Na emberek ez ami nagyon keményen odabasz. Szokás szerint a neten bóklászgattam és Deloreanes cuccokat olvastam és egyszer csak belefutottam a Delorean Concours Manualba (óvatosan kattints, mert 26M).
Volt már szó párszor a blogon a Delorean felhasználási módjairól, miszerint lehet napi használatú (mint néhány dmctalkos emberé), hétvégi használatú (mint az enyém) vagy csak kiállítási darab (mint néhány nagyon durva fanatikusé). Az első két csoport eléggé hasonló, de azért a kiállítási autók már egy más kategória. Egy ilyen autótól olyan dolgokat várnak el, amit az első két csoport nem tud teljesíteni, de ez visszafelé is igaz. Míg egy kiállítási autó optikailag tökéletes, addig egy napiautó inkább műszakilag jó. Ez a listán is látszik, mert míg a külsőségekkel 45, addig az autó működésével mindössze 7 oldal foglalkozik. Ebből is, ha nem működik a motor (de külsőleg szép) az 1 pont direkt és 2,5 pont közvetett levonás. Összevetésként ha az ajtóban nem az eredetinek megfelelő színű zárak vannak az szintén 1 pont mínusz.
Ez a dokumentum amit találtam, az ilyen kiállításokra felkészített autók Bibliája. Nagyobb Deloreantalálkozókon ennek a segítségével pontozzák a versenyzőket. Hibapontokat használ és olyan szigorú feltételek vannak mindenre, hogy az elképesztő. Szerintem az én autóm nincs rossz állapotban, de egyszer majd kiszámolom a hibapontjaimat. Nem hiszem, hogy a -100 pontnál jobb lennék. :) Egészen elképesztő számomra, hogy létezik autó ami ezen a teszten 0 hibapontot kap.
Azért is megéri tanulmányozni, mert nagyon sok VINnel kapcsolatos változás van benne feltüntetve. Lehet, hogy ez alapján a delorean.hu VINes írását majd lefrissítem egyszer.