HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Delorean evolúciója III. - A prototípus 2.

2009.01.16. 12:07 :: Sidaries

Mint ígértem, a mai részben már a prototípus és a szériaautó közötti fontosabb különbségek lesznek. Az ablakok, a felnik és a visszapillantó tükrök.

Habár a prototípus felnije is egész szép volt, de szerintem a széria autójé sokkal jobb. Az ablak és a visszapillantó tükör elhelyezése pedig határozottan modernebb formát adott az autónak. A prototípus tényleg a '70-es évek autója, de a szériaautó már sokkal időtlenebb forma. Ennek is megvan a története. Amikor Giugiaro megtervezte a prototípust még 1975-öt írtunk. Amikor pedig elhúzódott a pénzgyűjtés, a motorválasztás, a gyárépítés, akkor John Delorean kért egy faceliftet (modern kifejezéssel élve) az autónak, mielőtt az még gyártásba került volna. Szerintem ilyen sem volt az autótörténelemben. :) Ez valamikor 1980 elején történt és Giugiaro és Colin Chapman (Lotus) végezte el. Az első autó 1980 karácsonyán gördült le a sorról, tehát elég kevés idő volt a módosítások bevezetésére.

Most még két kép, az egyik az eredeti felniről a hivatalos szabadalomról, valamint egy másik, ahol jobban megnézhető a visszapillantó tükör szériaautós formája.

Na meg még a végére idecsapok egy képet a famodellről, ami mutatja, hogy voltak még elképzelések.

Ez a felni és ez a tankolónyílás nagyobbat üt mint Tyson. (viszont már fent vannak az ablak mögötti műanyag légbeömlők) Ez a kép valamikor 1979-ben készült. 

1 komment

Címkék: evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr17881530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinderdmc · http://kinderdmc.atw.hu 2009.01.17. 22:17:39

A legalsó képen ezek a felnik nekem a régi mathcboxokat jutatja eszembe,azoknak volt hasonló a kerekük, hozá kell tenem,hogy akkor voltam gyerek és az is a 80'években volt.:))

Nekem is a mai felnikkel jobban tetszik,lehet hogy azért mert ezzekel volt a filmben is,meg már ezekel szoktam meg,de a prototipusé se rossz.
süti beállítások módosítása