HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hollandia IX. avagy Egyéb dolgok

2009.10.16. 13:34 :: Sidaries

Habár befejeztem már a leírást a túráról, de van még egy-két részre való dolog, amit leírok, mert habár adott napokhoz nem lehetett hozzárendelni, de mégis ide tartozik.

Az első, hogy amikor indultunk már vártam, hogy amint átérünk Ausztriába meg fog csapni a tipikus osztrák tehénszag. Nem így történt. Sőt, Németországban is nagyon kevés helyen éreztük, hogy hol is járunk, pedig még régebbi útjaim során ezek valahogy megmaradtak. Ellenben Hollandiában sokkal inkább éreztem a szagokat. Vízparton a moszatszagot, néha birkák, tehenek szagát mindenfélét. Ezt nem negatívumként mondom, de akkor is érdekes volt. Főleg, mert ha én érzek szagokat az különleges dolog, mert a szaglásom ugyanúgy elmúlt mint a pubertás.

A pakolásról is van pár dolog amit nem hangsúlyoztam ki. Utólag úgy tűnik elég sok cucc fér a Deloreanbe, de azért eleinte nehéz volt kiszelektálni az igazán fontos dolgokat. Például indulás előtt direkt borotválkoztam és így nem kellett elvinnem a borotvámat. Ezzel is helyet spóroltam. Volt még pár ilyen nem feltétlenül szükséges intézkedés, de eleinte tényleg csak a legszükségesebbeket akartuk vinni.

Volt szó a P-s rendszámról a hozzászólások között. Az égvilágon semmi problémám nem volt vele. Ráadásul a naplót sem vezettem rendesen. Induláskor beírtam, hogy Komárom - Leeuwarden, amikor meg odaértünk ugyanezt visszafelé és kész. Kicsit viccesen nézett ki, de mivel egy rendőr sem állított meg, nem volt belőle gond. Ők is maximum megbámulták az autót.

Aztán írtam VIN7076-ról, Andreas autójáról. Nagyon jó fej volt és mikor adtam neki a pólót, mondta, hogy ő is akar nekem adni valamit, de az otthon volt és arra már nem mentünk, ezért elküldte postán. Mivel a Lufthansánál dolgozik repülőszerelő mérnökként, ezért egy ottani szerelési könyvet küldött, amibe a repülők ( és az ő autójának ) hibáit rögzítik. Nagyon jópofa, egyből ez jutott róla az eszembe:

tiszateam.blog.hu/2009/09/25/repulogep_support
 

Ezen kívül még egy igazán izgalmas kérdés. Mennyibe került a túra? Amikor hirdettem, hogy menni kéne, akkor azt írtam, hogy aki jön, az minimum 100 000 Ft-tal számoljon. Ez nagyjából igaz is, de mivel a túra hosszabb lett és extra szerelések is beestek, ezért ez erősen feljebb módosult. 

Először is elment majdnem 1000 euro az élésre, ajándékokra, általános dolgokra. Ez kb. 270 000 Ft. Ezen felül még 70 000 Ft volt a túrán való részvétel és két napi szállás Koudumban. Ezekből az első mindenkire vonatkozott volna, a második csak részben. Így kb. 150 000 Ft / fő szerintem amibe került volna. 

Ezen felül volt még a 700 euros ( 200 000 Ft ) szerelésem és a 75 euros ( 20 000 Ft ) RPM relém. A végösszeg kb. 550 000 Ft két személyre egy hétre mindenestől. Elég durva összeg, bár ennek azért jó része a Delorean miatt van. Nem olcsó mulatság.

Elméletileg egy rész még lesz és akkor meglesz egy szép 10 részes sorozat.

5 komment

Címkék: hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr261454098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2009.10.16. 19:37:19

Tudom hogy soknak tűnik, de megérte? Szerintem igen, hajrá, jövőre ha minden jól megy, már ketten megyünk :))))
Nagyon jól éreztem ott magam, nagyon jófejű emberekkel találkoztam, a környék is tetszett, főleg Hindeloopen. (lásd az első kép - onnan hoztunk homokot is magunkkal)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.16. 20:35:25

Abszolút megérte! Lehet, hogy jövőre nem, de Belfastba biztosan együtt megyünk. :)

bopat 2009.10.16. 21:39:12

Lehet, hoyg érdemes lenne elmenni az olasz-francia talira. A németre, ugye, nem érdemes Welmoed szavai szerint..

hdnctrl 2009.10.17. 23:28:23

hát én belfastba (illetve akárhova, ahol az út rossz oldalán közlekednek :) ) biztos nem megyek veletek, ha lesz DMC-m egyszer :)

Mairtin 2009.10.19. 18:51:34

@scuynat: "az út rossz oldalán közlekednek"
Szerintem az ott lakó embereket is zavarja, mert ezt azzal kompenzálják hogy az autóban levő kormányt is a rossz oldalra tették.
süti beállítások módosítása