Igazából amikor erre a témára ráakadtam, az indította el az előző két rész utáni információszerzést is. Nick Sutton, akit már említettem párszor korábban, talált pár képet otthon az utolsó Deloreanről, ami elhagyta a gyárat és ebből alakult ki egy beszélgetés, aminek a kivonatát írom most le. (A múlt pénteki zene ide is nagyon illik.)
A fotó 1983 elején készült, azon a napon, mikor Nick végleg elhagyta a gyárat. A Kiképző épület hátuljában készült a kép és egy korai itt hagyott autó van rajta, amit a csődbiztos eladásra alkalmatlanná nyilvánított. Ekkor pár hete már elment az utolsó szállítmány is Amerikába ami után már csak hét autó volt a gyárban. Szinte mindegyik ott maradt autó forgalomba helyezett, de aránylag keveset futott korai darab volt, amiket kicsit kipofoztak, aztán elárvereztek. Kicsit később elkezdték elhordani őket az árverésre és ez volt a legutolsó, amelyik még ott maradt, valószínűleg azért, mert ennek nem volt rendszáma és nehezebb volt mozgatni.
A VIN számáról nincsen pontos információ, de az árverésen eladott alacsony futású autók (513, 529, 534, Pilot 25) VIN számából kiindulva valószínűleg a VIN 534 lehetett.
Bónuszként pedig még megemlítem, hogy van Írországban egy autó, aminek 20114 a VIN száma, tehát egészében véve ez a legmagasabb. Az biztos, hogy nem a gyárban rakták össze, hanem valahol egyénileg. Miután a csődeljárás alatt kit-ként is adtak el alkatrészeket, lehet, hogy ez is egy ilyen. Ezt valószínűsíti, hogy nincsen rendes VIN táblája, hanem csak a motortérben egy kis rézplakett, amit az Ír hatóságok készítettek. Hallottam olyat, hogy egy helyi autószerelő iskola diákjai gyakoroltak rajta és szedték szét, rakták össze számtalanszor. Jelenleg Írországban van magánkézben.