Skynet tegnapi gigamega posztját csúnyán kihasználva mára nem lesz egy hosszú bejegyzés, mert úgyis van olvasnivaló bőven. :) Ez a mostani írás tulajdonképpen a motorfejlesztéses kiegészítése, mindössze egy kisebb divathullám leírása.
Szóval akkor a címben szereplő kérdés kicsit jobban kifejtve a szokásos redundáns visszaemlékezéssel. Amikor a Delorean megjelent - blablabla - gyenge volt a motorja. Ráadásul megszűnt a cég, a tervezett ikerturbós megoldás nem érte el a sorozatgyártást, a tulajdonosok pedig egyedül maradtak néhány túlélő kereskedéssel. A gyenge motort sokan sokféleképpen próbálták orvosolni.
A '80-as években még annyira nem volt jellemző a motortuning, inkább motort cseréltek általában valami erősebb V8-ra, de a '90-es évek elején egy új divat ütötte fel a fejét, a turbók, esetenként az ikerturbók személyében. A Forma 1 turbókorszaka után eddigre a civil életbe is átszivárgott a tudás és kisebb cégek is megengedhették maguknak, hogy turbós autókat készíthessenek.
Ebben az időben a Delorean Owners Association volt a Deloreanközösség központja, ahogy azt itt is írtam már, valamint újságuk a Delorean World. Nem telt el olyan szám, amiben ne lett volna pár turbósítást hirdető cég vagy az ezek felszerelését elmagyarázó szakmai cikk. Aztán idővel ezek eltűntek és átvették a helyüket a konvencionálisabb megoldások, aminek végeredménye a nem rég megjelent Stage III.
Miért tűntek hát el a turbók? Főleg két okból. Először is nem meglepő módon drágák voltak. Másodszor pedig nem voltak túl megbízhatóak. A gyári PRV motoron nagyon sok fejlesztést kell elvégezni ahhoz, hogy egy turbót elviseljen és ezeknek az erősítéseknek az elmaradása drasztikus élettartam csökkenést eredményez. Ehhez van még egy saját feltételezésem is, miszerint az előbb említett kis cégek turbókitjei nem voltak túl jól leteszteltek, ezért a tulajdonosok voltak a tesztalanyok és megunták az erős, de megbízhatatlan turbómotorokat.
Persze a turbót is lehet jól csinálni, ahogy ezt a Legend meg is mutatta.