HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Biztosítás

2015.03.06. 10:00 :: Sidaries

Deloreant venni soha nem volt egy kiszámítható dolog. '81-ben, amikor megjelent, akkor a gyártó kezdőssége és a minőségi problémák miatt, '82-ben pedig a DMC anyagi helyzete és később a tönkremenetele miatt. '83-tól kezdve indult azonban az igazi vakrepülés. Az árván maradt autóknak még nem volt kialakult alkatrészbázisa, a kereskedések sorban húzták le a rolót és még a biztosítók is rászálltak a tulajdonosokra. A DOA szerencsére már létezett és próbálta összefogni a tulajdonosokat és együttesen fellépni érdekeik védelmében. Erről szól a következő dokumentum.

biztositasigondok.jpg

Biztosítási kérdőív

Az egyesület tagjai rekordszámban hívnak azért, hogy segítsünk nekik megoldani a biztosítási problémáikat. Nagy részetek hamarosan (ha eddig még nem történt meg) nehézségekkel fogja szembetalálni magát a biztosítások elérhetőségével és/vagy árával kapcsolatban.

A biztosítási piac mostanában nagyon válogatóssá és egyre drágábbá válik. Az egyesület több jelentést is kapott a következő biztosítókról, hogy nem újították meg egyik tagunk biztosítását: Allstate, Farmers, State Farm, Automobile Club, St. Paul, Zurich, és így tovább. Azt is jelentették hogy egyes cégek akár 4000$-t is elkérnek egy olyan Delorean biztosításáért, amelyiknek a vezetője tökéletes vezetői múlttal rendelkezik.

A Delorean Owners Association kísérletet tesz egy kizárólag Deloreantulajdonosok részére elérhető biztosítási program bevezetésére. A program megvalósíthatóságához elkerülhetetlen hogy a tulajdonosok nagy számban álljanak mögé. A program sikere nagy részben attól függ, hogy hányan fogják pozitív válasszal visszaküldeni ezt a kérdőívet. Kérem szánjál rá időt már most, hogy megválaszoljad ezeket a kérdéseket, majd visszaküldjed a kérdőívet.

A regisztrált tulajdonos:    Magánszemély    Cég

Felhasználási mód:    Szórakozás   Munkába járás   Üzlet

Éves megtett mérföld: 

A háztartásban levő autók száma és típusa:

Jelenlegi biztosító neve:

Részt vennél ebben a programban?

Név, cím, város, stb.

 

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

Megnyerhető egy BTTF Delorean replika

2015.03.04. 10:00 :: Sidaries

A második filmben Marty rácsodálkozik egy kivetítőre, ahol éppen bemutatják, hogy a Cubs megnyerte a baseballbajnokságot a Miamival szemben. A fickó - akivel éppen beszélget - erre azt mondja, hogy erre körülbelül 1:100-hoz volt az esély, majd Marty innen kap ötletet az Almanac megszerzésére. Nos, 2015 van, tehát a film szerint a Cubs nyertes kell hogy legyen és erre építve a illinoisi Voloban levő Autómúzeum egy nyereményjátékot indított.

cubswon.jpgEnnek a lényege, hogy addig, amíg a Cubs játékban van az első hely megszerzéséért, addig az összes látogatójuk automatikusan bekerül egy kalapba, amiből a főnyereményt majd kihúzzák. Abban az esetben, ha a Cubs tényleg nyer, akkor a nyeremény a múzeumban 1990 óta kiállított Vissza a Jövőbe Deloreanreplika. Ha mégsem nyer, akkor pedig egy légdeszkareplikát sorsolnak ki. A verseny március 21-én kezdődik.

cubswondelorean.jpgA Cubs jelenleg a 80. hely körül tanyázik, szóval az esélye elég kicsi a nyerésre, de hát a fickó is megmondta a filmben, hogy 1:100-hoz lesz az esély. Hát eddig bejött a film jóslata. További információk a múzeum oldalán: Itt.

Szólj hozzá!

Címkék: replika vissza a jövőbe

Tudtátok-e ... 24

2015.03.02. 13:00 :: Sidaries

... hogy John Deloreannek volt otthon egy őze, ami a kertjében lakott?

Szólj hozzá!

Címkék: tudtatok e?

A viszonteladók

2015.02.27. 12:30 :: Sidaries

Dick Brown esetében meg pár másik alkalommal is volt már szó a viszonteladókról és munkájuk fontosságáról. Most nem annyira róluk lesz szó, hanem arról, hogy hol is voltak ők helyileg, pontosabban melyikőnk autóját hol vették meg először. Menjünk akkor sorban VIN szerint.

701 - Bopat - Hát neki nincsen szerencséje ebből a szempontból. Ahogy régebben is írtam már, az ő autója Chestnutos volt, tehát az ő esetében nem volt "igazi" első vevő, hanem csak amikor a Chestnut adta tovább a második tulajdonosnak a DMC bukása után. Arról viszont már csak az ő papírjaik mesélhetnének.

1052 - Szabi - 1981 1052 Wheeling IL Black 5 Speed Dealer 15102, Warranty card.

Ez már valami. Elméletileg megvan a Delorean múzeumban az autó jótállási papírja, plusz a listából ki lehet nézni, hogy a 15102-es számú eladó a John Deery Motors, Inc. volt a következő címen: 6823 University Ave Cedar Falls IA 50613. Ezen már el lehet indulni egy kis keresésre. (Szabi megjegyzése: bizony, a John Deery Motors még mindig megvan Cedar Falls-ban: Nissant, Mitsubishit és Lincolnt árul. Az első vevő lányát is megtaláltam, de azt írta nekem, hogy az apja is kereskedő volt, sok Delorean átment a keze között, nem fog emlékezni az autóra. A postai címe megvan az öregnek, tervezem, hogy írok neki, mert az én kocsim az első szállítmánnyal érkezett meg Amerikába, tehát az öreg első Delója lehetett. Ami furcsa, hogy kocsim a nyugati partra érkezett meg a hajóval, mégis eléggé keleten adták el.)

5930 - Skynet - Itt megint nincsen gond, mert ez az autó soha nem volt Amerikában, ezért aztán el sem tudták ott adni.

6444 - A biatorbágyi rom - Nincsen a listán, de Illinois-i a rendszáma arra emlékszem. Mondjuk annak az autónak ez a legkisebb baja.

6488 - Az néha eladó győri Delorean - 1981 6488 ANAHEIM CA Dealer 5146.

Ez is rendes információ, az adatok a következőek: A Crest Chevrolet volt az eladó, a cím pedig: 909 West 21st St San Bernardino CA 92405. Ez alátámasztja az eladó kaliforniai vételi történetét.

6724 - A Zsiga által felújított autó - 1981 6724 Nov-81 Georgetown TX Grey 5 Speed Dealer 18102

Itt is van rendes információ. Az eladó a Royal Oldsmobile Co., Inc. a cím pedig: 3400 Veterans Blvd Metairie LA 70002. Ez annyiban érdekes, hogy Louisianában adták el az autót, de úgy tűnik Texasban használták.

7075 - Az én autóm - 1981 7075 E. ROCHESTER NY Dealer 32106.

Itt is megvan minden szükséges dolog. Az eladó a Dorschel Buick, Inc. volt a következő címen: 3399 W. Henrietta Rd Rochester NY 14623. Már elkezdtem utánanézni, hogy kik is ők, írtam egy Rochesteri dmctalkos tagnak és mondta, hogy a kereskedés még mindig létezik és elég jól megy nekik az üzlet. Kíváncsi vagyok mit fognak szólni ha olvassák majd a levelemet, hogy nálam van egy autójuk. Mondjuk csak Deloreanből eladtak ott 17 darabot, szóval nem hiszem hogy sok az esély bármi érdemlegesre, de egy próbát azért megér. Valószínűleg pont leszarják, de nem gond. :)

10434 - A plázás Delorean - 1982 10434 Grey 5 Speed Invoice detail 11/01/82, Ref No. 0024/1.

Hát itt nincsen eladó, csak egy számlaszám, az meg nincsen meg. Ezzel nem mentem sokra.

Szóval van itt pár érdekes dolog, ha lesz valami friss információ az autómról, úgyis megírom. A teljes lista pedig ugyanott található mint a szerdai írás listája. Itt.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

(Nem) létező VINek

2015.02.25. 10:00 :: Sidaries

Nem mentem a héten sehova, mert elég rossz idő volt, ezért mára egy olyan dolgot mutatok, ami zavar már egy pár hónapja. Ez pedig nem más, mint öt darab olyan VIN, aminek semmi értelme, de léteznek. Nem illenek bele a megszokott és elfogadott VIN listába. A számok a következők:

VIN 7432 - BEULAH CO
VIN 9112 - CORAL GABLES FL
VIN 18161 - Aug-82 Vandergrift PA Grey 5 Speed P
VIN 19785 - Lincoln NE Grey 5 Speed P
VIN 19874 - Aug-82 Ocala FL Grey 5 Speed G

Elméletileg a 7199 és a 10000 közötti VIN-ek nem léteznek, úgy ahogy a 17171 és a  20000 közöttiek sem. Erre itt vannak ezek, pont a nem létező lyukakban. A fenti listán kívül semmit sem tudok róluk, a texasi VIN nyilvántartásban sincsen róluk szó és úgy általában nem találni róluk semmit a dmctalkon sem, sem pedig másik VIN listákban. Ezért inkább ötleteket/véleményeket szeretnék kérni tőletek, hogy szerintetek mi lehet a magyarázat? Véletlen? A szokásos gyárbeli káosz? Elolvasás vagy elírás? Az ufók ezúttal nem vittek, hanem hoztak dolgokat?

Akit érdekel a teljes lista, az itt megnézheti, de az ide vágó részét idemásolom.

ezmiez.jpg

3 komment

Címkék: élet a gyárban

Ablaktípusok

2015.02.23. 10:00 :: Sidaries

Lassan jó idő lesz és lehet már többet menni, de mivel rendes hirdetni való nincsen, ezért inkább tartok egy kispénteket. Kispéntek, mert habár pénteki bejegyzés lenne a témája alapján, de mivel nem annyira kifejtős, ezért nem oda írom le. Szóval a lényeg, hogy annak idején voltak tervek más ablaktípusokra is, nem volt a végleges verzió kőbe vésve.

Az mondjuk rejtély, hogy ezek milyen autók, de valószínűnek tartom, hogy korai prototípusok a 10-20. környékéről, de ez csak tipp. Azt sem tartom kizártnak, hogy az Experimantal Workshop munkáját láthatjuk, mivel a képen levő autók nem tűnnek prototípusoknak, bár erről egyelőre még semmi információt nem találtam. Mindenesetre érdekes képek.

furaablak1.jpg

furaablak2.jpg

furaablak3.jpg

furaablak4.jpg

 

4 komment

Címkék: evolúció dtl

Beindult!

2015.02.20. 15:00 :: Sidaries

Írtam már szerdán hogy történés van, hát volt is bőven az elmúlt pár napban. Ugyanis eljutottam odáig, hogy a Delorean nem indult be. Ilyet eddig egyszer csinált ha jól emlékszem, amikor a benzinpumpa áramkábele elégett az utasülés mögött egy régi kókányolás miatt. Meg hát most. Ezúttal mondjuk annyira nem volt nagy dolog, mert csak az aksi merült le, de attól még beleszámít az el nem indulásokba.

Ezért aztán kiszedtem az aksit és beleraktam azt, amit tavaly a Bopattól vettem. Ugyanez, döglött. Nem lepődtem meg, mert miután tavaly elhoztam a Bopattól, felraktam a polcra, aztán ugyanott állt majd egy évig, moccanás nélkül. Féltem hogy nem leszek vele előrébb. Aztán másnapra hoztam egy aksitöltőt, felraktam a Bopat exaksiját, aztán ott hagytam egy napra. Másnap teszt, ugyanúgy dög. Na ennek vége, megdöglött az állásban, jó befektetés volt. 

Elővettem inkább a régit, ráraktam azt a töltőre, majd fél nap után kipróbáltam és el is indult az autó. Nem túl könnyen, de elindult. Járattam kb. 10 percet, hogy valamit még töltsön bele, de rendesen kimenni egy körre már nem volt időm, ezért ennyiben maradtunk.

Aztán ma, kábé egy óra körül úgy éreztem itt az ideje egy rendes járatásnak is. Visszaraktam az aksit a helyére, szépen összerakodtam az autóban és eljött az igazság pillanata. Kicsit gyenge volt még, indítózás közben folyamatosan imbolyogtak a fények a műszerfalon, de beindult. Járattam egy percig, kiálltam, aztán gyerünk neki a nagyvilágnak. Pontosabban az legközelebbi (na jó, majdnem a legközelebbi, úgy 15 km) benzinkút felé, mert a jobb első gumi már megint sunnyogott. Úgy látszik nem a szelep a rossz amire annak idején tippeltem, mert azt már cseréltem. Különösebben nem zavart semmit, mert fél évente felfújom aztán kész.

Gond nélkül visszaértem, közben töltődött az aksi, majd végül mikor leálltam, örültem, hogy újra működik a Delorean.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

Kiegészítők

2015.02.18. 20:00 :: Sidaries

Az a helyzet, hogy azért csúszott a mai blog, mert gondoltam majd megyek az autóval, aztán az majd jó téma lesz. Ez végül majdnem sikerült, de lett egy kis extra, pár napon belül megoldódó probléma, emiatt viszont a blog kimaradt. Pontosabban péntekre csúszott. A pénteki meg jöhet most.

Azt hiszem régebben már írtam róla, pontosabban felraktam egy képet arról, hogy a Deloreant milyen kiegészítőkkel lehetett rendelni. Az alapválaszték ugye a fekete-szürke belsőre és a manuális-automata váltó választására korlátozódott, ami egy ilyen drága autó esetében meglehetősen karcsú. Ezt a DMC-nél is érezték, ezért igyekeztek minél több potenciális extrát adni az autóhoz, mert John Delorean is tudta, hogy az igazi pénz nem az alapfelszereltségű Vegában van, hanem a full extrás Corvetteben. Először az autó rendelési formanyomtatványa, ami a szokásos dolgokon túl még három új belső színt is tartalmaz, ami a gyár egész története során csak terv szintjén maradt, bár a bordó és a kék esetében emiatt azért nem vagyok olyan szomorú.

rendelesjo.jpg

Ezeket a kiegészítőket azonban nem a gyárban szerelték az autóra, hanem a kereskedők megrendelhették a DMC-től a saját alkatrészszámlájukra, majd továbbértékesíthették a vevők felé. Úgy, ahogy a következő '81 júniusi megrendelőlapon is látható:

extrakesfelaruk.jpg

A legelső kiegészítő egy autótakaró, majd egy autószőnyeg, egy fekete és egy szürke díszcsík, valamint egy csomagtartó amit a motor fölé lehetett erősíteni. A később elkészült síadapter itt még csak tervezési fázisban van. Érdekes még, hogy a viszonteladók kb. fél áron kapják DMC-től a továbbadandó kiegészítőket, valamint az, hogy a nyomtatvány alján ők maguk is írhatnak ötleteket, hogy még milyen kiegészítőket látnának szívesen az autókhoz.

Szólj hozzá!

Címkék: használat

Legyenek szavazások?

2015.02.16. 10:00 :: Sidaries

Van ilyen új lehetőség. Legyenek szavazások? Vagy hagyjuk meg az interakciót másoknak?

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

A D1A Angliába szállítása

2015.02.13. 10:00 :: Sidaries

Említettem már az első evolúciós bejegyzésben, hogy a D1A-t átvitték Angliába. Most viszont találtam pár doksit, ami a részleteket is elárulja. Mivel az ismétlés a tudás anyja, ezért pár szóban leírom hogy mi hogyan történt. Miután elkészült a Proto-1 - a legelső prototípus - körbeturnézták vele Amerikát. Majd a sikeres kampány után kiderült, hogy a gyár Írországban lesz, aztán leszerződtek a Lotusszal és elkezdődhetett a DMC-12 gyártáséretté alakítása. Ehhez viszont kellett egy autó, amit nyugodtan lehetett szétszedni, összerakni, kritizálni, tesztelni. Erre viszont nem lett volna jó megoldás a Proto-1, mert arra további marketingcélok vártak, kellett egy másik hasonló autó. Ez lett a D1A, ami a Proto-1 tökéletes másolata volt. Megépítése után ezt az autót átvitték Angliába, majd a Lotushoz került, ahol aztán egyre romló állapotban a következő bő 20 évet eltöltötte, majd végül bezúzták. Szóval ennek az autónak találtam most meg az átszállítási papírjait 1978 november 2-i keltezéssel. Íme:

prototrasfer1.jpg

prototrasfer2.jpg

prototrasfer3.jpg

prototrasfer4.jpgVan pár érdekes dolog a papírokon. Az egyik, hogy az autót repülőn vitték, a másik pedig hogy ekkor a cég székhelye még Michiganben volt, nem pedig New Yorkban, mint az összes későbbi dokumentumon.

Szólj hozzá!

Címkék: evolúció dtl

süti beállítások módosítása