Előző rész itt. Most pedig a melegindítási probléma potenciális okai valószínűségi sorrendben.
1. Nyomástároló (Fuel Accumulator K100519) - A nyomástároló a benzinpumpa és a motor között helyezkedik el, és a korábban említett benzinnyomás megtartásához szükséges. Belül egy gumimembránból és egy rugóból áll.
A gumimembránból adódóan a nyomástároló fokozottan hajlamos az öregedésre. Az élettartama nagyban függ a tankolt benzin minőségétől, valamint a hosszan benne pangó benzintől. Ezektől függően 10 és 20 évet szokott kibírni, de etanolos benzinben hosszú ideig állva, ez pár évre is rövidülhet.
A nyomástároló jellemzően folyamatosan romlik el, nem egyik napról a másikra. Ha azt veszi észre a tulajdonos, hogy az autó először 30 perc után indul nehezen, majd ez az idő egyre rövidül, esélyes, hogy a nyomástároló öregszik. Ez még valószínűbb, ha az eredeti alkatrész van az autóban! Ezt onnan lehet megismerni, hogy vastag fekete csövek csatlakoznak hozzá, amikről már foszlik a borítás, és előtűnik alóla a cső anyaga. Ez jellemzően az eredeti nyomástárolót jelzi, de lehet, hogy az előző tulajdonos csak a nyomástárolót cserélte ki, a hozzá tartozó kisebb csöveket azonban nem.
A nyomástárolót az alvázban találjuk, középtájon, a sebváltó és a sebváltókar között. Egy ovális lyukon keresztül lehet elérni. A cserealkatrész egy leírással jön, amiben fontos tanácsok vannak a cserével kapcsolatban.
A következő teszt a nyomástároló legbiztosabb tesztje, mivel azonban a szerelőt eláztathatja benzinnel, ezért nagy odafigyeléssel kell végezni, mert fokozottan tűzveszélyes! Először vegyük le azt a csövet a nyomástárolóról, amelyik az autó hátulja felé néz. Rakjunk a helyére egy rövidebbet, amit aztán egy vödörbe irányítunk. Ezután indítsuk be az autót. A kezdeti egyszeri löketet levéve ezen a csövön nem szabad menet közben benzinnek távoznia. Ha mégis így történik, akkor tönkrement a belső membrán.
2. Benzinpumpa szelep - Az eredeti benzinpumpák tetején van egy nyomástároló szelep, ami a pumpa leállítása után is tartja a nyomást. A korai hosszú nyakú pumpákban van ez a szelep, ami hajlamos volt a meghibásodásra. A későbbi rövid nyakú pumpákban különálló szelep van, ezek azonban ritkán romlanak el. Mostanában már egyik szelep, illetve pumpa sem szerezhető be könnyedén, jobban járunk, ha veszünk egy új benzinpumpát.
Ha a benzinnyomás leállítás után nagyon hamar (15-30 mp) esik le nullára, akkor esélyes, hogy egy ilyen pumpával, illetve szeleppel van dolgunk.
Ennek az alkatrésznek a tesztjét úgy végezhetjük el a legkönnyebben, ha a motor leállításával egy időben teljesen elszorítjuk a benzinpumpából kimenő benzincsövet, olyan közel a pumpához, amilyen közel csak tudjuk. Ha így a nyomás tovább megmarad a rendszerben, akkor a szelep a hibás. Azonban vigyázzunk, hogy ha még az eredeti benzincsöveink vannak az autóban, tehát az eredeti fekete vagy narancssárga csövek, akkor ne végezzük el a tesztet, mert ezeket a régi csöveket ez erősen igénybe veszi és könnyen károsítja.
3. Üzemanyagelosztó, tömítés - Az üzemanyagelosztóban van egy kis fél centis tömítőgyűrű, aminek a hibája esetén a benzinpumpa szelephez hasonló hiba léphet fel. Ez a gyűrű nincs benne a kézikönyvben és az alkatrészkönyvben, mert főleg akkor szokott vele baj lenni, ha valaki az üzemanyagelosztót buherálja. Amennyiben felmerül a gyanú, hogy ez az alkatrész a hibás, akkor külön kell kérni egy DMC szervizből.
4. Üzemanyagfolyás - A legegyszerűbb, és egyben a legveszélyesebb probléma. Meg kell nézni, hogy hol folyik a benzin és minél hamarabb megszüntetni.
5. Rossz keverékbeállítás - Jellemzően üzemanyagelosztó cseréje vagy pusztán a CO csavar elállítása után is jelentkezhet rossz járással vagy nehéz indulással jellemezhető probléma. Ilyen esetben a benzin-levegő keverék helyes beállításával orvosolhatjuk a problémát, de ez már egy másik rész témája lesz.