Miközben gondolkodtam, hogy miről írjak, elgondolkodtam, hogy mintha már beszéltem volna én ilyen fejlesztéses dolgokról a blogban és valóban. Egyszer egy kisebb bejegyzésben már megemlítettem a fejlesztett alkatrészeket a Típushiba sorozatban és mivel az a lista egész jó, ezért főleg ezeket fogom bővebben kifejteni. Szóval ma akkor jöjjenek a lehetséges futóműfejlesztések.
A Delorean Lotus Esprit alapú futóműve általános vélemények szerint egy elég jól eltalált konstrukció. A DML-en viszont elég nagy vita bontakozott ki a Lotus munkájának minőségéről. Többségben voltak a Lotus melletti vélemények, mint az ellene levők, de azért a kétség bennem maradt, hogy lehetne jobb is a futómű. Mikor utánanéztem, akkor kiderült, hogy a gyári cuccok mellett elég sok utángyártott alkatrészt is lehet szerezni. Az előzőleg már linkelt bejegyzésben csak az Eibach-ot emeltem ki, de több lehetőség van, így ezek felsorolásával könnyű dolgom van
Viszont egyben bajban is vagyok, mert a futómű már sokkal szubjektívebb dolog, mint a motor. A motor lóereje, nyomatéka mérhetőek, de egy futómű esetén ezek az egzakt értékek hiányoznak. Az a keménység, ami valakinek jó, lehet, hogy másnak túl kemény, mert ők a puhább, kényelmesebb rugózásra esküsznek. Szóval mindenki legyen szíves a következő részben bemutatandó rugókat, lengéscsillapítókat iránymutatásként, nem pedig szentírásként kezelni.
1. Delorean.eu lengéscsillapítók és rugók (813€):
- Állítható keménység.
- Hátsó magasság állítási lehetőség.
2. Spax lengéscsillapítók és rugók (819$):
- Állítható keménység, bár a hátsó lengéscsillapítók nem olyan nagy tűréshatárok között, mint pl. a delorean.eu-s.
- A hegesztések nem annyira masszívak.
- További információk.
3. DMCH's Eibach lengéscsillapítók és rugók (949$):
- Nem állítható a keménység. Kicsit keményebb, sportosabb a gyárinál.
- A hátsó lengéscsillapító magassága nem annyira állítható, mint a delorean.eu-s.
4. Midstatedmc lengéscsillapítók (340$):
- A keménység nem állítható.
- A hátsó magasság viszont igen.
- Kicsit puhább, kényelmesebb, mint a gyári
5. Easy Rider 1-2 lengéscsillapítók (250$):
- Szintén puhább, mint a gyári.
- Esetenként hajlamos megúszni.
Pár kiegészítés még van ehhez a témához.
- Van még pár egyéb lehetőség is, mint pl. a Protech, de ezekről aztán semmi információt nem találni.
- A DMCH Eibach rugókat használ Spax lengéscsillapítókkal.
- Az új első rugók minden esetben rövidebbek, mint a gyáriak, tehát az autó orra lejjebb kerül. Általános vélemények szerint nagyon sokat számít!
- Az autó úttartását elsősorban a gumik, majd a lengéscsillapítók, végül pedig a rugók befolyásolják. Aki ezen fejleszteni akar az ebben a sorrendben álljon neki, ha nem akar mindent lecserélni.
- Nem szabad elfelejtkezni a TABokról a futómű esetén!
(Azért utálom ezt a blogot írni, mert mindig megjön a kedvem valami megvásárlásához. :) )
(Valamint megvan a rádiós felvétel. :) Az előző bejegyzésben ott van a link)