HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Miért nem ikerturbó?

2011.12.09. 10:00 :: Sidaries

Skynet tegnapi gigamega posztját csúnyán kihasználva mára nem lesz egy hosszú bejegyzés, mert úgyis van olvasnivaló bőven. :) Ez a mostani írás tulajdonképpen a motorfejlesztéses kiegészítése, mindössze egy kisebb divathullám leírása.

Szóval akkor a címben szereplő kérdés kicsit jobban kifejtve a szokásos redundáns visszaemlékezéssel. Amikor a Delorean megjelent - blablabla  - gyenge volt a motorja. Ráadásul megszűnt a cég, a tervezett ikerturbós megoldás nem érte el a sorozatgyártást, a tulajdonosok pedig egyedül maradtak néhány túlélő kereskedéssel. A gyenge motort sokan sokféleképpen próbálták orvosolni.

A '80-as években még annyira nem volt jellemző a motortuning, inkább motort cseréltek általában valami  erősebb V8-ra, de a '90-es évek elején egy új divat ütötte fel a fejét, a turbók, esetenként az ikerturbók személyében. A Forma 1 turbókorszaka után eddigre a civil életbe is átszivárgott a tudás és kisebb cégek is megengedhették maguknak, hogy turbós autókat készíthessenek. 

turbo.jpgEbben az időben a Delorean Owners Association volt a Deloreanközösség központja, ahogy azt itt is írtam már, valamint újságuk a Delorean World. Nem telt el olyan szám, amiben ne lett volna pár turbósítást hirdető cég vagy az ezek felszerelését elmagyarázó szakmai cikk. Aztán idővel ezek eltűntek és átvették a helyüket a konvencionálisabb megoldások, aminek végeredménye a nem rég megjelent Stage III.

Miért tűntek hát el a turbók? Főleg két okból. Először is nem meglepő módon drágák voltak. Másodszor pedig nem voltak túl megbízhatóak. A gyári PRV motoron nagyon sok fejlesztést kell elvégezni ahhoz, hogy egy turbót elviseljen és ezeknek az erősítéseknek az elmaradása drasztikus élettartam csökkenést eredményez. Ehhez van még egy saját feltételezésem is, miszerint az előbb említett kis cégek turbókitjei nem voltak túl jól leteszteltek, ezért a tulajdonosok voltak a tesztalanyok és megunták az erős, de megbízhatatlan turbómotorokat.

Persze a turbót is lehet jól csinálni, ahogy ezt a Legend meg is mutatta. 

vin502twinturbo.jpg 

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr453447488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása