugyanis amikor az autó felemelkedett és a kerekek elhagyták a földet, nem lenne ami előre hajtja az autót. Ez után pedig a légellenállás - és a gravitáció - győzedelmeskedne és semmi, még a fluxus kondenzátor sem tudna megmenteni a visszaeséstől.