HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Felnifajták

2014.01.24. 21:00 :: Sidaries

Aki a címet olvasva legyintett, felvonta a szemöldökét vagy bármi ilyesmit csinált, az üljön csak nyugodtan és olvasson tovább. Aki viszont egyiket sem tette, az most örülhet, mert lehet, hogy jobban érti már a Delorean történelem legfontosabb szabályát: Nincsenek axiómák!

Mert ugye mit tanítanak az általános iskolában? Mi a helyes válasz arra a kérdésre, hogy: Hány féle felni készült a Deloreanhez? És a gyerekek kórusban mondják, hogy: Kettő! A tanítónéni csendesen mosolyog, felszólítja a stréber Petikét, aki majd kiesik a padból úgy jelentkezik, majd miután Petike felpattant már darálja is a jól megtanult leckét:

"Kettő féle van. Az 1884-es VIN előtti koraiak amik szürkék és szürke kupak van rajtuk, valamint a későiek, amik ezüst színűek és fekete kupakjuk van, a közepén fehér DMC felirattal."

A tanító néni helyesel, majd egy dicséret után átlép a következő témára.

felniszurke.jpg

Na ez itt viszont már az egyetemi szint, úgyhogy mondjuk csak ki: Három fajta felni készült a Deloreanhez. Petikének igaza volt az első kettőt illetően, de volt még egy harmadik is. Minimális változtatás volt rajta a későihez képest, de attól még volt. 1981 augusztusában vezették be, mert a GKN Kent Alloys, ami a felniket gyártotta, túl magas selejt aránnyal küzdött a második típusú felnik gyártása közben.

felniezust.jpgPirossal bekereteztem a különbségeket a középidei és a valódi késői felnik között.

felniezust2.jpgA későin kicsit vékonyabbak a küllők és a küllők között van egy valószínűleg gyártáskönnyítő kitöltés. Pontos VIN nincsen a váltásról (valahol 3000 környékén lehetett), mert eltartott egy ideig, mire elfogyott a régi készlet. Mivel pedig a munkások nem feltétlenül vették észre a különbséget, ezért az augusztusi és szeptemberi gyártású autók egy része két féle felnivel került ki a gyárból. Tipikus DMC-s csavar, azt hiszem.

Ja és vannak pletykák arról, hogy a vékonyabb küllő és az extra kitöltés nem egyszerre jelent meg, tehát lehet, hogy van egy negyedik típus is. Erről inkább már nem is szeretnék tudni.

Szólj hozzá!

Címkék: evolúció

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr585780204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása