Előző rész itt.
Nehéz éjszaka volt. …sokaknak. Szerencsére az éjszakai viharra csak pillanatokra ébredtem fel, de biztosan sokakat megviselt az intenzív hullámzás. Nálam a fáradtság és az egészségügyi pálinka legyőzte a tengeribetegséget. Korán reggel kivetett az ágy, és sétálni indultam a hajón. Bent nagyon meleg volt, kint hűvös és szeles… Elég nyűgös voltam. Persze leginkább a 16 órás út és az állandó dülöngélés verte ki a biztit. Már nagyon vártam a végét. (S: Engem is megviselt az este. Sokszor felkeltem, de nem a szédülés és tengeribetegség miatt, hanem mert folyamatosan egymás hegyén-hátán álló autókat vizionáltam a garázsszinteken. Szerencsére semmi ilyesmi nem történt.)

Kiszállítás közben dumáltunk a Porschés társasággal, nagyon jó arcok voltak. Valamikor Omm a Totalcar-ból mondta, hogy az autóbuzéria nem szegregál, hanem összeköt. És milyen igaza van. A Delorean egy nagyon haverkodós kocsi. Talán leírtam már többször, hogy mindenki barátságosan viszonyul ehhez az autóhoz, minden ellenségesség, irigység, vagy negatív attitűd nélkül. (S: Csak egyetérteni tudok, nagyjából erről én is írtam már itt.)
Elvileg nem kellett rohannunk, hisz a kicsivel több mint 400 kilométeres távra volt vagy hat óránk. Persze azért a rossz oldalon vezetés, a sok körforgalom, a fáradtság és a nem autópálya minőségű utak egy kicsikét vesszőfutássá tették ezt az etapot. Viszont én nagyon élveztem az utat. Gyönyörű tájakon, már-már napsütésben tettük meg a több mint három órás utat. (S: Miután nem volt már új a dolog, ezért ezúttal közel sem viselt meg annyira ez a szembe a forgalommal rohanás, mint '11-ben, de még mindig nem ez a kedvenc útszakaszom. Miután átértünk Skóciába, a rosszabb utak megérkezésével (néhány út, már komolyan magyar szintű volt) lelassultunk és a stresszfaktor is alábbhagyott. Innentől már volt időnk nézelődni, nem csapattuk annyira. Ki is néztünk egy kastélyféleséget visszaútra meg ilyenek. Csak Bopat autója miatt aggódtunk néha, mert a kormánya elkezdett eléggé darabos lenni és a hűtővíz is fogyott a rendszerből.)


A kihajózás után már csak kilométerek voltak a Belfasti szállásunkig. Miután becsekkoltunk, mehettünk is át a szomszédos Europa Hotelbe, ami az Eurofest alapbázisa volt. Amilyen látvány a hotel garázsában fogadott, arra sajnos nincsenek megfelelő szavaim. A parkolóház hatodik szintje csak a rendezvény autóinak volt fenntartva. Itt parkolt szép sorban vagy hatvan Delorean. Nem hittem a szememnek… Egyszerűen gyönyörűség volt. Voltak itt angol, német, osztrák olasz, francia rendszámú DMC-k… Ez a látvány életem végéig bevésődött a tudatomba. Igazi megrázó és egyszerre felemelő élmény volt. (S: Plusz itt jött elő a következő hiba a szervezésben. A hivatalos szállás, az Europa Hotel egy rendkívül jutányos 40e Ft/éjszakás árral kínálta a szobáit, de ez a mi keleti vérünknek még mindig sok volt, ezért másik szállást találtunk. Két elvárásunk volt, a net és a zárt parkoló. Az első sikerült a második kevésbé. Olyannyira nem sikerült a parkoló, hogy kint az utcán kellett volna állnia az autóknak, ami miatt inkább átálltunk mi is a nagy parkolóba 5 font/éjszakás áron. Megérte.)

Kicsit kimerülve de egyfolytában vigyorogva mentünk vissza a szállásunkra. A szobánkba érve szembesültünk azzal, hogy az ablakunk egy Mocskos Lotyó (Filthy Chic) nevű romkocsmára néz. A közvetlen szomszédból ordító zene és a részeg tinilányok sikoltozása sem tudta elrontani a kedvünket. Hisz’ a Delorean megint, harmincöt év után hazatért, és holnap reggel megyünk az egykori gyárba... (S: Valamint megígértük magunknak, hogy hamarosan lemegyünk, aztán megmutatjuk ezeknek a trampli íreknek, hogy milyen az a magyar virtus! Viszont inkább csak holnap este, mert ma már nagyon álmosak vagyunk, meg különben is csütörtök van.)
