HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Tükörfűtés

2012.07.06. 10:00 :: Sidaries

Ma csak egy rövid bejegyzés következik idő hiányában:

Amikor a Delorean megjelent, akkor a normál autókhoz képest elég sok extrával rendelkezett. A hátsó ablak fűtés, légkondi, a futómű, a tárcsafékek és még sok egyéb tényleg kiemelték a tömegből. Volt viszont néhány olyan extra, ami a költségvonzata miatt végül nem került be az autóba, pedig a tervekben (és esetleg pár prototípusban) még benne volt.

A legfontosabb és talán a leginkább köztudatban lévő ilyen kimaradt extra a légzsák volt, de tervezték az erősebb, turbóval ellátott autókat, sőt a folyamatos guminyomást figyelő rendszert is. Ebből a légzsák a prototípusokban jelen is volt, ahogy azt a törésteszteken látni is lehet. A turbós motor kis híján gyártásra érett állapotba került (erről a Legend tudna sokat mesélni), a guminyomás figyelő rendszer viszont nem jutott túl az ötleten. Ide vehető még az ERM, az alváznélküliség és sok minden ami a prototípusok fejlesztése során kiesett

Valamint volt még a visszapillantó tükör fűtése, ami most kerül terítékre. Őszintén szólva erről én is csak pár hete hallottam először és amikor megtudtam, hogy létezett igazából már meg sem lepődtem. Először egy kép:

passengerdoorplug.jpgAz a csatlakozó ott a végül nem implementált ablakfűtés csatlakozója. Elméletileg, ha valaki fűtött visszapillantó tükrökkel rendelkezik, akkor csak rá kell dugnia őket és már működik is. Kis hiba, hogy folyamatosan áram alatt van, ha megy az autó és ez is mutatja, hogy azért annyira nem gondolták át ezt a dolgot.

Viszont fejlesztések szokás szerint elérhetőek. Fűtött tükröket egy időben Lengyelországból lehetett Deloreanhez rendelni, de sajnos azok gyártása már régen leállt, így már csak a használt piac vagy az univerzális megoldások maradtak. Welmoed szerzett ilyeneket és másoknak sem olyan idegen ez a téma, mint nekem. Ja és sokan átszerelték úgy az áramellátást, hogy csak a hátsóablakfűtéssel együtt kapcsoljon be a tükörfűtés, ami - ismerjük be - sokkal értelmesebb megoldás.

Azért ugye értitek? Megint van az autóban egy olyan dolog, aminek igazából nem kéne lennie. :)

2 komment

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr794632477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2012.07.06. 10:51:13

Zseniális egy cucc ez. Több mint harminc év után még mindig kerülnek elő újdonságok. Az autótörténelem egyik legszórakoztatóbb gányolása ez a kocsi. Imádom! :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.07.06. 11:04:44

@dubniczki: Nekem az tetszik a legjobban, hogy mindezt 25000 dollárért adták luxusautóként. :)
süti beállítások módosítása