HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Deloreangyár emberei III. - Roy Nesseth

2009.12.04. 12:11 :: Sidaries

Roy Nessethről elég sok véleményt találni a neten és jó részük egyáltalán nem hízelgő rá nézve. Fontos pozíciókat töltött be a Delorean Motor Companyn belül és meg kell említeni, hogy John Delorean közeli barátja volt. 198 centiméteres magasságával még Johnnál is magasabb volt.

Az eladóhálózat Dick Brown kezében volt, neki segített be első munkaként Roy. Volt ugyanis a DMC-nek egy szerződése a SEC-cel (Securities & Exchange Commission - fogalmam sincs mi ez, de valami állami vállalat) miszerint négy hónap alatt 150 viszonteladót kellett találniuk. Dick két hónap alatt 122 viszonteladót gyűjtött, de a maradék 28-cal problémák voltak. Ekkor segített be Roy és sikerült is meggyőznie a maradékot. Valószínűleg Roy módszerei nem minden esetben voltak teljesen tisztességesek, ezért ezeket sokszor csak "szürkének" jellemezték. Ráadásul annyira belejött a tárgyalásokba, hogy később további 36 kereskedőt győzött meg. Ezek a kereskedések a szerződések értelmében 4 millió dollárt fizettek a DMC-nek, ami a cég teljes pénzéhez képest aprópénz volt, de azért elég jónak számított.

Miután ily módon tevékeny részt vállalt az eladóhálózat kiépítésében, később ő váltotta Eugene Cafierot a DMC igazgatói székében. Ekkor fizetése hirtelen a duplájára, 150 000$-ra ugrott. Céges autója a VIN 805-ös számú Delorean volt. 

Karrierje során sok zűrös ügybe keveredett, egy autóipari befektető azzal vádolta, hogy életveszélyesen megfenyegette, egy másik vád szerint pedig fegyveres rablásban és sikkasztásban vett részt. Ezeket a vádakat azonban soha nem sikerült bizonyítani.

Vannak azonban, akik szerint Roy Nesseth közel sem volt ilyen negatív figura, hanem sokkal inkább fizikai adottságai és munkája miatt alakult ki róla ez a kép. Először is magas és izmos felépítése egy mondjuk úgy, hogy érdekes arccal párosult, ami nyugalmi állapotban elég rémisztő volt. Ráadásul hallgatag volt és mivel fiatal korában autókereskedőként dolgozott, ezért nagyon értett a kemény alkudozáshoz, amiben külseje is segítségére volt. És most őszintén: Kinek szimpatikus egy majd' két méter magas, nagydarab és nagyon rámenős autókereskedő?

Amikor Delorean a Proto-1-gyel turnézta körbe Amerikát támogatókat keresve, akkor ő vagy Dick Brown vitte a showt, viszont amikor a lényegi tárgyalásokra került a szó, akkor már Roy lett a főnök azért, mert mint egykori autókereskedő tudta, hogy hogyan kell meggyőzni a vonakodókat. 

1922-ben született és 2000-ben halt meg, elvált, egy fia és egy lánya született. Valamint valószínűleg a fia - Jeff - volt az, aki először átszelte Amerikát egy Deloreanben. Ugyanis az első szállítmányok megérkezésekor Roy szerette volna ha a fia megismerkedik az autóval és ezért New Jerseyben adott neki egyet és azt mondta neki, hogy vigye el egy kaliforniai QAC-ba.

Szólj hozzá!

Címkék: a gyár emberei dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr291573421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása