A szerdai bejegyzésben írtam, hogy még az idei évben is van remény. Hát íme!
Sziasztok kedves DeLoreanesek, itt Attila!
Anyukám a hibás! Megnézette a (konok és önfejű) 8 éves kisfiával azt az ominózus filmet, aminek hatására 18 év elteltével a kisnagy gyerek összeszedte magát, és nekiállt komoly vételi szándékkal DeLoreaneket nézegetni az interneten. Nem mintha abban a 18 évben nem követtem volna a hirdetéseket...
2019 novemberére állt össze a kép, hogy biztosan meglesz. A blogot addigra már végigolvastam, az összes képet végignéztem. Európában keresgéltem, de az AmeriCarGo rávilágított, hogy Európában többen foglalkoznak azzal, hogy az amerikai piac alját megveszik, áthozzák, picit rendbe teszik, és Mike Brewer után szabadon viszonylagos haszonnal eladják nekünk, egyszerű európai vásárlóknak. Inkább intézzük magunk, várjuk meg amíg ideér, de sokkal jobb állapotút lehet találni Amerikában, egy „neppertől vásárolt”európai példány áráért.
Innen is köszönöm a tanácsot Szolga Attilának, és az AmeriCarGo-nak!
Nézegettük... volna... ha az egyik legígéretesebb példány árát nem vitték volna le a komoly nézelődés első napjáról a másodikra 3.000 USD-vel. Ez egy olyan csökkentés, aminek hatására azt mondtam, hogy ha azt ráköltjük (tehát a keretben maradunk így is), sok baj már nem lehet. Ezt azonnal meg kellett venni!
2020. január 17. volt az a nap, amikor kattintottunk az eBay-en. Az AmeriCarGo Los Angeles-i telephelyétől 20 km-re lévő, egy tulajos, 14.988 mérfölddel, frissen szervizelt, és szépen futó autóra. Mondták ők...
1981.11.10-i gyártás, hibátlan külsővel és belsővel, működő Craig rádióval, de valamiért sötétzöld padlóborítással... ami gyönyörű és precíz munka, de MIÉRT ZÖLD???!!!
Az egész adásvételi és szállítási folyamat számomra maga volt az örökkévalóság, de visszatekintve ennél gyorsabb, korrektebb, és gördülékenyebb szolgáltatást nem is kaphattam volna.
2020. március 27. volt az a nap, amikor a konténer kinyílt, és megpillantottam először, Fóton. Apám, és Péter barátom, aki segített, hiányolta az örömkönnyeket, de én tudtam, hogy az akkor lesz, ha felkerül a rendszám, és az első km-ket forgalomban megtehetem. Addigra viszont már megvolt az időpont a muzeális minősítésre, Április 6. AZ 9 NAP!!! Rohanjunk!
A hibalista a következő volt a „just serviced and runs well” autón, a teljesség igénye nélkül: komplett üzemanyagrendszer (AC, gumik, tömítések, szintjelző) és csövek cseréje; üzemanyagtank tisztítása; kiegyenlítőtartály cseréje; első maszk fényezése; SZÉLVÉDŐcsere; komplett elektromos rendbetétel; féktárcsák; betétek; főfékhenger, kuplung munkahengerek, szűrők, folyadékok cseréje; díszcsík felragasztása; elektromos antenna cseréje; ajtózárak és gyújtáskapcsoló cseréje; 1988-as évjáratú gumiabroncsok cseréje; kötelező bemelegedésszabályozó, RPM relé, futómű csavarok cseréje; nagytakarítás. Nem várok / vártam új és tökéletes autót, nagyon jól tudom hogy milyen egy veteránautó, de ez pont súrolja nálam a beetetés, túlárazás határát. Ha nem fértünk volna bele a keretbe, mérgesebb lennék. Ez minden volt, csak „just serviced and runs well” nem... Illetve de, mert a „just” relatív... találtunk benne egy 1996-os olajcsere munkalapot. „Szinte just.”
Ha nincs az én apám, aki idén 20 éve foglalkozik veteránautók felújításával, akkor ez az egész nem jöhet létre. Megfogadta hogy kitagad, már 8 éves koromban, ha ilyet merek venni... de megéltük ezt is, Fater! Ismered a gyerekedet, nem? Amit a fejébe vesz, az meglesz... ilyen vagy Te is.
Mindehhez a manőverhez továbbá elengedhetetlen volt Ed segítsége Hollandiából, és az, hogy Péter barátom Edtől 40 km-re dolgozott, és pont az autóval egy napon jött haza szabadságra, így elhozott mindent.
A muzeális minősítés napjára minden összeállt, saját lábán ment be, és minősített oldtimerként jött ki.
A műszaki vizsga időpontja Május 6. lett, ezt is hiba nélkül vette az autó, így május 13-án megkapta az OT-8443 rendszámot, így szerencsés esetben találkozhatunk Budapesten és környékén.
Első utunk Május 14-én, Solymár felé:
Bónuszkép 2020. május 16-ról, mert hát nekem már volt szerencsém látni az új magyar Deloreant