HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Egy Delorean vásárlása II.

2013.07.24. 10:00 :: Sidaries

Ott hagytam abba, hogy elkezdtem megszervezni a találkozót. Azért emeltem ezt ki külön, mert nem ment túl egyszerűen. Én elsősorban a tulajdonos fiával voltam kapcsolatban, aki viszont elég sokáig nem vette fel a telefont. Mivel - nagy szerencsémre - egyszer találkoztam az igazi tulajdonossal is, ezért megvolt az ő száma is. Reméltem, hogy azóta nem változott meg és rácsörgettem. Sikerült beszélni, kiderült, hogy a kontaktom Írországban van, ezért nem veszi fel a telefont, viszont az autó megvan és eladó. Innen már csak egy pár hétnyi egyeztetés kellett, hogy találjunk egy szabad hétvégét mindannyiunk számára és már sínen is voltunk.

Június 29-én került sor a találkozóra. Nyilvánvaló volt, hogy Deloreannézőbe Deloreannel megy az ember, ezért úgy szerveztem, hogy minden patent legyen. Elég sok dolgom volt aznap, ezért csak egy órakor értem Kutatóhoz, felvettem és indultunk is. Előtte még vettünk egy pályamatricát, majd szembesültem az első műszaki hibával. Beragadt a sebváltó egyesbe és nem tudtam kiszedni. Duplakuplungolással viszont kijött. Ezt párszor eljátszotta még, de valahogy nem éreztem annyira fontosnak a hibát, hogy emiatt megálljak, neadjisten visszavigyem az autót és szégyenszemre offos autóval menjünk. Ez mondjuk egy kis magyarázatot igényel. Valahogy érződött, hogy ez a hiba nem jelentős. Most éppen hisztizik egy kicsit a gép, de látszott, hogy elmúlik és így is lett. Azt a pár kilométert elhagyva már gond nélkül ment minden és azóta is minden tökéletes. Kutató felajánlotta, hogy menjünk az ő autójával, de megmondtam neki, hogy nyugi, csak az átlagosnál kicsit izgalmasabb napunk van. Ráadásul csak egyesben csinálja, de úgy alig fogunk menni. Kicsit mondjuk kevés volt a kuplung hidraulikafolyadéka, azt azért után töltöttem.

VIN6488-1.jpgFelmentünk hát a pályára és elzúgtunk Győrig, lementünk a megfelelő lehajtónál, majd megkerestük az eladó házát és kis kitérő után begurultunk az udvarra. Üdvözöltük egymást, majd megnéztük az autót, amit már kigurítottak a garázs elé. 2010-ben láttam először, akkor elég siralmas állapotban volt. Azóta már elkezdődött egy felújítás, amivel végül járóképessé tették az autót, bár optikailag nem javult semmit. Írtam már róla párszor, a linkeken megnézhetők az előzmények, pár aktuális képet pedig idelinkelek.

VIN6488-2.jpgKb. egy éve nem mentek vele egy rendeset, de a tulajdonosok rendszeresen járatják egy negyed órát, ezért - tiltakozásom ellenére - ragaszkodtak hozzá, hogy beindítsák. Miután megtették, meglepődtem, mert szinte pöccre indult és gyönyörűen járt, ingadozás nélkül. A hangja pár perc után is jónak tűnt, bár sebességet váltani nem lehetett. Érdekes egybeesés, de itt is a kuplungfolyadék veszett el valahol, tehát annak az újratöltésével 90%, hogy megoldódna a probléma. Kivéve persze, ha egy hibás munkahenger miatt az egész egyből a betonon landolna.

Az autó eléggé hiányosan van összerakva, de minden alkatrész megvan. A zöme az ülések mögött, a nagyobb dolgok a garázsban vagy a padláson. Elméletileg nem tartom kizártnak, hogy egy kisebb összerakás után lábon eljutna hazáig, de azért én inkább a trélerezés mellett voksolnék a biztonság kedvéért.

VIN6488-3.jpgMiután végeztünk az autó körbenézésével, jött az alkudozás, amiből én igyekeztem kimaradni. 3,5 millió Ft volt az induló ár, az alku végén 3,2-n álltak meg, majd egy kis időre jegelték a dolgot, hogy mindenki átgondolhassa a vételt, eladást.

Mivel az autóra nincs kifizetve a vám és az áfa, úgy gondoltam jó ötlet lenne beszélni a Vurdonnal, hogy hogyan lehetne ezt minél fájdalommentesebben megoldani. Ezért aztán el is mentünk a kis győri amerikai autós minitalálkozójukra, ahol ki is tudtuk faggatni őket. Direkt úgy csináltam, hogy egy nap legyen ez a kettő és nagyon úgy tűnik, hogy jó ötlet volt, mert kaptunk elég sok hasznos információt és - ami a legfontosabb - becsült költségeket is. Úgy tűnik, hogy a teljes összeg 5 millió felett lesz, de remélhetőleg nem sokkal. Pontosabb értékek majd később még jönnek, ha minden jól megy.

Innen már csak egy sima hazaút volt hátra, mert mentem is tovább a következő programomra. És igen. Az autó gond nélkül tette a dolgát. Hisztis egy primadonna ez. :)

Szólj hozzá!

Címkék: eladó új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr725397598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása