HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hány Deloreant gyártottak? 2. rész

2014.11.21. 10:00 :: Sidaries

Múlt héten leírtam egy elég logikus számolást a legyártott autók számával kapcsolatban. Voltak azonban, akik máshogy közelítették meg a kérdést. Ez még 1997-ben történt, amikor még sokkal kevesebb információ volt fellelhető a Deloreanekről úgy általában.

Ez a számítás Knut Grimsrudhoz és James Espeyhez köthető, akik az internet előtti világban is sokat tettek hozzá a Delorean történelmének felderítéséhez. Megéri James nevére rákeresni a blogon, aki egy kicsit ismételni akar. :)

Szóval dokumentáció hiányában azon gondolkodtak, hogy hogyan lehetne legalább megbecsülni a legyártott autók mennyiségét, mert a hasra bemondott 8583 nem volt elfogadható. Ezért a dmcnews oldalon kitöltettek minden útjukba kerülő tulajdonossal egy kérdőívet, ami az autójuknak a gyártási dátumát és a VIN számot tartalmazta. Ebben az időben azért ez nem volt egyszerű, de sikerült egy kisebb adatcsomagot összehozniuk.

102 autó adata jött be a kérdőíveken, plusz még további 14 oregoni autó, amit Knut személyesen ismert. Ebből 76 db 1981-es, 18 db 1982-es és 22 1983-as. Ez százalékra átváltva 65,5%, 15,5% és 19%. Ez alapján az arány alapján aztán további feltevéseket tettek, miután figyelembe vették a VIN táblákon levő gyártási dátumokat és sorozatszámokat. Ez alapján már meg lehetett becsülni az egyes hónapokban gyártott autók számát is.

Úgy számoltak, hogy feltehetőleg nincsen ugrás a VINek között, levéve a modellév váltásokat. Habár már akkor is voltak olyan vélemények hogy főleg az 1983-as modellévben vannak ugrások, mivel erről akkor még semmi dokumentáció nem volt, ezért figyelmen kívül hagyták. 

becsles.jpgKiszámolva az adott havi értékeket és egy grafikonra rakva kirajzolódott a gyártás felfutása, leállítása és néhány újraindulása is. Ez alapján az 1981-es autók darabszámát 6700-ra becsülték meg, amit szerencséjükre egykori dokumentumok alá is támasztottak. Innen továbbszámolva 1594 db 1982-es és 2004 1983-as autót becsültek meg, bár ide ők is odarakták, hogy "nagyon valószínűtlen". Tehát összesen még egyszer:

1981 - 6700 db

1982 - 1594 db

1983 - 2004 db

Mindez összesen 10298 autót jelent.

Ez 1323 autóval több, mint a VIN alapú számolás. Ez amiatt lehet, mert Knut és James ekkor még nem tudott az 1982-esek átszámozásáról vagy legalábbis annak eléggé hektikus voltáról. Emiatt ők ezeket az autókat duplán számolták, plusz még volt egy kis eltérés az adott modellévek széleinél is, mivel nem voltak pontos sarokköveik, csak becsléseik. Mindezek ellenére tisztességes munka és jó gondolatmenet volt.

 

 

2 komment

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr596918637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2015.01.18. 18:50:45

Szóval volt egy hasraütéses szám, amiből ők sok munkával kreáltak egy tudományosnak beállított, de szintén hasraütéses számot, ami viszont később sokkal pontatlanabbnak bizonyult az első verziónál... Értem én :)
süti beállítások módosítása