HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Kormánybőrözés

2013.01.02. 10:00 :: Sidaries

Már gondoltam, hogy írok erről is egy bejegyzést, mert habár nem egy olyan nagy dolog, de azért említésre méltó. Pár szóban már említettem a blogon is, a találkozókon pedig többször előkerült, de így összeszedve még nem írtam meg eddig. Az egész még 2009-ben kezdődött, amikor az első nagyobb utamat tettem Hollandia felé, amikor meglátogattam Edet is. Szerelés közben Ed látta a kormányomat, megemlítette, hogy szép munka. Elmondtam neki, hogy új bőrözés és hogy mennyiért csináltattam meg. Ekkor felcsillant a szeme és megkérdezte, hogy lehetséges lenne-e, hogy néha küld egy csomagot benne kormányokkal és azt én lebőrözöm itthon. Természetesen igent mondtam a kérésre, majd ennyiben maradtunk és hazajöttem.

Pár hónap múlva aztán kiderült, hogy komolyan gondolta a dolgot és az egyik alkatrészszállítmányomba belerakott pár kormányt is tesztre. Ezeket aztán elvittem Tatabányára a kárpitoshoz, megcsináltattam, kifizettem, visszaküldtem, majd Ed szólt, hogy jók lettek és tetszik neki a munka. Innentől pedig - prospektusszöveggel élve - gyümölcsöző kapcsolat alakult ki.

Az első szállítmány óta már elég sok kormány érkezett jellemzően 3-4 darabonként, amiknek a bőrözését Ed itt oldotta meg. A legutóbbi csomagban már három egyéb bőrelem is jött a műszerfal jobb oldaláról. A kormányokról pontos számot nem tudok, de kb. 15 darab lehetett eddig. Ez a szám, figyelembe véve, hogy Ed egyedül dolgozik, szerintem a nála felújításra kerülő Deloreanek kormányainak elég nagy részét jelentheti.

Ami viszont a legfontosabb az az, hogy miért is éri ez meg. Az kétségtelen, hogy meggazdagodni nem ebből fogok, de mindezek ellenére azért simán megéri mindkettőnknek is az üzlet. Neki azért, mert az ottani 60 eurós órabérhez képest a töredékéért végezteti el a munkát, nekem pedig azért, mert ha kormány is jön az egyik alkatrészcsomagomban, akkor a csomagköltséget az Ed állja, valamint amikor megadtam neki a bőrözés árát, egy kicsit azért felfelé kerekítettem. A legfontosabb viszont szerintem maga a jó kapcsolat, ami kialakul. Meg hát talán felkerülünk Európa Deloreantérképére. :)

kormanyutana.jpg

7 komment

Címkék: hollandia szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr284990265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2013.01.02. 11:30:02

"kicsit felfelé kerekítettem"... te is kb olyan jó üzletember lehetsz, mint én :)

(el lehet mondani, hogy mennyiért csináltattad meg, de hozzá kell tenni, hogy neked ezt az egy kormányt ennyiért csinálták, amúgy számoljon rá 20%-ot :D )

hdnctrl 2013.01.02. 11:31:43

el lehet mondani, hogy mennyiért csináltattad meg, de hozzá kell tenni, hogy neked ezt az egy kormányt ennyiért csinálták, amúgy számoljon rá 20%-ot :D

TomRed · http://www.deauville.hu 2013.01.02. 18:45:30

Boldog Új Évet Kívánok és jó sok élvezetes kilométert!

Ma a Discovery Channelen pont egy DeLorean-ról szólt az Autókereskedők műsora. Próbáltam megjegyezni az adatokat, remélem jól emlékszem rájuk (teljes videót nem találtam az adásról).
Amerikában vásárolták meg az autót 9600 fontnak megfelelő összegért. Elvileg jó állapotban, használatban volt a kocsi, 45 000 mérföld felett volt valamivel a műszerében. Majd átszállították, VÁM kezelték, így 12 8000 fontra nőtt a beszerzési költség.

A hibák, javítások:
Olaj szivárgás a motornál. Főtengely szimering csere történt a váltó oldalánál, erről videó: www.youtube.com/watch?v=_xYQdVrRBjA
A motor fedél feletti műanyag légterelő alsó sarka hiányzott, repedt volt egy másik helyen. Edd kipótolta üvegszállal, majd alapozóval lefújta és elküldte fényező műhelybe. Ablak emelők nem működtek, ajtókba új szerkezet lett beszerelve. (600 font/db, rendelték)
További alkatrészekért Californiába utaztak ki (1000 font úti költség:-))
Amit vettek ott: bal hátsó lámpa, homályos, repedt volt, 120 font, üléshuzatok, szétrepedtek helyett (600 font/db), kárpit, váltókar borítás, műszerfal köré műanyag burkolat.
Horpadás volt a tető burkolaton és a motorház fedélen. Leszerelték, egy szakember a horpadást kihúzta, kiegyengette, az egész elemeket szál csiszolta.
Kerekeket elvitték homokfúvásra.
A kocsit a javítás után elvitték Norfolkba az angol DeLorean találkozóra, 20 000 fontért hirdették meg és felfelé (!) lehetett rá alkudni. Egy olyan ember vette meg 20 500 fontért, akinek az apja a DeLorean gyárban dolgozott annak idején.
Az autókereskedők igen elégedettek voltak, mivel a műsor történetének legjobb eredményét érték el, kb. 6000 fontot kerestek.

TomRed · http://www.deauville.hu 2013.01.02. 18:59:49

A Discovery műsor elejét is sikerült megtalálni: www.youtube.com/watch?v=-RvDB6ra9v8

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.02. 20:06:17

Kösz az infót. Elég sokszor leadják ezt a részt és meg is van nekünk is. Ha érdekel, akkor küldjél egy levelet és megírom, hogy honnan tudod letölteni.

hdnctrl 2013.01.03. 10:10:30

Majdnem azt vettem meg (marhára örülök, hogy nem, bár a műsort nagyon bírom).

delorean.blog.hu/2011/07/26/skynet_wheeler_dealers_delorean_avagy_mirol_maradtam_le

Nekem odaadták volna 20 ezerért, le volt beszélve előre.

Boborjnán1986 2014.07.05. 12:20:05

Azért a magyar szinkronban diloriennek ejti végig, kicsit idegesítő...

Plusz az elején a szöveg, hogy festett, meg glittelni kell..:D
süti beállítások módosítása