HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Franciák a DMC-nél

2015.10.09. 10:00 :: Sidaries

Többször említettem már, hogy a Renault Alpine és a Citroen fontos szerepet kapott a Delorean fejlesztésénél, de most találtam egy kisebb cikket erről a témáról. Íme a fordítás:

renaultalpine.jpgA képen látható 1979-es Renault Alpine A310 V6, az egyik azok közül az autók közül, amiket a Lotus vett a Delorean fejlesztéséhez. Ez az autó eredetileg ezüst színű volt piros bőrbelsővel, de a Lotusnál először átfestették feketére (Talán a cég Forma-1-es szereplését támogató John Player Special miatt), majd kékre.

Elektronikus befecskendezést kapott -  amit soha egy A310 sem, mert azokat mindet gyárilag karburátorral szerelték (Solex és Weber) - valamint egy fejlesztett, könnyebb kuplungszerkezetet. A tulajdonosa szerint az autó nagyon gyors volt így, ami elsősorban az autó kis tömegének köszönhető, ami mindössze 980 kg volt.

A DMC egy időben, valamikor 1976 körül, Citroen motorban gondolkodott (miután kizártak egy kupac más motort), de amikor kiderült, hogy ez a motor mindössze 102 lóerőre képes, elgondolkodtak a turbósításon a teljesítmény növelése érdekében. Amikor ez a Citroen tudomására jutott, közölték a DMC-vel, hogy keressenek inkább más motort.

Ez után következett a 2,85 literes PRV-6. A DMC középmotoros elrendezésben gondolkodott és az Alpine felépítése az elképzelésekhez hasonló volt. Igaz nem középmotoros, hanem farmotoros elrendezésben, ahol a váltó a motor előtt helyezkedik el. Ez a Citroentől eltérő elrendezés szükségessé tette az alváz módosítását.

Mivel ezt a motor-váltó rendszert eredetileg fronthajtásos autókba tervezték, ezért így megfordítva az egészet, lehetőséget adott arra, hogy az ülések mögött egy kisebb tárolóhely kerüljön kialakításra. Ez a híres két golfzsáknyi rekesz.

Ezért volt hát szükség az Alpineokra a DMC-nél (4 db autó), a Lotusnál (Nincs pontos szám. several, tehát néhány) és a Legendnél (2 db autó) is. Meg kellett oldani mindegyik csapatnak egy sor olyan műszaki problémát, amire egy működő autó jobb felület volt, mint egy még el sem készült. Ilyen volt többek között az automata váltó beszerelése, ami gyárilag soha nem került egy Alpineba sem.

3 komment

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr477950908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2015.10.09. 11:28:30

Weber karburátorral is szerelték. Lógok még egy Alpine-os cikkel...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.10.09. 12:04:18

@dubniczki: Utánanéztem és valóban volt azzal is. Javítom.

Flux Claudia 2015.10.09. 15:49:28

Eddig nem tudtam, hogy az Alpine-nak is köze volt a DMC-hez, de akkor már értem miért tetszett nagyon az az autó is. :D
süti beállítások módosítása