Nagy örömömre megint elmélkedhetek egy kicsit a VINhez kötött változásokon, ezúttal az antennákkal kapcsolatban. Felteszem hát a kérdést: Hány fajta antennatípusa volt a Deloreaneknek? Aki hármat mondott az majdnem jó, de teljesen mégsem. Mert valóban három helyen volt antenna, de összesen négy vagy öt működési elv szerint működtek.
Az első, alapverzió a szélvédőbe integrált antenna volt. Kívülről nem látszott, nem bontotta meg az autó összképét és tökéletes is lett volna, ha a rádióvétel nem lett volna olyan rossz miatta. Ha valaki elhagyta a jó vételű nagyvárosokat, akkor nagyon hamar elment a jel és a rádió használhatatlanná vált. Ezért döntött úgy a DMC a 3200-as VIN környékén, hogy szükségmegoldásként a jobb első acélelemet átfúrva, ott vezet ki egy antennát, ami aztán már jó vételt biztosít. Ide először egy fix antennát szereltek, ami már jól működött. Később aztán, valamikor a 6000-es VIN környékén újabb változás érkezett és a fix antennát lecserélték egy manuálisan kihúzhatóra. Aztán jött az 1982-es modellév, a 10000-es VINek és új megoldás, a bal hátsó automatikus antenna. Ebből is két verzió volt, bár működésük csak minimálisan tért el, ezért egyben lehet őket kezelni.
Na és itt jön a történetben egy tipikus DMC-s csavar. Nem lehet meghatározni a kimondott váltási VINt egyik helyen sem, mert az antennák beszerelése egy hosszú átmeneti időszakon keresztül történt, ameddig két vagy három megoldás is jelen volt egyszerre. Ez annak köszönhető, hogy mikor kitaláltak egy változást, azt azonnal elkezdték beépíteni amint elkészült, de azért még a régi készletet is kifuttatták. Néhány esetben még az is előfordult, hogy egy fix antennás autó olyan szélvédőt kapott, amiben volt még egy bónusz be nem kötött antenna vagy éppen olyan, mikor már automatikus hátsó antenna volt az autón, de kifúrt és ledugózott acélelem volt rajta.
Tehát az első 3200-as határ az inkább úgy 2500 és 3500 között történt, a 6000-es VIN környékén pedig vannak fix antennák, manuálisan mozgatható antennák és már automatikusak is. A 10000-es VINtől már elméletileg rendbe jött a helyzet, mert csak hátsó automatikus antennákat szereltek be, de azért itt is volt egy általam nem értett műszaki változtatás. Bár ez legalább a külalakot nem érintette. Ehhez még hozzájön a kazettás egység és az óra megléte vagy nem megléte is, amik szintén 1981 végén változtak. Ezek miatt mondta Nick Sutton, hogy a '81 októberben és novemberben gyártott autók között nem volt két ugyanolyan. Valami kis különbség mindegyiken volt a többihez képest.
Emiatt aztán már alapból is elég kevert volt a gyárból kijövő autók kinézete, de erre még a QAC és a viszonteladók is rátettek egy lapáttal, pusztán önszorgalomból, mert volt hogy ott is elvégeztek frissítéseket, javításokat. Végeredményként szerintem a Delorean szépségversenyeknek a legnagyobb problémája lehet az antenna elhelyezése és annak eredetisége.