HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Fejlesztések - Futómű

2011.11.04. 10:00 :: Sidaries

Miközben gondolkodtam, hogy miről írjak, elgondolkodtam, hogy mintha már beszéltem volna én ilyen fejlesztéses dolgokról a blogban és valóban. Egyszer egy kisebb bejegyzésben már megemlítettem a fejlesztett alkatrészeket a Típushiba sorozatban és mivel az a lista egész jó, ezért főleg ezeket fogom bővebben kifejteni. Szóval ma akkor jöjjenek a lehetséges futóműfejlesztések.

A Delorean Lotus Esprit alapú futóműve általános vélemények szerint egy elég jól eltalált konstrukció. A DML-en viszont elég nagy vita bontakozott ki a Lotus munkájának minőségéről. Többségben voltak a Lotus melletti vélemények, mint az ellene levők, de azért a kétség bennem maradt, hogy lehetne jobb is a futómű. Mikor utánanéztem, akkor kiderült, hogy a gyári cuccok mellett elég sok utángyártott alkatrészt is lehet szerezni. Az előzőleg már linkelt bejegyzésben csak az Eibach-ot emeltem ki, de több lehetőség van, így ezek felsorolásával könnyű dolgom van

Viszont egyben bajban is vagyok, mert a futómű már sokkal szubjektívebb dolog, mint a motor. A motor lóereje, nyomatéka mérhetőek, de egy futómű esetén ezek az egzakt értékek hiányoznak. Az a keménység, ami valakinek jó, lehet, hogy másnak túl kemény, mert ők a puhább, kényelmesebb rugózásra esküsznek. Szóval mindenki legyen szíves a következő részben bemutatandó rugókat, lengéscsillapítókat iránymutatásként, nem pedig szentírásként kezelni.

1. Delorean.eu lengéscsillapítók és rugók (813€):

- Állítható keménység.

- Hátsó magasság állítási lehetőség.

 

 

2. Spax lengéscsillapítók és rugók (819$):

- Állítható keménység, bár a hátsó lengéscsillapítók nem olyan nagy tűréshatárok között, mint pl. a delorean.eu-s.

- A hegesztések nem annyira masszívak.

- További információk. 

 3. DMCH's Eibach lengéscsillapítók és rugók (949$):

- Nem állítható a keménység. Kicsit keményebb, sportosabb a gyárinál.

- A hátsó lengéscsillapító magassága nem annyira állítható, mint a delorean.eu-s.

4.  Midstatedmc lengéscsillapítók (340$):

- A keménység nem állítható.

- A hátsó magasság viszont igen.

- Kicsit puhább, kényelmesebb, mint a gyári

 

5.  Easy Rider 1-2 lengéscsillapítók (250$):

- Szintén puhább, mint a gyári.

- Esetenként hajlamos megúszni.

 

Pár kiegészítés még van ehhez a témához. 

- Van még pár egyéb lehetőség is, mint pl. a Protech, de ezekről aztán semmi információt nem találni. 

- A DMCH Eibach rugókat használ Spax lengéscsillapítókkal.

- Az új első rugók minden esetben rövidebbek, mint a gyáriak, tehát az autó orra lejjebb kerül. Általános vélemények szerint nagyon sokat számít!

- Az autó úttartását elsősorban a gumik, majd a lengéscsillapítók, végül pedig a rugók befolyásolják. Aki ezen fejleszteni akar az ebben a sorrendben álljon neki, ha nem akar mindent lecserélni.

- Nem szabad elfelejtkezni a TABokról a futómű esetén! 

(Azért utálom ezt a blogot írni, mert mindig megjön a kedvem valami megvásárlásához. :) )

(Valamint megvan a rádiós felvétel. :) Az előző bejegyzésben ott van a link) 

 

1 komment

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr273349724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2011.11.04. 10:40:29

Már megint egy nagyon jó post... :)
Azért ne nagyon csábulj el. Egy kicsit alacsonyabban lenne az autó, meg talán a komfotból is veszítenél egy keveset. Elég jó ez a futómû így is. Arrol nem is beszélve, hogy a gyári (kicsikét sportautóhoz méltatlan és bizar) magasság hozzátartozik a fura külsôhöz. Egyszóval, nekem úgy tetszik ahogy van.
süti beállítások módosítása