A szép ajtós kitérő után, most egy kevésbé esztétikai hiba jön. Mint a cím is mutatja, a Delorean kilométerórája (és mellesleg a fordulatszámmérője) sem az örökkévalóságnak készült. Előbb egy rajz, majd leírom a potenciális hibákat:
Na innen a 13. és a 14. a megbízhatatlanabb rész. A 13. a Speedo RH angle drive. Fogalmam sincs a magyar nevéről, de a fórumokon sokat szoktak beszélni arról, hogy ez mindig elromlik. A pontos hibát nem tudom, de nekem ez az alkatrész szerencsére jó. Ára kb. 60$, de a beszerzése régen sokszor nehezebb volt, mint az ár kifizetése. Szerencsére már újra gyártják, így most már egyszerű megvenni. Fontos, hogy ha minden olajcserénél bezsírozzák és letakarítják, akkor jelentősen nő az élettartama.
Nekem ez a 13.-as alkatrész szokott elszakadni. Pontosabban amikor megérkezett az autó, akkor el volt szakadva, majd mikor rendeltem, akkor derült ki, hogy a szorul az alsó Speedo cable (11.) és ezt az új szál elszakításával tolmácsolta a szerelő felé. Nem tudom hogyan, szóval lehet, hogy nekem is az angle drive a rossz. Kellemetlen. Nem annyira drága, de csak ezért nem akarok új csomagot rendelni Hollandiából.
Az én hibámnak az az előnye, hogy ha fúróval megtekerik, akkor rendesen viselkedik a kilométeróra, tehát valószínűleg a többi rész jó.
Sajnos a sok ilyen hiba miatt a Deloreanok futásteljesítménye nem mindig megbízható és az enyém is ezek közé tartozik. 50014 mérföldnél döglött be az óra még régen, így a futott 120000km-em csak becsült érték. Lehet, hogy sokkal több. Igazából nem nagyon érdekel, mert az autó azért van, hogy használják, és állásban sokkal jobban romlik az állapota, mint használat közben. Persze ez csak saját vélemény.