HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Alapjárat, alapjárat...

2013.12.11. 10:00 :: Sidaries

Múlt héten említettem, hogy megint nyűgös az autó. Szokás szerint nem nagyon, de azért észreveteti magát. Arról pedig korábban írtam, hogy az alapjárat egy időben nagyon ingadozott, de aztán ezt kijavították. Azóta is stabilan elvan a 800-850 körüli tartományban, tehát ezt a javítást elvégzettnek vehetem. Volt viszont ezzel kapcsolatban egy másik hiba is, amikor az autó néha le is fulladt. Ezt úgy gondoltam, hogy az ingadozás miatt lehet, de úgy tűnik, hogy itt másik hibával állok szemben, mert ez megmaradt.

Tehát van olyan, hogy mondjuk állok a pirosnál, hallgatom a tökéletes alapjáratot és egyszer csak paff, leáll az autó. Ilyenkor, ha éppen nagyon figyelek és ráugrok a gázra, akkor nem fullad le, de erre nagyon kevés az idő, mert gyorsan történik. Ha állás közben nyomok egy kis gázt és mondjuk ezren tartom a fordulatszámot, akkor nem jön elő a hiba. Valamint hidegen nem jön elő, csak ha bemelegedett már egy kicsit az autó. 

aksi.jpgLefulladás után meg persze azonnal indul, nincs semmi baja, menet közben meg szokás szerint stabilan működik. Mi lehet az oka? Először gondolkodtam azon, hogy talán az aksi lesz a hibás, de aztán ezt hamar elvetettem, mert az nem ilyen hibákat csinál. Bár azon is el kell gondolkodnom, hogy veszek újat, mert legalább öt, de inkább hat éves már.

valamiinnenrossz.gifAztán ahogy nézegettem a rajzot az egész rendszerről, gondoltam, hogy talán az idle regulator (10) lehet az vagy esetleg a warm up regulator, de inkább nem is gondolkodtam tovább, mert úgysem értek hozzá. Szóval maradjunk annyiban, hogy egyelőre fogalmam sincsen, de 95%-ot adok rá, hogy egy kisebb takarítás az alapjárattal összefüggő helyeken meg fogja oldani. Szóval jöhet a bemelegedés-szabályzó, alapjárati motor, mittudomén. Jó mulatság lesz, de már csak valamikor jövőre, amikor újra előveszem a gépet.

Ja és mellesleg az ország négy működő Deloreanjéből háromnak jelenleg alapjáratproblémája van. Típushiba?

8 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr95674729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-Name 2013.12.14. 00:01:15

Nekem kétszeri volt ilyen hibám, természetesen nem Delorean-al. A Fordnál lambda-szonda volt meg alapjárat szabályzó (amit motornak hívott mindenki, de egy sima mágnesszelep volt), a Toyotámnál meg szétmállottak a gyertyakábelek ???? Én városaban kocsikázom, szóval pár lámpánál fulladtam majd indultam már... :( Hozzá kell tennem, én sem értek hozzá!

Nick-Name 2013.12.14. 00:02:17

@Nick-Name: a sok kérdőjelet zárójelbe akartam tenni, mert nem értettem miért mállottak szét.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.12.14. 20:22:38

@Nick-Name: Érdekes. Tavasszal ezt is elmondom a szerelőnek.

Nick-Name 2013.12.15. 19:19:41

@Sidaries: Azt elfelejtettem, hogy a Fordnál nem is kellett kicserélni a lambdaszondát, mert kiderült, hogy kontakthibás volt a csatlakozója. Egy páka és egy kis zsugorcső azonnal megoldotta a problémát. :) Persze addigra már a fél kocsit kicserélték.

JSHannibal 2013.12.16. 00:15:44

Nekem Astra F-en volt hasonló jelenség, melegen leállt a lámpánál (és rohadtul nem akart beindulni sem). Kicseréltem anyám tyúkját is és ott is az alapjárat szabályzó volt elkoszolódva.
Az akksinak nem lehet hozzá sok köze, maximum a generátornak, ami ha szar, vagy nincs, vagy sok a töltés. Mindkét eset azonnal orvosolandó.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2013.12.16. 11:30:39

@Sidaries: az alapjárati szabályzó tetején nézd meg az elektromos csatlakozást, simán le tudod húzni. Az enyémnél hiányzott a kis drót a csatlakozó fejből, ami fixen ott tartja a helyén, a szabályzón levő kis elektromos érintkező lapkák pedig zöldes-salétromos koszt "növesztettek". Lehet, hogy csak azt kellene kipucolnod.
A melegedés-szabályzón is ilyen csatlakozás van, azt is érdemes megnézni.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.12.17. 18:58:41

@Szabi DMC: Jó ötlet, én is valami ilyesmi hibára gondolok.
süti beállítások módosítása