Folytatom a két héttel ezelőtti írást pár új dologgal.
Bal oldali torziós rugó / Left side torsion bar:
Egy időben ez az alkatrész is hiánycikk volt, de ennek okáról nem nagyon tudott senki történeteket. Igaz, hogy a bal oldali ajtót jóval többször használják egy autón, ennek ellenére aránylag ritkán hallani torziós rugó törésről, meghibásodásról. Általában egy nagy durranás a sofőr feje fölött, aztán már nem is nyílik az ajtó vagy legalábbis nehezen. Most ahogy végiggondolom, egy kezemen meg tudnám számolni hányszor hallottam ilyen esetet, pedig 5-6 éve már túrom a net Deloreanes bugyrait. Mindegy is, elég sokat írtam már róla itt, többet nem is mondanék. Ide is csak azért vettem bele, mert egy időben kb. nulla volt a fellelhető torziós rugók száma és emiatt sok autó kényszerült állásra. Aztán a szervizek közbeléptek.
Műszerfal 1/ Binnacle:
Hát ez egy elég szar fordítás, de jobb most nem jut az eszembe. Ha jobb jut az eszetekbe kommenteljétek már meg! Ez azt a nagyjából ellipszis alakú alkatrészt jelenti, amiben benne vannak a műszerfal mérőeszközei. A fenti képen látszik, hogy a tetején nekem le van varrva egy nagyon nem gyári szürke bőrdarabbal. Mindez valószínűleg azért történt még Amerikában, mert a Binnacle hajlamos a nagy hő (mondjuk kaliforniai napsütés) hatására megtöredezni. Úgy, ahogy a következő képen is látszik:
Ez viszont szemben a korábban említettekkel nagyon jellemző hiba és sok ilyen hibás Deloreant látni. Emiatt aztán elképzelhető, hogy itt tényleg kifogyott a készlet, ami a gyárból maradt és azért nem rendelhető. Ha valakinek égető szüksége van rá, akkor biztosan hozzá lehet jutni, de nagyon ritkán láttam belőle jó állapotú eladót és emiatt az áráról sem tudok semmit mondani.
Ami viszont biztos, az az, hogy a DMCH már készen van az újak előgyártásával. Valószínűleg rövid távon újra elérhetőek lesznek, bár elég régóta (pár éve) húzódik a bevezetésük. Emiatt a dmctalkon elég sokat heccelik is őket. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Műszerfal 2 / Dash
Az előző képet tudnám ide is belinkelni, mert azon jól látszódik a Dash hibája is. A Dash a hosszú lapos izé, amiben a Binnacle is van. Talán felső műszerfalnak mondanám. Mivel hasonló anyagból van, mint a Binnacle, ezért a sok napsütés sokszor ez is megtöredezik. Nekem is van egy csúnya törésem rajta, de mégsem erőltetem a cserét. Elsősorban azért, mert az autó fél elejét szét kéne borítani, másodsorban pedig azért, mert az eredeti drága és nem kapható, az utángyártottról pedig páran elég rosszakat mondtak. Igaz, hogy ha ezeket a DMCH-nál szerelték be soha nem volt gond, szóval esélyes, hogy valami beszerelési hibát vétettek, de akkor is elgondolkodtató. Az viszont mindenképpen jó, hogy most már legalább van opció utángyártottat venni kb. 100000 Ft-os áron, ami egész olcsó.