HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Deloreangyár emberei XVII. - Ital Design - Giorgetto Giugiaro

2010.03.26. 11:11 :: Sidaries

Giorgetto Giugiaro 1938-ban született. Divattervezőként kezdte, de érezte, hogy ez nem neki való, ezért az ipari formatervezés felé fordult. Ez után művészeteket és technikai formatervezést kezdett tanulni, majd 1955-ben az egyik év végi iskolai kiállításon az ő autóterveit is kiállították. Itt figyelt fel rá Dante Giacosa, a Fiat technikai igazgatója és három hónappal később fel is vette a 17 éves fiút a Fiat formatervező irodájába.

1964-ben a Bertonenak dolgozott és itt tervezte meg például a Giulia GT-t az Alfa Romeonak. 1965 végén pedig a Ghiának lett a feje, mikor a céget már mindenki leírta és várták a tönkremenetelét. Az ő vezetésével viszont a Ghia sokkolta a világot. Először az Isuzunak és a Volkswagennek tervezett tanulmányokat (ami eredményeként az Isuzu további megrendeléseket is hozott), majd az 1966-os Torinói Autoshown négy munkáját is bemutatták. A Maserati Ghiblit, a De Tomaso Pamperot, a De Tomaso Mangustát és a Fiat Vanessát. A Ghiblit és a Pamperot többen is azonnal mesterműnek nyilvánították és ez a Ghiát újra a reflektorfénybe emelte.

1968-ban úgy gondolta, hogy eljött az ideje az igazi megmérettetésének és két kollégájával megalapította az Ital Designt. A cég 1983-ra már 200 embert foglalkoztatott és 80 szériaautót terveztek a Fiat Unotól a Deloreanig, valamint számos tanulmányt és konceptautót készítettek.

John Delorean 1974-ben került kapcsolatba az Ital Designnal, mikor négy korábbi céget meglátogatva a Torinói autókiállításon találkoztak a 36 éves Giugiaroval. Habár fiatal volt, olyan referenciákkal rendelkezett, amivel csak nagyon kevesek. A megegyezés 1975 elején történt, majd sok megbeszélés és kölcsönös látogatások után márciusban a hivatalos szerződést is megkötötték.

Ez után újra átbeszélték az autó alapkoncepcióját, majd Giugiaro egy hónap időt kért, és ezalatt több tervet is készített. Ezekből kiválasztották a legmegfelelőbbet, majd 1975 július 31 után, amikor az Ital Design elküldte New Yorkba a már kész makettet, Collins ellenőrzése alatt elkezdődött a valódi munka.

Ez után egy hosszú szünet következett, amíg a DMC a gyár helyét kereste, majd 1979-ben újra az Ital Design irodájában kötöttek ki, mert John Delorean úgy érezte, hogy az autónak szüksége van egy ráncfelvarrásra, hogy ne érhesse az a vád, hogy már gyártása időpontjában is elavult. Ekkor, 1979 első negyedévében alakult ki az autó végső formája, amit mindannyian ismerünk. Ezt a makettet végül az ulsteri közlekedési múzeumnak adományozták.

giugiaro3_1.jpg

Később még egyszer szükség lett Giugiaro munkájára, amikor meg kellett tervezni a turbófeltöltős Delorean kinézetét, ami aztán gyártásba már nem került. Azonban ezek már csak minimális módosítások voltak.

8 komment

Címkék: a gyár emberei dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr221870054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dexter87 2010.03.26. 22:35:00

Sziasztok! Szia Sidaries!
Annyit fűznék az írásodhoz, hogy Giorgetto Giugiaro nevéhez még a Chevrolet Lacetti 5 ajtós forma világa is tartozik. Csak gondoltam van akit érdekel és megemlítem :-D
Legyetek jók :-P

A Delorean legyen veletek

Üdv: Dexter (Ikó Roland)

Dexter87 2010.03.26. 22:45:06

Csak még egy apróság!
Ha érdekel valakit hogy a Chevrolet márka honnan kapta a nevét, az szóljon nekem és elküldöm akár e-mailben neki egy egy oldalas kis írást. Nagyon érdekes.

Üdv: Dexter

hdnctrl 2010.03.27. 14:24:57

azért a daewoo lacetti szerintem kicsit más kategória ;)

Dexter87 2010.03.27. 15:06:27

részben igazat adok neked! de ha belegondolsz a chevrolet is a GM-hez tartozik.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.03.28. 12:11:19

@Dexter87: Nekem elküldheted. Biztos érdekes.

hdnctrl 2010.03.29. 10:23:35

persze ettől függetlenül az érdekel, hogy honnan kapta a nevét a chevrolet! csak néha rámjön a geciskedés ;)

hdnctrl 2010.03.29. 10:25:26

ja és régebben sevrolet-nek mondta mindenki, csak mióta a daewoo-t hívják itthon chevrolet-nek, azóta sevrolé. nekem jobban tetszik a sevrolet ;)

Dexter87 2010.03.29. 22:01:49

oké igazat adok neked, abban hogy tényleg jobban hangzik a sevrolet elnevezés az autónál. de tudod volt egy hülye ember aki ezt kitalálta és mindenki így nevezi hogy sevrolé. amúgy nekem is jobban tetszik hogy sevrolet :-D
süti beállítások módosítása