Aki a címet olvasva legyintett, felvonta a szemöldökét vagy bármi ilyesmit csinált, az üljön csak nyugodtan és olvasson tovább. Aki viszont egyiket sem tette, az most örülhet, mert lehet, hogy jobban érti már a Delorean történelem legfontosabb szabályát: Nincsenek axiómák!
Mert ugye mit tanítanak az általános iskolában? Mi a helyes válasz arra a kérdésre, hogy: Hány féle felni készült a Deloreanhez? És a gyerekek kórusban mondják, hogy: Kettő! A tanítónéni csendesen mosolyog, felszólítja a stréber Petikét, aki majd kiesik a padból úgy jelentkezik, majd miután Petike felpattant már darálja is a jól megtanult leckét:
"Kettő féle van. Az 1884-es VIN előtti koraiak amik szürkék és szürke kupak van rajtuk, valamint a későiek, amik ezüst színűek és fekete kupakjuk van, a közepén fehér DMC felirattal."
A tanító néni helyesel, majd egy dicséret után átlép a következő témára.
Na ez itt viszont már az egyetemi szint, úgyhogy mondjuk csak ki: Három fajta felni készült a Deloreanhez. Petikének igaza volt az első kettőt illetően, de volt még egy harmadik is. Minimális változtatás volt rajta a későihez képest, de attól még volt. 1981 augusztusában vezették be, mert a GKN Kent Alloys, ami a felniket gyártotta, túl magas selejt aránnyal küzdött a második típusú felnik gyártása közben.
Pirossal bekereteztem a különbségeket a középidei és a valódi késői felnik között.
A későin kicsit vékonyabbak a küllők és a küllők között van egy valószínűleg gyártáskönnyítő kitöltés. Pontos VIN nincsen a váltásról (valahol 3000 környékén lehetett), mert eltartott egy ideig, mire elfogyott a régi készlet. Mivel pedig a munkások nem feltétlenül vették észre a különbséget, ezért az augusztusi és szeptemberi gyártású autók egy része két féle felnivel került ki a gyárból. Tipikus DMC-s csavar, azt hiszem.
Ja és vannak pletykák arról, hogy a vékonyabb küllő és az extra kitöltés nem egyszerre jelent meg, tehát lehet, hogy van egy negyedik típus is. Erről inkább már nem is szeretnék tudni.