HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

John Delorean utolsó utáni interjúja

2010.10.22. 09:46 :: Sidaries

Tudom, elég fura a cím, de megvan az oka. Tom Torbjornsen (Az AOL autós részlegének szerkesztője) két héttel John Delorean halála előtt beszélgetett vele és megbeszéltek három hét múlvára egy interjút. Sajnos John ezt már nem érhette meg. A következő kérdések és válaszok így nem hangzottak el, hanem Tom a 20 perces beszélgetésüknek egy kivonataként írta le. Aki eredetiben szeretné olvasni, annak íme egy link.

TT: John, a GTO-val kapcsolatban lenne az első kérdésem. Az mondják, hogy úgy jutott az eszedbe az ötlet, hogy egy pénteken miközben a GM egyik tervezőirodájában ültél, valami izgalmasat akartál vezetni a hévégén, de semmi ilyet nem találtál. Ezért vetted a legkisebb kasznit és a legnagyobb motort amit találtál és így született a GTO. Így volt?

John: Igen, nagyjából így történt, de azért vannak különbözőségek. Valóban egy péntek délután volt és tényleg nem találtam egy olyan autót sem amit szívesen vezettem volna a hétvégén így a Tempest kaszniját és a Catalina és Bonneville 389-es motorját raktuk bele. Egész hétvégén használtam az autót és imádtam! Ezért odaadtam más GM főnököknek is. Ez nem volt veszélytelen, mert abban az időben éppen érvényben volt egy tiltás, miszerint tilos a gyári eszközökkel versenyeket szponzorálni. Ezért azt mondtam, hogy ezt az autót utcai versenyzésre szánom, nem pedig professzionális versenyzésre. Bekapták a horgot és ebben a tudatban használták az autót. Akkor tudtam, hogy tetszik nekik, mikor nem akarták visszaadni.

TT: Szép történet. A GTO 1965-ben a Pontiac részleg igazgatójává tett 40 évesen és ezzel a legfiatalabb GM igazgató lettél. Ez után megerősítetted a Pontiacet, majd a problémás Chevrolethez kerültél, ahol egészen a autó és kamionrészleg alelnökségéig vitted, ami a GM elnökség előtti utolsó lépcsőfok. Ennek ellenére rövidesen elhagytad a GM-et. Miért?

John: Ilyen magasan már túl sok a bürokrácia és a papírmunka. Elég nehéz így valódi munkát végezni, ezért azt találtam ki, hogy inkább megalapítom a cégemet, ahol a saját magam ura lehetek.

TT: És ez lett a Delorean Motor Company?

John. Pontosan.

TT: Úgy tudni, hogy a DMC gazdasági, jogi és minőségbeli problémák miatt zárt be. Igaz ez?

John: Igen is és nem is.

TT: Ha jól tudom, akkor a cég újraindításán dolgozol. Ez az új autó a régi alapjaira fog épülni?

John: Ez egy teljesen új autó lesz, bár a régi DMC néhány megoldása vissza fog köszönni. Nagyon különlegesen fog kinézni és több fajta motor is választható lesz. Az egyik lehetőség egy módosított Renault motor lesz a másik pedig Thomas Kasmer Hydristora ami egy hidraulikus hibrid rendszer.

TT: Hydristor? És a sirályszárny ajtók?

John: Igen. A Hydristorban, mint hibrid erőforrásban óriási lehetőségek vannak és tökéletesen beleillik az új autónkba. Akárhogy néztem mind mérnöki, mind pedig marketing szempontból tökéletes választás. Együtt dolgozunk a legendás Burt Rutannal (ő nyerte meg az X-prize nevű versenyt.), hogy az általa használt szénszálas és üvegszálas szerkezettel tovább könnyítsünk az autón. Van egy rendkívül fejlett kormányzási és futóműrendszerünk, egy nagy teljesítményű Renault motorunk és igen, a sirályszárny ajtók is megvannak.

TT: Mikor várható az első autó elkészülte?

John: Valamikor 2006 folyamán. Már minden készen van.

TT: Köszönöm John.

John: Nagyon szívesen.

7 komment · 1 trackback

Címkék: john delorean

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr582390313

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: order soft4fx forex simulator 2018.01.05. 12:24:09

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2010.10.22. 13:58:01

"Hydristor" az.

Zseni volt JZD, az tuti, de nem csak a DMC-12-ben nyilvánul meg a zsenialitása. A GTO is egy istenkirály autó.

hdnctrl 2010.10.22. 14:02:13

plusz:
1. Király, vagy Viktor :)))) mármint jó cikkeket írsz (ha fordítod, akkor is jó a témaválasztás).
2. Akárhányszor elbizonytalanodok, hogy kell-e nekem egy DMC-12 meg a vele együtt járó szívás, elég csak ránéznem egy képre, ami róla készült, és elszáll a bizonytalanság.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.10.22. 14:59:06

@scuynat: Javítva.

És örülök, hogy tetszik amit írok. Neki akarok fogni a kokaintárgyalásnak is. Na az lesz a kemény.

bopat 2010.10.23. 12:48:13

Jó lett a cikk! Elmehetnél újságírónak...:)

bopat 2010.10.23. 12:51:46

Most ahogy még 1x elolvastam az egészet tudjátok mi ugrott be?
Ha 2006-ban beindította volna ismét a gyárát, akkor 2 év múlva ismét befuccsolt volna. Ugyanis 2008-ban hasonló krízis jött mint 1982ben.
Talán jobb is, hogy minden maradt a régiben, nem lett ismét bukás az egész Delorean.

Evil1979 2010.10.23. 19:50:35

Jó cikk, élvezetes fordítás, csak így tovább :)

Nem lehet semmit sem tudni, mi lett volna a terv, az autó? Prototípusról nincs infó, nem tudsz semmit az újraindításról?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.10.23. 21:52:34

@bopat: Nem tervezem, de keresni már tényleg jól tudok. :)

@Evil1979: Szerintem nem volt ez az autó olyan közel a valósághoz, mint azt John gondolta. Nincs róla semmi információ.
süti beállítások módosítása