Mert nem a Delorean volt az egyetlen. Mondjuk sorozatgyártásilag valószínű, de egyébként elég sok típus készült tesztcélzattal rozsdamentes acélból. Részben a Rolls Royce Phantom Drophead Coupe amit itt már írtam, aztán Münchenben volt egy Porsche ami szintén hasonló volt, de a legjobb ez a kép.
A képen balról jobbra haladva:
- 1936 Ford Deluxe
- 1960 Ford Thunderbird
- 1967 Lincoln Continental.
- 1981 Delorean DMC-12, ha valaki új lenne és nem ismerte volna fel. :)
A kép az Auburn Cord Duesenberg Automobile Museumban készült, de ezeknek az autóknak az állandó lakhelye a Crawford Auto Museumban van Clevelandben, Ohioban.
A Deloreant levéve a másik három autót a Ford konszern gyártotta. Allegheny Ludlum fejéből pattant ki az ötlet, hogy csinálni kéne rozsdamentes autót és az első ilyen lett az 1936-os Ford Deluxe. Allegheny nem Ford alkalmazott volt, hanem amerika egyik legnagyobb acélgyárosa, a Ford viszont belement a gyártásba a felhajtás miatt. A Ford autót, Allegheny pedig acélt akart eladni. Hat darab készült, ebből 4 még most is megvan és működik. Ebből a hatból mindegyik legalább 200000 mérföldet futott az 1946-os nyugdíjazásukig, de azóta is mentek pár ezer mérföldet.
Thunderbirdből kettő készült, mindkettő megvan a mai napig. Kisebb felújításon átestek már az elmúlt 50 év alatt, mert a motorra és a kárpitozásra már ráfért. A külső panelekhez még nem kellett hozzá nyúlni. További információk itt.
A rozsdamentes Lincoln az 50000. Lincoln Continental volt A Ford a szép kerek számot szerette volna megünnepelni, de mikor Ludlumot megbízták a karosszéria elkészítésével, ő maga további két autó árát állta. Így végül három készült, amiből mindhárom megvan a mai napig. Az idők folyamán kettő is károsodott különféle okokból, de mindegyiket megjavították. További információk itt.
Egy jó összefoglaló és pár jó kép még itt is található.