HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Mi történik egy bedöglött generátornál?

2014.04.16. 10:00 :: Sidaries

Eléggé ki fog lógni ez a bejegyzés a többi közül, mert nem a Deloreanről szól, hanem a Passatról. Azt történt ugyanis, hogy miután elértem a Passattal az 500000 kilométert, elgondolkoztam azon, hogy na most mi fog rajta először bedögleni. Nem kellett sokat várni, mert 502e-nél kigyulladt a töltésjelző lámpa Debrecen és Budapest között félúton. Különösebben nem zavartattuk magunkat a tesómmal, simán hazajöttünk, sőt másnap még mentem vele 100 km-t, mert van a Delorean miatt két fura beidegződésem. Az egyik, hogy csak valami kijelző vagy műszerhiba. Úgysem döglött be itt semmi. A másik pedig, hogy ez csak valami átmeneti hiba lehet. Majd elmúlik magától. Biztosan beázott.

Na hát ez nem Delorean, hanem egy Passat és ez több módon is megmutatkozott. Először is a hibajelzés valós volt. Erre akkor jöttem rá, amikor az autó szépen lassan kezdett meghalni ahogy merült az akkumulátor. Igazából nagyon élveztem ahogy szépen lassan álltak le a különféle rendszerek. Tényleg lassan, mert kb. egy óra telt el a hiba felfogásától addig, amíg eljutottam a szerelőhöz.

1. Először ugye csak a töltésjelző villant ki, majd így maradt jó sokáig, ezért is nem foglalkoztam vele. Talán 4 órát is mentem vele úgy, hogy közben egy éjjeli pihenő is közbeesett.

2. A hiba valódiságának az elfogadása akkor érkezett el, amikor felvillant az ABS és a légzsák visszajelzője is. Ez után lekapcsoltam a lámpákat, kiszedtem az mp3 lejátszót és úgy általában mindent kikapcsoltam, ami nem volt igazán fontos.

3. Kb. 15 perc múlva jött a következő hiba. Esett az eső, az ablaktörlő létfontosságú volt. Elkezdett egyre lassabban törölni és a végén már tényleg csak vánszorgott. Hát azt a szenvedést tényleg látni kellett. :)

4. Újabb 5 perc és innentől minden fékezésnél kigyulladt a fékhiba is. Működött a fék, de gondolom a fékolajfigyelő szenzor már nem kapott áramot néha. Innentől kevés fékezéssel és sok sípolással haladtunk tovább.

5. Újabb 15 perc és leálltak a műszerek. A kilométeróra 50-en, a fordulatszám meg valahol 2000 fölött állt be. A legérdekesebb a gázolajszint jelzője volt, mert az szépen lassan elindult felfelé.

6. Így megint haladtunk egy darabig, aztán még 10 perc és az utolsó hiba is előjött. Bizonyos esetben, főleg magasabb fordulaton a motor elkezdett nagyon rosszul járni. Gondolom már a vezérlőelektronika is leállt olykor. Szerencsére innentől már csak 5 perc volt hátra és le tudtam állítani az autót a szerelőnél.

Aki 14e Ft-ért megszerelte a generátort és azóta ismét minden patent. Érdekes tapasztalat volt.

És ami miatt mégis megírtam ezt ide is: Korábban már említettem, hogy Johnny Carson autója hazafelé lerobbant a Ducellier generátor hibája miatt. Őszintén szólva nem lehetett autókban túlképzett az öreg, mert egy aksi (főleg egy vadiúj) úgy tűnik nem egy perc alatt merül le, hanem komolyan szívatni kell, hogy leálljon miatta az autó. Igaz egy benzines autónál fontosabb a gyújtás miatt az elektronika, de akkor is!

5 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr146042344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2014.04.16. 10:25:18

Szerintem a kulcs az utolsó mondatban van. Benzines autónál nem így megy.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.04.16. 12:39:07

Azt hittem, ilyen fokozatos leállása egy rendszer elemeinek csak béna hollywoodi filmekben fordulhat elő. Csodálom a nyugalmat, ahogy mindezt végigélted, pár év Delózás után vajon én is ilyen leszek? :)
Egyébként szinte látom a gondolataidat az újabb és újabb hibáknál:
- Ehh, valami lámpa pislog ott
- Nocsak, még 2 lámpa, milyen szépek így együtt a fények.
- Elfáradtál, kis ablaktörlőm?
- Ebből már majdnem lehetne egy blogbejegyzést írni.
- Hm, a fék is kezd bekrepálni, de még biztos nem komoly, felesleges lassabban menni.
- Na, minden elektronikus cucc kipurcant, most nem tudom hallgatni a Panthera CD-met.
- Már a motor is köhög, nem tragikus, de azért jól felgyorsítok, hogy biztosan elguruljak hazáig.
És ahogy a vicc végződik:
- 273 Celsius: Minden atomalapú molekula mozgása leáll. A finnek szerint "kicsit hideg van ma odakint".
- 300 Celsius: Befagy a pokol. A finnek megnyerik az Eurovíziós táncdalfesztivált.
:)

hdnctrl 2014.04.16. 15:56:00

@Szabi DMC: a Pantheráért nem kár, amúgy jó a szöveg :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.04.19. 20:10:33

@Szabi DMC: @scuynat:
Pantera lesz az csajok, nem Panthera! :D Mellesleg ha nem tetszik akkor hallgassatok Sepulturát! :D

hdnctrl 2014.04.20. 15:07:34

@Sidaries: csajok az a..d f...a :D
süti beállítások módosítása