Múlt héten említettem, hogy megint nyűgös az autó. Szokás szerint nem nagyon, de azért észreveteti magát. Arról pedig korábban írtam, hogy az alapjárat egy időben nagyon ingadozott, de aztán ezt kijavították. Azóta is stabilan elvan a 800-850 körüli tartományban, tehát ezt a javítást elvégzettnek vehetem. Volt viszont ezzel kapcsolatban egy másik hiba is, amikor az autó néha le is fulladt. Ezt úgy gondoltam, hogy az ingadozás miatt lehet, de úgy tűnik, hogy itt másik hibával állok szemben, mert ez megmaradt.
Tehát van olyan, hogy mondjuk állok a pirosnál, hallgatom a tökéletes alapjáratot és egyszer csak paff, leáll az autó. Ilyenkor, ha éppen nagyon figyelek és ráugrok a gázra, akkor nem fullad le, de erre nagyon kevés az idő, mert gyorsan történik. Ha állás közben nyomok egy kis gázt és mondjuk ezren tartom a fordulatszámot, akkor nem jön elő a hiba. Valamint hidegen nem jön elő, csak ha bemelegedett már egy kicsit az autó.
Lefulladás után meg persze azonnal indul, nincs semmi baja, menet közben meg szokás szerint stabilan működik. Mi lehet az oka? Először gondolkodtam azon, hogy talán az aksi lesz a hibás, de aztán ezt hamar elvetettem, mert az nem ilyen hibákat csinál. Bár azon is el kell gondolkodnom, hogy veszek újat, mert legalább öt, de inkább hat éves már.
Aztán ahogy nézegettem a rajzot az egész rendszerről, gondoltam, hogy talán az idle regulator (10) lehet az vagy esetleg a warm up regulator, de inkább nem is gondolkodtam tovább, mert úgysem értek hozzá. Szóval maradjunk annyiban, hogy egyelőre fogalmam sincsen, de 95%-ot adok rá, hogy egy kisebb takarítás az alapjárattal összefüggő helyeken meg fogja oldani. Szóval jöhet a bemelegedés-szabályzó, alapjárati motor, mittudomén. Jó mulatság lesz, de már csak valamikor jövőre, amikor újra előveszem a gépet.
Ja és mellesleg az ország négy működő Deloreanjéből háromnak jelenleg alapjáratproblémája van. Típushiba?