Eléggé ki fog lógni ez a bejegyzés a többi közül, mert nem a Deloreanről szól, hanem a Passatról. Azt történt ugyanis, hogy miután elértem a Passattal az 500000 kilométert, elgondolkoztam azon, hogy na most mi fog rajta először bedögleni. Nem kellett sokat várni, mert 502e-nél kigyulladt a töltésjelző lámpa Debrecen és Budapest között félúton. Különösebben nem zavartattuk magunkat a tesómmal, simán hazajöttünk, sőt másnap még mentem vele 100 km-t, mert van a Delorean miatt két fura beidegződésem. Az egyik, hogy csak valami kijelző vagy műszerhiba. Úgysem döglött be itt semmi. A másik pedig, hogy ez csak valami átmeneti hiba lehet. Majd elmúlik magától. Biztosan beázott.
Na hát ez nem Delorean, hanem egy Passat és ez több módon is megmutatkozott. Először is a hibajelzés valós volt. Erre akkor jöttem rá, amikor az autó szépen lassan kezdett meghalni ahogy merült az akkumulátor. Igazából nagyon élveztem ahogy szépen lassan álltak le a különféle rendszerek. Tényleg lassan, mert kb. egy óra telt el a hiba felfogásától addig, amíg eljutottam a szerelőhöz.
1. Először ugye csak a töltésjelző villant ki, majd így maradt jó sokáig, ezért is nem foglalkoztam vele. Talán 4 órát is mentem vele úgy, hogy közben egy éjjeli pihenő is közbeesett.
2. A hiba valódiságának az elfogadása akkor érkezett el, amikor felvillant az ABS és a légzsák visszajelzője is. Ez után lekapcsoltam a lámpákat, kiszedtem az mp3 lejátszót és úgy általában mindent kikapcsoltam, ami nem volt igazán fontos.
3. Kb. 15 perc múlva jött a következő hiba. Esett az eső, az ablaktörlő létfontosságú volt. Elkezdett egyre lassabban törölni és a végén már tényleg csak vánszorgott. Hát azt a szenvedést tényleg látni kellett. :)
4. Újabb 5 perc és innentől minden fékezésnél kigyulladt a fékhiba is. Működött a fék, de gondolom a fékolajfigyelő szenzor már nem kapott áramot néha. Innentől kevés fékezéssel és sok sípolással haladtunk tovább.
5. Újabb 15 perc és leálltak a műszerek. A kilométeróra 50-en, a fordulatszám meg valahol 2000 fölött állt be. A legérdekesebb a gázolajszint jelzője volt, mert az szépen lassan elindult felfelé.
6. Így megint haladtunk egy darabig, aztán még 10 perc és az utolsó hiba is előjött. Bizonyos esetben, főleg magasabb fordulaton a motor elkezdett nagyon rosszul járni. Gondolom már a vezérlőelektronika is leállt olykor. Szerencsére innentől már csak 5 perc volt hátra és le tudtam állítani az autót a szerelőnél.
Aki 14e Ft-ért megszerelte a generátort és azóta ismét minden patent. Érdekes tapasztalat volt.
És ami miatt mégis megírtam ezt ide is: Korábban már említettem, hogy Johnny Carson autója hazafelé lerobbant a Ducellier generátor hibája miatt. Őszintén szólva nem lehetett autókban túlképzett az öreg, mert egy aksi (főleg egy vadiúj) úgy tűnik nem egy perc alatt merül le, hanem komolyan szívatni kell, hogy leálljon miatta az autó. Igaz egy benzines autónál fontosabb a gyújtás miatt az elektronika, de akkor is!