Tudom, elég fura a cím, de megvan az oka. Tom Torbjornsen (Az AOL autós részlegének szerkesztője) két héttel John Delorean halála előtt beszélgetett vele és megbeszéltek három hét múlvára egy interjút. Sajnos John ezt már nem érhette meg. A következő kérdések és válaszok így nem hangzottak el, hanem Tom a 20 perces beszélgetésüknek egy kivonataként írta le. Aki eredetiben szeretné olvasni, annak íme egy link.
TT: John, a GTO-val kapcsolatban lenne az első kérdésem. Az mondják, hogy úgy jutott az eszedbe az ötlet, hogy egy pénteken miközben a GM egyik tervezőirodájában ültél, valami izgalmasat akartál vezetni a hévégén, de semmi ilyet nem találtál. Ezért vetted a legkisebb kasznit és a legnagyobb motort amit találtál és így született a GTO. Így volt?
John: Igen, nagyjából így történt, de azért vannak különbözőségek. Valóban egy péntek délután volt és tényleg nem találtam egy olyan autót sem amit szívesen vezettem volna a hétvégén így a Tempest kaszniját és a Catalina és Bonneville 389-es motorját raktuk bele. Egész hétvégén használtam az autót és imádtam! Ezért odaadtam más GM főnököknek is. Ez nem volt veszélytelen, mert abban az időben éppen érvényben volt egy tiltás, miszerint tilos a gyári eszközökkel versenyeket szponzorálni. Ezért azt mondtam, hogy ezt az autót utcai versenyzésre szánom, nem pedig professzionális versenyzésre. Bekapták a horgot és ebben a tudatban használták az autót. Akkor tudtam, hogy tetszik nekik, mikor nem akarták visszaadni.
TT: Szép történet. A GTO 1965-ben a Pontiac részleg igazgatójává tett 40 évesen és ezzel a legfiatalabb GM igazgató lettél. Ez után megerősítetted a Pontiacet, majd a problémás Chevrolethez kerültél, ahol egészen a autó és kamionrészleg alelnökségéig vitted, ami a GM elnökség előtti utolsó lépcsőfok. Ennek ellenére rövidesen elhagytad a GM-et. Miért?
John: Ilyen magasan már túl sok a bürokrácia és a papírmunka. Elég nehéz így valódi munkát végezni, ezért azt találtam ki, hogy inkább megalapítom a cégemet, ahol a saját magam ura lehetek.
TT: És ez lett a Delorean Motor Company?
John. Pontosan.
TT: Úgy tudni, hogy a DMC gazdasági, jogi és minőségbeli problémák miatt zárt be. Igaz ez?
John: Igen is és nem is.
TT: Ha jól tudom, akkor a cég újraindításán dolgozol. Ez az új autó a régi alapjaira fog épülni?
John: Ez egy teljesen új autó lesz, bár a régi DMC néhány megoldása vissza fog köszönni. Nagyon különlegesen fog kinézni és több fajta motor is választható lesz. Az egyik lehetőség egy módosított Renault motor lesz a másik pedig Thomas Kasmer Hydristora ami egy hidraulikus hibrid rendszer.
TT: Hydristor? És a sirályszárny ajtók?
John: Igen. A Hydristorban, mint hibrid erőforrásban óriási lehetőségek vannak és tökéletesen beleillik az új autónkba. Akárhogy néztem mind mérnöki, mind pedig marketing szempontból tökéletes választás. Együtt dolgozunk a legendás Burt Rutannal (ő nyerte meg az X-prize nevű versenyt.), hogy az általa használt szénszálas és üvegszálas szerkezettel tovább könnyítsünk az autón. Van egy rendkívül fejlett kormányzási és futóműrendszerünk, egy nagy teljesítményű Renault motorunk és igen, a sirályszárny ajtók is megvannak.
TT: Mikor várható az első autó elkészülte?
John: Valamikor 2006 folyamán. Már minden készen van.
TT: Köszönöm John.
John: Nagyon szívesen.