HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hollandia I. avagy Előkészületek

2009.09.28. 10:54 :: Sidaries

Kicsit felborítom a kronológiát, mert ezt a bejegyzést hivatalosan még egy gyönyörű szivargyújtós történet kéne, hogy megelőzze, de inkább cserélek és Hollandiát előrébb hozom amíg még emlékszem és a többi témát későbbre halasztom. 

Szeptember 16.-án indultunk, de már előző nap hazamentünk összerakodni, kicsit rendberakni a Deloreant és úgy általában kipihenni magunkat. Pár dolgot beszereztünk, ami szükséges volt az úthoz. Mielőtt a szokásos felszerelést bepakoltuk volna, a következő - zömében újonnan vett - cuccok kerültek az autóba:

- Poroltó: Nem mai gyerek az autó, ráadásul farmotoros és van hajlama a túlmelegedésre. Ilyen hosszú útra szükséges szerintem. 5000Ft, nem vészes.

- Szerszámkészlet: Bármi bedögölhet és lehet, hogy még én is rájövök mi az. Szívás, ha éppen egy szerszám hiánya miatt kell autómentőt hívni. 15000Ft, nem a legnagyobb.

- Hűtővíz, motorolaj: Úgy indultam el, hogy az előző héten kicsit csöpögött a hűtőm. Tettek bele hűtőtömítőt, de hátha mégsem hat, így jobb, ha van velem hűtővíz újratöltésre. 2500Ft.

- GPS: Jó poén a térkép, de azért a GPS okosabb. A GPS-es és a szivargyújtós kalandjaimról majd később írok, mint említettem. Változó, ez 60000Ft volt. Sok, de hosszú távú befektetés és ha emiatt nem tévedünk el, akkor lassan a benzinben visszahozza az árát.

Megvolt minden, néhány dolgot már kedden bepakoltam, majd szerdán a rendes cuccaink is bekerültek. Deloreanbe pakolni nem egyszerű. Kevés a hely és ráadásul annak is elég hülye a formája. Több bőröndöt próbáltunk ki az autóban, de egyik sem fért be, mert túl magas volt. A végeredmény két félig pakolt sporttáska lett. Így:

A két táskát minden indulás előtt lapítottuk, majd úgy csuktuk le a csomagtartó tetejét. Legelőre középre kerültek még a hűtővizes palackok.

Itt megemlítem, hogy nem szabad nagyon pufira rakni a csomagtartót és leerőltetni a tetőt, mert ez segítheti a csomagtartó teteji X kialakulását.

Előre szépen befértünk, de volt még cucc bőven, ezek mentek hátra a hátunk mögé. Az így nézett ki:

Szépen tele lett itt is. A poroltót közelre raktam, hogy kéznél legyen, ha kell.

Ezen felül még mindig voltak dolgaink (ennivaló, innivaló stb.), ez ment a Béb lábához. :)

Ezek úgyis elfogynak idővel így nem fognak zavarni, de mivel Nyugat Európa nem az olcsóságáról híres, egy kis pénzt legalább az első napon spórolunk.

Beindítottam a gépet és kigördöltünk. Minden jó volt és működött, a következő részben jön az első ( és talán a második ) nap.

7 komment

Címkék: hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr771412370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2009.09.28. 11:10:19

60 ezerért gps? nem semmi :D kávét is főz? vagy esetleg legális full EU Igo? mert akkor OK :)

azért irígyellek, hogy ennyi szabadságod van... nekem az a gondom, hogy most sincs sok belőle, de mire eljutok addig, hogy vehetek egy DMC-12-t (mondjuk legyen 2012), tényleg nem lesz rá semmi időm... :(

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.09.28. 11:15:01

Full legális full Európás a GPS. Az így előre lespoilerezem, hogy nagyon jól végezte a dolgát, pár átverést nem vett észre, de azt majd ott.

Azért szerintem egy hét szabi annyira nem luxus. :) Emiatt a Szigetre már nem tudtam kimenni.

bopat 2009.09.28. 14:19:39

Miért, mennyibe kerül a sziget? Több mint 60e?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.09.28. 15:22:28

Bő 100e kettőnkre, de itt elsősorban a szabijaim hiánya volt a probléma, bár ahogy a Holland utazás végösszegét nézem idén a pénz miatt is meggondoltam volna.

Mairtin 2009.09.28. 19:14:35

Én 45e pénzért vettem a GPS-t, 1 ével ezelőtt. Adtak hozzá 2006-os IGO-t, de én 2 hét után lecseréltem a programot.
Én is hosszú távra vettem, bírja az új szoftvert, a full 3D-t, teljes grafikai animációt és nem szaggat. Persze sokan vannak akik csak bevásárló központig, meg vissza használják. Esetleg haza mennek a nagyszülőkhöz vidékre egy olyan bejáratott úton, amin már csukott szemmel is végigmennének. Erre mondjuk jó a 20e forintos kategória is.
Véleményem szerint.

Evil1979 2009.09.28. 20:52:31

A GPS csak azoknak éri meg akik szeretnek és mennek is kirándulni számukra még addig nem, vagy kevésbé ismert helyre. Mondjuk egy Holland túra már nem is kis kirándulás :). Még képet, még képet!!!

bopat 2009.10.01. 18:29:10

@Sidaries: De megérte, nem?
Ha meglesz az autóm, akkor az Írországi tali lesz a fő esemény...
süti beállítások módosítása