A nagy arcom miatt olykor eljutok odáig, hogy azt hiszem hogy már minden fontos dolgot tudok a DMC történetéről, de aztán mindig rájövök hogy ez nem így van. Sokszor előjönnek olyan dolgok, amik nem a már meglevő témákhoz hoznak kiegészítéseket, hanem teljesen új témákat nyitnak. Ilyen volt tavaly Christopher Bradley és az Experimental Workshop léte, amihez mostanra jött még egy kis kiegészítés. Egy listáról van szó, ahol leírják az éppen futó fejlesztéseket és azok állását. Íme a lista:
Mike Loasby írta a levelet G. A. Lacynek. Loasbyről már én is írtam, de a második ember nem tudom ki lehet, annyit sikerült kiderítenem hogy George Lacy a neve és biztosan ő is valami fejes lehetett. Talán majd egyszer találok róla is valamit. Szóval a lista a fontosabb fejlesztésekről 1981 június 3-ai dátummal:
1. Másodlagos ajtótömítés: Ahogy láthattátok, a skiccek által készített verzió már fent van az autón és úgy tűnik elég jól haladunk vele. Bill Oliver képben van a helyzettel és intézi a rajzokat a kivágandó részekkel kapcsolatban.
2. Közös alváz és sebesség váltó mechanizmus: Pillanatnyilag a manuális és az automata váltós alvázak különböznek a sebességváltó környékén. Javított mechanizmusokat - amik könnyebbek és olcsóbbak mint a jelenlegiek - fejlesztettünk az alvázzal együtt. Kipróbáltuk a manuális és az automata rendszereket is a Renault Alpine-on és teljes sikert könyvelhettünk el. Már csak a rajzokra várunk, hogy teljesen készen legyünk.
3. Puha első és hátsó végek: Kidolgoztunk egy olyan munkafolyamatot, ami munkapadon mindössze 30 másodperces felszerelési időt igényel a hátsó lökhárítóhoz. Ugyanezt a folyamatot elkezdtük az első lökhárítóval is, de még nem végeztünk és eddig még egyáltalán nem készítettünk rajzokat sem.
4. Alváz: Módosítottunk az alvázon hogy a hátsó rész is leszedhető legyen. Így az alváz szerelhetősége jelentősen javul. A rajzoknak még nem álltunk neki.
5. Kipufogó rendszer: Módosított, egyszerűsített és talán olcsóbbá tett felfüggesztési rendszert dolgoztunk ki. A rajzokkal még nem foglalkoztunk.
Végül pár kiegészítés a végére.
- Ezek a mostani fordítások a szokásosnál is szabadabbra sikerültek, de szó szerint fordítva túl magyartalanok lettek volna a mondatok.
- Mint minden mérnökember, a DMC dolgozók is inkább szerettek szerelni, mint dokumentálni.
- Megéri nézni a pipákat a rajzon. A nem pipált részek biztosan csak tervek maradtak, a pipált részek úgy tűnik megvannak a későbbi autókon.
- Úgy tűnik volt a gyárban egy Renault Alpine, amit kb. ezerszer szedhettek szét és rakhattak össze. Érdekes lenne megtalálni.
- A 6. pont majd a jövő héten jön a folytatással együtt.