HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Motorfelújítás

2011.08.10. 10:00 :: Sidaries

Régóta érlelődött már bennem egy kisebb motorfelújítás gondolata. Először is leszögezném, hogy a motor jó, elmentem a világ végére vele és vissza is jöttem, de az autóhipochondriám nem hagyott nyugodni. Meg akartam nézetni az injektorokat, a motor körben olajsaras volt és hiányzott is néhány lóerő a gépből. Egyik sem olyan veszettül fontos és halaszthatatlan dolog, de az igény felmerült. Ennek az eredménye lett a következő megaposzt. Simán két részbe kellett volna vágnom, de nem tudom hol lehetett volna szétszedni.

Szóval pár héttel ezelőtt rávettem magam és egy győri ismerősömmel, - akinél egyszer már voltam egy kis bütykölésen - megbeszéltem, hogy akkor itt az idő elvinni az autót. A Hebi haverommal aztán hazamentünk 16-án és elhoztuk az autót Győrbe. Fele úton én, fele úton ő vezette a Deloreant és szerintem mindketten élveztük. Annyiban szeretem más tapasztalt vezetőknek odaadni az autót, hogy ők jobban érzik az autónak azokat a hibáit, amit én a megszokás miatt már nem veszek észre. Itt is ez volt. Szerinte a motor az oké, nem érzi erőtlennek, viszont a fékek szerinte elég rosszak. Na most ez érdekes, mert ugye minden fékbetét és tárcsa elég új, szóval maximum valami beállítási gond lehet, bár én inkább a harminc éves féktechnikára fogom a relatív gyengeségét. Én nem érzem rossznak, bár az kétségtelen, hogy azért sokkal jobb fékekkel is volt dolgom. Na de vissza az alaptémára.

Ott tartottam, hogy elvittük az autót és egy egész hosszú beszélgetés után otthagytam a szerelőnél és vártam, hogy mi lesz. Elméletileg egy hétre terveztük a szerelést, de azt hiszem mindenki ismeri a Delorean féle hármas szabályt, ami a következőt jelenti:

Először detektáld a hibát, tippeld meg, hogy mennyi idő alatt tudod megjavítani, majd szorozd be hárommal és ez lesz az, amennyi idő alatt végzel.

Itt is bejött, mert az egy hetet úgy lőtte be a szerelő, hogy az biztosan oké lesz, de szerencsére én ezt nem hittem el. A vége aztán az lett, hogy a 30-ai budai Klubtalálkozóra alig bírtam odaérni. Hát az a nap is szépen sikerült. Mikor 11-re odamentem hozzá, akkor még össze-vissza mentek a hengerek és nem volt fent a légszűrő, de aztán elég hamar kitalálta a gebaszt és egy hosszú beszélgetés után végül dél után el is tudtunk indulni Pest felé, ahova majd egy órás késéssel meg is érkeztünk. Erről itt többet nem is írnék, Hannibal szépen leírta, hogy mi hogyan történt. A kb. 200 km-es túra jól sikerült, nem volt semmi gond, viszont pár érdekesség igen.

Az egyik, hogy szerintem a klubtagok tudják, hogy az alsó motorháztetőm első része kicsit meg volt roppanva és emiatt nagyon óvatosan kellett kitámasztani. Érett már a javítás, hát ott hagytam a szerelőnél és anélkül mentem Pestre. Na most ez két dolgot jelentett. Az egyik, hogy nem volt hova bekapcsolni a felső motorháztető zárját és egy sárga dróttal fogtuk le. Később kiderült, hogy ez felesleges, de elsőre vicces volt. A másik pedig, hogy menet közben, ha hátranéztem, akkor látszott a motor, ami szintén nagyon tetszett. :)

Végül ezt a motorháztetőt a komáromi találkozón kaptam vissza és baromi jó lett. Egy feketére festett vaslap került fel hátulra merevítésként, ami ha jól tudom függönykarnis vagy valami ilyesmi volt előző életében.

Aztán volt még egy olyan, amin marha jó röhögtem. Éppen darabokban volt a motor, a szerelő leszedte a szívósort, meg mindent ott a környéken és így bejutott a VOD-ba. Hallottam már érdekes dolgokat és mondtam is neki, hogy készüljön, de még így is meglepődött, hogy miket talált. A falevelek, a pár megsült egértetem és fészek azt mondta, hogy akár még normálisnak is mondható, de aránylag ritkán talál csavarhúzófejet a motorban (a képen piros nyíllal jelölve). Főleg nem kettőt, mint nálam. Ezeket meg is kaptam ajándékba. :)

Aztán sok egyéb dolog is elkészült. Nagyon sok megkeményedett gumitömítés lett kicserélve, a szelephézagok szépen be lettek állítva, a leszedett motorrészek homokfúvóhoz kerültek, aki gyönyörűen letisztította őket, a kiszedett csavarok és egyéb alkatrészek is le lettek tisztítva és kadmiumozva. Sok régi vízcső is cserés volt, ezek is szép újak lettek. Egy baj van csak az egésszel. Mivel egy teljes motormosásra nem volt idő, ezért eléggé elüt egymástól a motor teteje és alja, de ezen hamarosan javítunk. Ja és az elektromos vezetékek nagy része is új csomagolást kapott.

Egy érdekes hiba került csak elő a javítás után, amit szintén a NAAF-on javítottunk. Az, hogy az alapjáratom megint 1500 körülire állt be, ami nem tetszett. Aztán rájöttünk, hogy a hiba ismét azzal a mikrokapcsolóval van, amivel legutóbb is, hogy nem nyomódik be rendesen. Amikor ezzel volt a gond, akkor mindig kitakarítottuk és nem értettük, hogy miért nem lett jobb. Hát pont azért, mert kitakarítottuk és koszosan volt jobb. Eddig a kosz támasztotta ki és így messzebbre elért a kis kampó és ezért be tudta nyomni a kapcsolót, viszont a takarítások után már hiányzott az a kb. fél milliméter. Miután visszakoszolni nem lett volna értelme, ezért inkább a konvencionálisabb megoldáshoz folyamodtunk és mivel állítható hosszúságú volt, ezért kicsit hosszabbra vettük és tárááá, tökéletes. Úgyhogy eljutottam oda három év alatt, hogy az alapjárat most már szépen 850 körül van és nem is ingadozik. Legalábbis alig észrevehetően, szóval frankó. Lehet örülni.

Sajnos lerajzolni nincsen tehetségem ezt az egyébként nem bonyolult szerkezetet, de ezen a felső képen meg lehet nézni a felépítését. A 31-es alkatrész az, amibe a gázbovden csatlakozik, ennek az aljára van felerősítve a 25-ös kis rúd, aminek a hosszát állítottuk. Ez pedig böködi a 23-as kampót, ami szükség esetén benyomja azt a bizonyos kapcsolót. Érdekességként megjegyzem, hogy skynet autójából ez az egész hóbelevanc hiányzik.

Ja és még két dolog. Úgy érzem, hogy most egy kicsit erősebb lett az autó. Nem jelentősen, de 100 fölött azért jobban húz. Lehet, hogy visszajött pár lóerő.

Az egész szerelés 80000 Ft-ba került, ami nem kevés, ha azt vesszük figyelembe, hogy szinte semmi sem változott használati szempontból. Viszont egész jó ár, ha számít a külalak és hogy sok potenciális hibaforrás is ki lett szűrve. Lesz még ennek a szerelésnek hamarosan egy újabb fordulója is, majd megírom.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr733116216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása