Utánaszámoltam és most látom, hogy szerdán írtam meg a 150. bejegyzést a blogba. Szóval a 151-re azért eljutok a festett Deloreanek témaköréhez. Elég mostoha téma, mert mint írtam már régebben, (vagy ha nem, akkor mindenki tudja) hogy minden Delorean festetlenül hagyta el a gyár területét, ezért a festett Deloreanek nem eredetiek. Ez azért csak nagyjából igaz, erről írok is gyorsan egy kicsit.
A bekeretezett rész a lényeg, bár a többi is érdekes. Azért a keretezettet lefordítom:
"Habár a Delorean Motor Company tesztjelleggel lefestett három járművet, - és nagyon jól néznek ki - még nem végzett a megtapadási és tartóssági tesztekkel." Utána még megírják, hogy ebből adódóan a gyár nem vállal garanciát a viszonteladók által lefestett acélelemekre, kivéve persze a szokásos új autó garanciát.
Tehát lefestettek három autót, de ezeket először nem adták el, ahogy ez a cikk is ír róla, mert mint céges autókat használták, és csak a felszámolás során értékesítették őket. Szintén az előző cikk elmondja, hogy a 661-es Deloreant festették pirosra, a 667-est feketére, a 672-est pedig sárgára. Ezek az autók a mai napig léteznek, a pirosat visszaalakították rozsdamentesre, a feketét kékre festették, a sárga viszont továbbra is az eredeti színével fut valahol Pennsylvaniában. Nem rég (értsd 2009-ben, akkor, amikor ez az eredeti bejegyzés íródott) volt az eBayen egy eladó sárga Delorean, amit a tulajdonos ennek a gyári festett autónak mondott, el is kelt, bár a VINjét nem néztem.
Azóta előkerült egy másik cikk is, ami végre tisztázza a helyzetet. hogy mi is volt a helyzet ezzel a három autóval. Röviden az, hogy a cég megbízásából, de NEM A GYÁRBAN festették le ezeket az autókat, hanem egy külső cég végezte el a munkát. Itt nem írják, de pletykák szerint a DuPont volt ez a beszállító.
Ennyit akkor a gyári festettekről, de ezen felül van még két fajta. Az egyik a viszonteladók által lefestett autók csoportja, a másik pedig a később lefestetteké. Ezek közül az első a szerencsésebb, mert habár garancia nem volt, mégis élvezték a gyár legalább részleges támogatását. A másik csoport több okból sem szerencsés. Az egyik, hogy nem olyan magas a professzionális munka valószínűsége, a másik pedig egy később kialakult gyakorlat, miszerint a sérült acéllemezeket azok cseréje helyett festéssel álcázták. Ez persze nehezen kideríthető, így a potenciális vevő nagyobb kockázatot vállal, ha ilyen autót vesz. Emiatt a festett Deloreanek az esetek nagy részében alacsonyabb értéket képviselnek, mint festetlen társaik.
Végül pár kép a legnépszerűbb színekkel.