HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A DMC felvásárlása

2018.12.05. 10:00 :: Sidaries

A DMC tönkremeneteléről már sokat írtam, elvégre ez a cég legizgalmasabb és legtöbbet idézett momentuma. Eddig annyiban maradtam, hogy a kokainügy után bezárt a gyár, aztán a Consolidated felvásárolta a maradék raktárkészletet, áthurcolkodott Amerikába, ott még összeszerelt pár autót, aztán jött a Deloreanek életének a második felvonása. Hát most ide találtam most még pár érdekes részletet, miszerint ez a felvásárlás nem volt annyira egyértelmű, mert volt egy másik érdeklődő is, Charles Delorean, John Delorean testvére. Korábban pár dologról már írtam, de most egy kibővített, rendezői változat következik.

Az UPI (United Press International) 1982 november 16-án írt az akkori helyzetről. Aznap hagyták jóvá a Consolidated felvásárlási ajánlatát, 1,5 millió dollárért, plusz azért, hogy a Consolidated lemond a saját 9 millió dolláros követeléséről a céggel szemben. Az eredeti ajánlat még 1,2 millió dollárról szólt, azonban ekkor érkezett Charles Delorean és Don Massey 10,5 millió dolláros ajánlata, akik ebben az időben Cadillac kereskedőként működtek. Erre a Consolidated is jelezte, hogy ugyanazt az árat ő is megadja, majd ezután döntött a bíró a Consolidated mellett, arra hivatkozva, hogy ez a döntés a legjobb a 700 hitelező számára. Charles Delorean csalódottan nyilatkozta, hogy így most már biztosan nem lesz esély a márka feltámasztására, utalva arra, hogy a Consolidated a tönkrement cégek felvásárlásával és kiárusításával foglalkozik. (Annak idején a Bricklint is ők számolták fel, és ott is újraszámozták az autókat és szintén új modelléveket vezettek be az eladáshoz.)

A Consolidated ezzel az üzlettel megszerezte a DMC teljes raktárkészletét, 649 még el nem adott autót (ezek azok a '82-esek, amiket majd átszámoznak vagy már átszámoztak '83-asra (VIN 16-17000+)), valamint néhány félkész darabot, amiket aztán valódi '83-asként fognak majd eladni (VIN 20000+). Ez 16180 dolláros darabonkénti árat jelent autónként, szóval eddig nem egy rossz üzlet, mivel egyébként 25000 dolláros áron mentek újonnan. Ezen felül a Consolidated nyilatkozott, hogy korábban a brit felszámolóktól is megvettek további 1090 autót (amikből tippem szerint szintén '82-esek voltak, amiket szintén átszámoztak).

Ez a felvásárlás a hitelezőknek minden 1 dollár adósságukért 3 centet fizetett vissza, mire Charles Delorean ügyvédje azt mondta, hogy ők a profitjukból is juttattak volna vissza a cég hitelezőinek. Tehát a hitelezők nagy része bebukta az adósságát, az Amerikai Nemzeti Football liga, az angol kormány vagy éppen a Renault soha nem lettek kifizetve. Szóval elmondható, hogy a Deloreantulajdonosoknak lopott motor van az autójában. Vagány. :)

Szólj hozzá!

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr9314405798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása