HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Nehezen beszerezhetõ alkatrészek II.

2012.09.12. 10:00 :: Sidaries

Folytatom a két héttel ezelőtti írást pár új dologgal.

Bal oldali torziós rugó / Left side torsion bar:

Egy időben ez az alkatrész is hiánycikk volt, de ennek okáról nem nagyon tudott senki történeteket. Igaz, hogy a bal oldali ajtót jóval többször használják egy autón, ennek ellenére aránylag ritkán hallani torziós rugó törésről, meghibásodásról. Általában egy nagy durranás a sofőr feje fölött, aztán már nem is nyílik az ajtó vagy legalábbis nehezen. Most ahogy végiggondolom, egy kezemen meg tudnám számolni hányszor hallottam ilyen esetet, pedig 5-6 éve már túrom a net Deloreanes bugyrait. Mindegy is, elég sokat írtam már róla itt, többet nem is mondanék. Ide is csak azért vettem bele, mert egy időben kb. nulla volt a fellelhető torziós rugók száma és emiatt sok autó kényszerült állásra. Aztán a szervizek közbeléptek.

binnacle_1.jpgMűszerfal 1/ Binnacle:

Hát ez egy elég szar fordítás, de jobb most nem jut az eszembe. Ha jobb jut az eszetekbe kommenteljétek már meg! Ez azt a nagyjából ellipszis alakú alkatrészt jelenti, amiben benne vannak a műszerfal mérőeszközei. A fenti képen látszik, hogy a tetején nekem le van varrva egy nagyon nem gyári szürke bőrdarabbal. Mindez valószínűleg azért történt még Amerikában, mert a Binnacle hajlamos a nagy hő (mondjuk kaliforniai napsütés) hatására megtöredezni. Úgy, ahogy a következő képen is látszik:

badbinnacle.jpgEz viszont szemben a korábban említettekkel nagyon jellemző hiba és sok ilyen hibás Deloreant látni. Emiatt aztán elképzelhető, hogy itt tényleg kifogyott a készlet, ami a gyárból maradt és azért nem rendelhető. Ha valakinek égető szüksége van rá, akkor biztosan hozzá lehet jutni, de nagyon ritkán láttam belőle jó állapotú eladót és emiatt az áráról sem tudok semmit mondani.

Ami viszont biztos, az az, hogy a DMCH már készen van az újak előgyártásával. Valószínűleg rövid távon újra elérhetőek lesznek, bár elég régóta (pár éve) húzódik a bevezetésük. Emiatt a dmctalkon elég sokat heccelik is őket. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.

Műszerfal 2 / Dash

Az előző képet tudnám ide is belinkelni, mert azon jól látszódik a Dash hibája is. A Dash a hosszú lapos izé, amiben a Binnacle is van. Talán felső műszerfalnak mondanám. Mivel hasonló anyagból van, mint a Binnacle, ezért a sok napsütés sokszor ez is megtöredezik. Nekem is van egy csúnya törésem rajta, de mégsem erőltetem a cserét. Elsősorban azért, mert az autó fél elejét szét kéne borítani, másodsorban pedig azért, mert az eredeti drága és nem kapható, az utángyártottról pedig páran elég rosszakat mondtak. Igaz, hogy ha ezeket a DMCH-nál szerelték be soha nem volt gond, szóval esélyes, hogy valami beszerelési hibát vétettek, de akkor is elgondolkodtató. Az viszont mindenképpen jó, hogy most már legalább van opció utángyártottat venni kb. 100000 Ft-os áron, ami egész olcsó.

8 komment

Címkék: használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr744736700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.09.12. 13:17:58

azért nem hiszem hogy olyan orbitálisan áthidalhatatlan dolog lenne egy torziós rugó. :)
már ha el tudunk tekinteni a márkahűségtől, akár átmenetileg is.

hdnctrl 2012.09.12. 14:54:33

Az abszolút nulla közelébe hűtötték le, amikor csinálták. Azért szerintem ilyen technológia nincs minden bokorban ;)

jamriki 2012.09.12. 20:18:05

Szerintem a dash az műszerfal, a binnacle pedig műszeregység ház vagy borítás. Igen, én is észrevettem azt a bőrt ott, akartam is kérdezni, hogy gyári-e, de túlságosan hatás alatt voltam :D

sgarde 2012.09.12. 21:34:02

Az "Autókereskedők"ben vettek műszeregység borítást, de Mike mintha nem sóhajtozott volna az ára miatt. Lehet hogy AKKOR még nem is volt drága?
Off: A Skodámban is megette az európai nap műszerfal tetejének műanyagát - modjuk több mint negyven év alatt... ;)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.09.12. 22:03:18

@sgarde: A kereskedő is mondja a filmben, hogy ritka. Szerencsére volt raktáron még EGY darab, ezért odaadta 375 dollárért ami 80000 Ft. Az szerintem azért nem olyan olcsó.

sgarde 2012.09.13. 21:04:41

@Sidaries: Akkor ezért nem volt alkudozás! Nem figyeltem eléggé...
Egyébként nem szokták/lehetne bőrbe csomagolni az egész műszerdobozt?
(Persze a "nem lenne olyan" problematikát át tudom érezni.)

hdnctrl 2012.09.13. 21:17:37

Zsiga megcsinálta. Nekem nem tetszett.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.09.13. 22:01:44

@sgarde: Teljesen becsomagoltat még nem láttam, de mindenféle anyagokkal lefedettet igen. A plüss és a különféle szövetek egész gyakoriak. És rondák.
Ha beírod a googleba, hogy Delorean Dashboard Cover akkor lesz pár kép ilyenekről.
süti beállítások módosítása