A befejező rész következik.
D22
Valószínűleg az D22 volt az első Írországban gyártott Delorean. A Lotust egy 20 darabos (D2-D21) előszériára szerződtették, ezért az utolsó hét autó már a belfasti gyárban készült próbagyártásként, tippem szerint az Experimental Workshop és a Lotus felügyelete alatt. Ezt az autót a legmagasabb minőségi elvárással építették teljesen érthető módon, mert az első autónak etalonnak, tökéletesnek kell lennie.
A Lotus örökséget azonban nem tagadhatta le az autó a csúszóablakok miatt. Eredetileg a D19, D20 és a D21 is csúszóablakokkal rendelkezett, de ezek az ablakok eléggé vékonyak és unpraktikusak voltak, ezért néhányon lecserélték őket (és szerintem ez a válasz Evil1979 kérdésére) az új fix típusúra. Valószínű, hogy a döntés a végleges cseréről a D22 után érkezett, ezért ez az autó még a régit kapta.
Képek nincsenek erről az autóról, bár van némi keveredés a D22 és a Visioneering Delorean között. További infók ott.
D23
Semmit nem tudni róla, de vannak pletykák, miszerint volt egy RIA 7122-es rendszámú prototípus is, és azt is az 50000 mérföldes tesztekre használták. Automata váltós volt, megkapta a 535-ös VINt, de a tesztek során felborult, talán még a motorja is kigyulladt, és megsemmisítették. Beleillene a sorba.
D24
Ezzel az autóval kapcsolatban kicsit ellentmondó információkat találtam. Az biztos, hogy manuális és fekete belsős volt és hasonló volt az 50000 mérföldes tesztautóhoz.
PjGrady viszont azt is írja, hogy RIA7123 volt a rendszáma, pedig az 50000-es tesztautó képein is ugyanez szerepel. Többek szerint a VIN 514 és a D24 ugyanaz az autó. Ezt támasztják alá az extralámpák és a hiányzó kesztyűtartótető is. Mivel a D22-től kezdve már Írországban gyártották az utolsó prototípusokat, könnyen elképzelhető, hogy a jól sikerült D24-es végleges VINt is kapott.
D25
Ezt az autót használták nagyon sok hivatalos tesztvezetésen és mindenféle promóciós rendezvényeken.
A gyár bezárása utáni árverésen az utolsó autók között adták el. Teljesen befejezett autó, itt már tényleg készültek a sorozatgyártásra. Jelenleg is használatban van. (RIA7124 a rendszáma, szóval valószínű, hogy a RIA7123-as tényleg a D24 volt) Egy sérülés miatt a beltere félig fekete, félig pedig szürke.
D26, D27
Nem tudni róluk hivatalos információt, de valószínűleg áthajózták őket Amerikába azért, hogy tesztvezetést ajánljanak velük a potenciális vásárlóknak. Miután a D28 Dick Brown hivatalos tesztautója lett és nagyon tetszett neki, ezért valószínű, hogy ezek is vele voltak tartalékba.
D28
Miután az autó végigment a minőségi ellenőrzésen (QAC) Dick Brown személyes autója lett. Dick azt mondta róla, hogy: "It's a winner!". Ezzel pedig befejeződött az autó gyártás előtti véglegesítése.
Utószó
Sajnos ezeknek az autóknak az utóélete sokszor elég szomorúan alakult. Ahogy néztem mindössze hat darab élte túl az elmúlt 30 évet. Ezek a D3, D14, D19, D20, D21, D24 (ha valóban a VIN514-ről van szó), D25. A többiről vagy nem tudni vagy pedig bizonyítottan megsemmisültek.
Miután a Lotus végzett a saját 21 autójának a legyártásával, az addigi tesztautók feleslegessé váltak számukra. Ezért azok a mérnökök, akiknek már elegük volt a Deloreanből Banger Racernek (Bocs, de ezt nem tudom lefordítani. Viszont van videó.) használták őket amíg mentek. Volt, hogy még a 21 autó legyártása előtt is versenyeztek velük, az ilyen autók elég sok alkatrészt adtak a későbbi prototípusokhoz.
Azok az autók, amik esetleg ezt túlélték sem húzták sokkal tovább. Bezúzták és eltemették őket, hogy későbbi építkezések alapjául szolgáljanak, esetleg roncstelepre adták őket.
Volt egy Lotus mérnök, aki viszont egy komplett Deloreant rejtett el a kertjében és halála után a család megtalálta az autó teljes dokumentációját egy fiókban. Ezután kiszedték a gazból, de mivel nagyon rossz állapotban volt, ezért egyszerűen megszabadultak tőle valószínűleg egy roncstelepen.
Szomorú az ilyen vég az ennyire különleges autóknak.