HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A VIN 500 története

2016.01.22. 10:00 :: Sidaries

Olyannyira különleges lesz ez a mostani péntek, hogy egyáltalán nem lesz az. Olyan jó kis témát találtam tegnap, hogy ezt meg kell írnom. Jöjjön tehát akkor a VIN 500 nagyon valószínű története.

Tegnap volt 35 éve, hogy az első eladásra gyártott Delorean legördült a szalagról. Ezt az autót a DMCL-nél nem VIN alapján azonosították, hanem egyszerűen mint Job 1, azaz az 1. Munkapéldány. A soron aztán megkapta az 500-as jelölést is. A nagy napon John Delorean, Gene Cafiero, Don Lander, George Broomfield, Mike Loasby és John Haig is a gyárban volt, Barrie Willsel együtt.

John Haig volt a DMCL / Lotus építésű Job 1 vezetője és a nagy eseményre az ő teljes csapata is kivonult. Mike Foxoné lett a megtiszteltetés, hogy levezethette az autót a sorról és az összeszerelő csarnokon keresztül elhaladhatott John Delorean előtt. A teszt alatt Haig és a csapata büszkén nézték, ahogy Mike elindult, majd egy fékhiba miatt a gyárajtón áthaladva az udvaron néhány üres ketrecbe csapódott.

Kitört a pánik, mert az eztán következő esemény már egy híres belfasti fotós, Esler Crawford fotódokumentációjával készült volna. Őt Dick Brown hívta meg, hogy fotózza a gyár összes fontosabb eseményét, az alapkőletételtől kezdve. John Haig, aki korábban egy elég kemény időszakot töltött el Teheránban Perzsia utolsó sahjával, ezúttal is nyugodt maradt. Megbeszélték George Broomfielddel, hogy kicserélik a manuális váltós Job 1-et az automata váltós Job 2-re a lehető legkevesebb munkával. Ez az autó azóta is az első legyártott Deloreanként pózol a hivatalos gyári képeken. Haig a későbbiekben nagy szerepet vállalt az autó gyártási minőségének a drasztikus javításában.

Ezt követően, John és Gene, a következő körülbelül egy órában tüzetesen megvizsgálták az új autót, legalábbis nagyon úgy tűnt. Majd nem sokkal később, az elég alacsony növésű Don Lander, a vezetőülésben ülve jött rá, hogy nem éri el az ajtót, hogy lecsukja. A vezetőség gyorsan összedugta a fejét, majd megvitatták, hogy ezért a problémáért a beszerzési igazgató, valamint a termékkoordinációs bizottság feje a felelős (Ez Barrie Willset jelentette). Ez után pedig döntés született, hogy pillanatokon belül kapcsolatba kell lépni a CP Trimmel, hogy azonnal tervezzenek, gyártsanak és szállítsanak le egy pár kézzel varrott lehúzószíjat. Barrie 24 órán belül megjelent a frissen legyártott szíjakkal, ami az egyik első változtatás volt az első autóhoz képest.

Az esemény után az eredeti Job 1-et, a VIN 500-at, megjavították, de nem került eladásra, hanem a gyárban használták párszor, majd a csőd után a Consolidated a clevelandi Crawford Auto Aviation Museumnak adományozta. Ott azóta is megtekinthető.

vin500-crawford.jpg

A VIN 501 - ami valószínűleg a fenti két galériában szerepel - nem járt ilyen jól, mert később leselejtezték és a használható alkatrészeit későbbi autókba rakták át. Ez jellemző volt a korai autóknál, amikor a gyártási minőség még nem ütötte meg az elvárt szintet.

Végül pedig egy videó, ami a nagy napot mutatja be. Érdekesség, hogy John Delorean egy harmadik "első" autóban pózol, ami manuális váltós, de nincs összetörve. Hát így ment ez a DMC-nél.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr188300312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása