Úgy emlékszem (de lusta vagyok visszaolvasni, legyetek ti is azok), írtam, hogy azzal a szándékkal hoztam be még júniusban az autót, hogy teszek rá egy E-s rendszámot (Sid is ezt "álmodta" annak idején, amíg meg nem tudta, hogy EU-n kívülről behozott x évesnél idősebb kocsiknál ez nem megy), és úgy furikázok a 2011-es év végéig. Azonban beszéltem a MAVAMSZ elnökével (asszem, vagy legalábbis egy főmuftival), aki felhomályosított, hogy az, amit én apró-cseprő kis elírásnak gondoltam a forgalmiban, eléggé odavághat az egész eljárásnak.
Ugyanis "pár" dolog el van írva (ahogy Sid is gyakran említi: "hülye angolok, angol hülyék" - pontosabban, mivel Észak-Írországban helyezték forgalomba az autót: "hülye írek, ír hülyék").
Kezdjük mindjárt azzal, hogy a "model" részben nincs feltüntetve, hogy DMC-12, helyette NOT STATED. Ez még elmegy, mivel sehol nincs az autóra ráírva.
Delorean a ZMJ-159 (eredeti, 2849 cc) motorral
Érdekesebb, hogy a motor lökettérfogatához 2664 cc van írva. Tudjuk (vagy legalábbis hisszük, a Deloreanről igazából semmit se lehet tudni), hogy az összes sorozatban gyártott Delorean 2849 cc-s PRV V6 motorral készült. A PRV V6 motornak viszont van rengeteg változata, amiket sok autóba (pl. Volvo 760, 780, Renault 25, 30, Espace, Laguna és persze a legközelebbi rokon, az Alpine) beépítettek, ezek közül van olyan is, ami 2664 cc és szintén K-Jet motorvezérléssel van ellátva: a Renault 25-be és 30-ba pakoltak egy ilyet, és a Z7V kódszámot adták a motornak. A Deloreanekben viszont ZMJ-159 kódszámú motor van.
Delorean a Z7V (2664 cc) motorral
Menjünk tovább. VIN/Chassis/Frame No. Aszongya: SCEPT26T3BD005930. Aha, ez ügyes, ugyanis az összes Delorean VIN SCEDT26T-vel kezdődik. Nézzük csak a táblát a kocsiban a bal ajtónyílásban (először bal első ajtót akartam írni, aztán rájöttem, hogy nincs sok értelme). Hát naná, hogy hülyék: ott virít a D betű, csak valamelyik agyoniskolázott elírta, biztosan ocsmányul írták a kérelmen. (Külföldön a kettes számot is máshogy írják, mint itt, tesznek bele egy hurkot, amitől jó nehéz elolvasni, biztosan ez is valami ilyesmi lehetett.) Na ezt még szerintem ki lehet magyarázni, P vagy D, hasonlítanak, elírták. A MAVAMSZos ember szerint viszont ez így nem lesz jó. Egyébként ezt már az autó vételekor sikerült észrevenni, mondtam is az eladónak, hogy lesz szíves a jó VIN-t beleírni a szerződésbe. Ez meg is történt.
Elérkeztünk a legérdekesebb adathoz, a motorszámhoz. Hogyaszongya: R127830B0002058. Na ez az, ami abszolút nem hasonlít egy Delorean motorszámhoz, ugyanis az valahogy úgy néz ki, hogy 154 740 vagy 154 741 (ezek vannak felül), majd pedig 0000xxxxx, amiből az xxxxx nem feltétlenül egyezik meg az autó VIN-jének utolsó 5 számjegyével, nálam nem is. Most akkor cserés a motor? Hát, nem hinném. Ugyanis az én autóm motorszáma teljesen megfelel a 154 741 0000xxxxx formátumnak, tehát ez márpedig egy Delorean-motor, és ZMJ-159, mivel a többi variánsra (pl. Z7V) nem 154-gyel kezdődő sorozatszámot ütöttek a douvrini gyárban (ezt nem dunmurryben tették rá). Szóval akkor mi ez az R127830B0002058? Nos, van egy hasonló szám a motorban, amit a blokkon felül lehet látni, tükör kell hozzá, és az R1278-cal kezdődik. Az R1278 egyébként a PRV V6-nak az a változata, ami K-Jetes, 2664 cc és a Renault 25-ben és a Renault 30-ban volt ilyen. Viszont ennek a motorszáma 140 70x, nem pedig 154 741. Azaz igazából most sem vagyok okosabb, mint amikor elkezdtem ezt írni, pedig úgy álltam neki.
Z7V motor egy Renault 30-ban
Hogy pontyot tegyek az egészre, körülnéztem kicsit a MAVAMSZ oldalán, mi kell az OT minősítéshez, és ott írják, hogy forgalmi engedély, ennek hiányában adásvételi szerződés. Lehet, hogy a forgalmit nem adom oda, maradunk csak az adásvételinél, ott pedig már a helyes (154 741 ...) motorszám és a helyes VIN (SCEDT...) fog szerepelni (azt majd elintézem "okosba").
Források:
http://www.vectorbd.com/peugeot/v6.html
http://www.cortex.biz/forum3/viewtopic.php?f=3&t=2772
http://www.dmchelp.com/showthread.php?2180-Engine-tag-represents&s=