HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Deloreangyár emberei II. - Eugene Cafiero

2009.11.27. 13:41 :: Sidaries

Akkor álljunk neki a sorozatnak most már igazából. Először a DMC, majd a DMCL dolgozóit veszem és esetenként kitérek a más cégekben való részvételükre.

Eugene Cafiero New Yorkban született 1926-ban és a Dartmouth főiskolán szerzett pszichológiai diplomát. Ezután a haditengerészethez csatlakozott, majd kereskedelemmel foglalkozott. Végül az autóiparban kötött ki, amikor 1949-ben a Fordhoz jelentkezett gyakornoknak. Éppen a Chrysler egyik legnagyobb beszállítójának dolgozott, a Briggs Manufacturingnek, mikor 1953-ban a Chrysler megvette a céget. 1960-ben Massachusettsben egyetemi diplomát szerzett menedzsmentből, ezután pedig rendületlenül haladt felfelé a ranglétrán. 1968-ban, a Chrysler alelnöke lett, 1975-ben pedig az elnöke.

Cafiero tehetséges és elismert menedzser volt, aki jól értett az emberek nyelvén. Ezt egy későbbi történet mutatja, amikor már a Chrysler elnökeként Angliába utazott egy problémás gyárba. Itt egy ellenségesen viselkedő nagydarab munkással került szembe, aki úgy mutatkozott be, hogy: "Eddie McClusky vagyok és kommunista!" Erre ő kezet nyújtott és így válaszolt: "Eugene Cafiero vagyok és protestáns." Az ezt követő nevetés sokat javított a hangulaton.

Amikor Cafiero elnök lett, a cég pénzügyi problémákkal küzdött és az amerikai autópiac drámai változások előtt állt. (1973-ban volt az első nagy olajválság és itt lett vége a benzinzabáló autók korának.) Felügyelete alatt két nyereséges év következett, majd 1978-ban új üzemanyagtakarékossági törvények miatt veszteséggel zártak. Miután Lee A. Iacocca lett az elnök, felmondott. 

eugenecafiero2.jpg

Ezután valami új után nézett és ekkor talált John Deloreanre, aki 1979 májusában felvette alakuló cégéhez. Itt a DMC vezérigazgatója lett. Amikor kérdezték miért ide jelentkezett, mikor biztosan más nagyobb cégeknél is lett volna hely számára, akkor ennyit mondott: "Úgy gondoltam poén lesz egy kis céghez szerződni. Oda, ahol nincsenek még kialakított folyamatok, történelem. Tiszta lappal akartam indulni." Cafiero 375.000$-t keresett egy évben plusz egyéb lakhatási és részvény vásárlási juttatásokat is kapott, valamint céges autót. Irodája John Deloreané mellett volt a Manhattani Park Avenue-n.

A munkája a DMC-nél nem volt zökkenőmentes. Miután megemlítette, hogy Charles Bennington (DMCL, róla még lesz szó) túlhajszolja magát, majd miután összetörte a Lotus Espritjét, John elküldte Dunmurrybe, hogy segítse ki Benningtont. Később még egy kisebb botrányba is belekeveredett, majd 1981 októberében távozott a cégtől. A saját feltételeivel távozott és a későbbiekben is részt vett a vállalat működésében, mint tanácsadó. Roy Nesseth követte az igazgatói székben, habár soha nem nevezték ki. Inkább csak folyamatos helyettes volt.

Később megalapította a Computerized Security Systems céget. Kétszer nősült, 5 gyereke született. 2003-ban halt meg 77 évesen.

5 komment

Címkék: a gyár emberei dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr141556347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2009.11.27. 18:19:26

(1973-ban volt az első nagy olajválság és itt lett vége a benzinzabáló autók korának.)
Sid, szerintem azok még mindig benzinzabálók, habár talán most majd változik valami, hogy nem 30cent egy liter benzin hanem 50. A figurának kicsit fiatalkori Falk Péter arca van. Tisztára :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.11.27. 18:34:47

@Evil1979: Szerintem meg most már inkább csak nagy fogyasztásúak. Egy átlag amerikai autó simán elmegy 12-13 literrel. Ez '70-ben inkább a duplája volt.

bopat 2009.11.28. 11:18:07

Igen, a nyáron Dodge Chargeer-t béreltünk, és talán még 10 l alatt is volt a fogyasztás :)
De kit érdekelt, ha annyira olcsó a benzin?

Evil1979 2009.11.28. 12:18:42

@Sidaries: Átlag autó??? Ford F250-350??? A tengerentúlon bizony sajnos még mindig inkább ez az amerikai átlag mint a vw golf, habár már van javuló tendencia.
@bopat: Én ha olyat bérelnék bizony nem fogyasztási rekordot akarnék vele dönteni, hanem a "kitudalegmesszebbmennikilincselelőre" versenyt szeretném megnyerni :P

bopat 2009.11.28. 13:32:51

@Evil1979: Nyomtam is neki, ne félj. De sajnos a motor elég gyengus volt, a kölcsönzőkbe nem a legjobb autókat teszik, sajnos.
süti beállítások módosítása