HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Az Új Delorean

2022.06.02. 10:00 :: Sidaries

Eddig hat bejegyzést írtam a várható új Deloreanekről, de most úgy tűnik, hogy végre lesz is a dologból valami. Az, hogy ez jó vagy rossz, az már más kérdés, de erről majd a végén írok.

Hivatalosan augusztusban lett volna a bemutató, ahogy azt legutóbb is írtam, de ezt előrébb hozták május 31-re, elméletileg a nagy érdeklődés miatt. Bár aztán május 30-án már az összes autós oldal tele volt a képekkel. Valószínűleg az azért volt, mert aki regisztrált, az hamarabb megkapta az általános információkat. Mondjuk valami okból ez hozzám nem ért ide, de mivel korábban megjöttek a leveleik, valószínűleg a közel tele levő mailboxom lehetett a hiba. Na de ez mind csak rizsa, a lényeg inkább az, hogy milyen az új Delorean?

A fenti képek jelentek meg a delorean.com-on, ebből már mindenki láthatja a külalakot. Alpha 5 a kódneve, a teljesítményadatai pedig a következők:

0-60 mph: 2,99 másodperc

0-88 mph: 4,35 másodperc - Szerintem ez egy jó ötlet, hogy megadják.

Maximális sebesség: 155 mph (250 km/h)

Hatótáv: 300+ mérföld (480 km)

Akkumulátorkapacitás: 100+ KWh

Légellenállás: 0,23 Cd - Ez egy igen jó érték. A régi Deloreané, ami szintén nem rossz, 0,30 körüli.

Ezen felül pedig az új divatnak megfelelő lefelé scrollozó delorean.com tele van semmitmondó marketingbullshittel, ezek elemzésétől most eltekintenék. Van azonban még bőven dolog, amit meg kell említeni.

Először is. Ez az autó, nem az általunk ismert DMC-12 utódja, hanem a soha el nem készült DMC-24 újkori befejezése. Emiatt - ahogy a képeken is látszik - 2+2 üléses, valamint a méretei is számottevően nagyobbak. A hossza 4995mm, a szélessége 2044mm, a magassága pedig csukott ajtóval 1370 mm. Ez a régi Deloreanhez képest 75 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb és 20 centivel magasabb.

Miben hasonlít az eredeti Deloreanre? Az ajtók hasonlóak, egyértelmű. Bár ekkora méretben nem tudom hogyan lehet ezt kisúlyozni, miközben az eredetiek esetében is nehéz volt a feladat. A hátsó légterelő megvan, az oké. És kb. ennyi. Rozsdamentes acélról szó sincs, egyéb különleges technológiákról - a villanyautóságot levéve - szó sincs, pedig az eredeti esetén a tárcsafékek, K-Jet befecskendezés, Lotus futómű, mind olyan dolog volt, ami ha nem is egyedi technikai megoldás volt, de kevésbé általános. Ez itt egy teljesen átlagos elektromos luxus sportautónak tűnik. Olyannak, mint amit az átlagember elvár. És ez az ami szerintem itt a legnagyobb gond. 

Miért? Hát mert szerintem ez egy szép... Maserati. Ez nem Delorean, hanem egy biztonsági játék, ami meghúzta a potenciális vásárlók igényeinek a mediánját, aztán fejlesztett rá egy autót. Ezzel a kinézettel ugyanúgy lehetne a már említett Maserati, mint BMW, Audi vagy éppen Nissan és Tesla.

Az eredeti Delorean a megjelenésével berúgta az ajtót, és megmutatta, hogy na ez vagyok én. Lehetett szeretni, lehetett utálni, de az egyediségét elvitatni nem. Ez az új Delorean belesimul a mezőnybe, nem tud kitűnni belőle. És ez baj, mert nem lesz olcsó. Még nincs végleges ár, de a pletykák szerint 175 000 dollár körül lesz, ami akárhogy is nézem 60 millió forint. Márpedig ennyi pénzért már Ferrarikkal, McLarenekkel és Lamborghinikkel kell versenyezni a vevőkért. Azoknak pedig már kialakult történelmük, eredményeik, legendájuk van. A DMC, habár elméletben szintén régi cég, sok szempontból híres is, de a gyakorlatban teljes újonc. Nem tudom, hogy pl. egy potenciális McLaren vásárlót mi venne rá arra, hogy inkább az új Deloreant vegye, mert ezen az áron a régi Deloreantulajdonosok nagy része biztosan kiesik a potenciális vásárlók közül, így pedig a célcsoport elég jelentősen leszűkült. Arról nem is beszélve, hogy az internet Deloreanes részeit végignézve enyhén szólva nem hurráoptimista a hangulat. A legjellemzőbb kritika az egyediség hiánya, valamint az eredeti Delorean márkajegyeinek a szinte teljes figyelmen kívül hagyása.

Ezen felül pedig van még további két dolog, ami kétségeket ébreszt. Az egyik, hogy nincs egyelőre meg a pénz a gyártás beindítására, ezért részvényeket szeretnének kibocsátani, és ezekből szeretnének összeszedni a szükséges tőkét. Ilyet már láttam a régi DMC-nél is, nem lett jó vége. Ezen felül pedig még olyan pletykákat is hallani, hogy nem is San Antonioban lesz a gyártás, hanem valahol Olaszországban fogják bérgyártani az autót. Az ilyen kapkodás szintén nem a siker receptje.

Végül pedig még egy gondolat. Ez az autó, ahogy korábban is írtam, az Ital Design egyik tervének az átdolgozása, név szerint az Ital Design DaVinci volt az alap. Erről a korábbi bejegyzésben linkeltem is képet. Azonban úgy tűnik, hogy volt egy másik ihletforrás is, az Angel Guerra és Allan Portilho nevével fémjelzett Deloreanlegacy.com.

Az oldalt meglátogatva tényleg nem lehet nem észrevenni a hasonlóságokat. Azonban megállapítható, hogy míg a fenti oldalon a kétüléses új Deloreankoncepció egész mutatós, véleményem szerint sokkal jobban elkapta az eredeti Delorean érzetét, a 2+2 ülésessé növelés nem tett jót a dizájnnak. Bár tegyük hozzá, a rozsdamentes acélt szerintem itt is elfelejthetjük.

Mi a végső véleményem? Deloreant mindig az vett, aki ki akart tűnni a tömegből, erre pedig ez az autó nem lesz elég. Bár tegyük hozzá, én a saját szemszögemből nézem a dolgot, lehet, hogy az a medián igazából pont jó helyen van és ez a forma jobban megmozgatja a nagyon gazdagok érzéseit, mint az új Ferrari. Így aztán lehet, hogy ők elégséges célcsoport lesznek az újjáélesztett Delorean fennmaradásához. Őszintén szólva én drukkolok neki, mert ha ez a koncepció működni fog, akkor az talán az eredeti Deloreanek régi alkatrészeinek a gyártásához is visszacsorgat némi extra tőkét. Viszont egyelőre én nem látom, hogy ez hogyan lenne lehetséges.

3 komment

Címkék: új delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1017845909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2022.06.02. 20:27:53

Frankó lehet belőle kiszállni szeles időben: fél pillanat alatt tele lesz az egész autó szeméttel a teliajtók miatt. Hidegben ugyanez: egy ajtónyitás, és lehet újrafűteni az egész autót. ;)

gigabursch 2022.06.02. 21:40:19

Legalább szálcsiszolt lenne.

@Fotósképző:
Nem beszélve arról, hogy mélygarázsban, vagy fa alatt mekkora muri lehet...

CSOKKI MÁLNA 2022.06.03. 10:47:29

@gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik..
süti beállítások módosítása