UPDATE: Ezt a bejegyzést jó részben beleraktam a Legend nagy bejegyzésébe! Ott további információkkal együtt, összeszedettebben olvasható a gyár Legendes története.
Folytatom akkor a múlt heti témát, de ezúttal már kicsit összeszedettebben. Nagyjából az 500, 501, 502-es autókról volt szó legutóbb kis kitekintéssel néhány másikra. Jogos lenne a kérdés, hogy miért csak ezzel a pár autóval foglalkozok, mikor az 500-as sorozatban 100 autó van. Azért, mert habár szeretem a Deloreaneket, de azért egyesével nem fogok lekövetni minden egyes VINt, valamint ezek az általam kiválasztott autók valamiért különlegesek. A múltkoriak egyértelmű okokból kerültek a blogra, a mostaniak pedig elsősorban a Legenddel való kapcsolatuk miatt. Úgyhogy most akkor jöjjön a VIN 528 és VIN 530 és egyéb Legend információk.
A VIN 528 a VIN 502-höz hasonlóan Legend autó volt.A többi Legend Deloreanhez hasonlóan a cég tönkremenetele utáni aukción adták el. Eleinte ikerturbó volt ezen a motoron is, de később aztán átszerelték simára. Ahogy a Legendes bejegyzésemben már írtam korábban az ikerturbós megoldás készült el először, a sima csak ezután jött. Elég sokáig nem lehetett róla semmit sem tudni, de aztán a tulajdonos bejelentkezett PJ Gradyhez pár munkára és fény derült az autó különlegességére. Kicsit később egy átfogó restaurációt kapott, különös figyelemmel az eléggé megviselt rozsdamentes elemekre. Ez egy különösen nehéz döntés volt, mert ezek a karcok és horpadások könnyen lehet, hogy jó részben még a Legendnél képződtek és ezek eltüntetése az autó múltjának egy részének a törlését is jelentette. A tulajdonos azonban a felújítás mellett döntött, így 2004-ben az övé lehetett az addig egyetlen gyári állapotú Legend sima turbós Delorean.
Ezidáig egyedül a VIN 528 birtokolja ezt a címet, mert a VIN 558 nem tudni, hogy merre van, a VIN 501-nek pedig még a létezése is kétséges. Egy kis kitérőként megemlítem, hogy a VIN 558 valószínűleg létezik és visszaalakították gyárira a motort, annak megbízhatatlansága miatt. Biztos információk nincsenek róla, de keresik.
Külön jó, hogy a VIN 528 eredeti gyári motorja is megvan, így még egy érdekes döntés állhat a tulaj előtt, hogy gyári legyen az autó vagy gyári Legend? És most pár érdekes kérdés: OT vizsgán melyik motort fogadnák el? Vajon mindegyik Legend autóból kiszedték a motort vagy volt, amiben a gyárit használták? Ha kiszedték, akkor hol van a többi motor?
Most pedig akkor a VIN 530.
Mondjatok egy ikerturbós Deloreant! VIN 502, igaz? Pedig a VIN 530 is ugyanúgy Legend ikerturbóval rendelkezik, csak nem lett annyira ismert. Hogy minden szép legyen ez az autó is volt sima turbós is, tényleg kezdem azt hinni, hogy a Legendnél imádtak mindent ezerszer szétszedni és összerakni.
Néhány dolog viszont más ezen az autón, mint a többin. Jól látható, hogy ezt még a többinél is sokkal többet fúrták-faragták. Valószínűleg ez volt a főtesztalany. Az üvegszálon sok Legend által fúrt lyuk van, amiket aztán volt, hogy befoltoztak és a motortere is kaotikusabb a szokásosnál.
Ezt az autót is a Legend bezárásakor adták el és habár Rob Grady ott volt, nem tudta megszerezni. Később aztán 1995-ben sikerült megvennie egy nagy kupac régi Legend alkatrészt, ami három Deloreant is tartalmazott. Ezeket átnézve már látta, hogy az egyik különleges és biztosan Legend gyártmány, mert a motortere és a légbeömlői is turbóról árulkodtak. Sajnos az autó igen rossz állapotban volt, sok időt töltött víz alatt, majd egy roncstelepre került és innen Rob Gradyhez. Sok korai autóhoz hasonlóan VIN táblája nem volt, így semmi támpont nem volt a származására.
Teltek az évek és 2004-ben eljött az idő a restaurációra. Még a rozsdamentes acél is korrózió jeleit mutatta, ezért Európába vitték az autót rendberakásra. Szépen szedegették le az acélelemeket és újították fel és egyszer csak az utolsó elem (jobb első) alatt ráleltek az 530-as számra, pont úgy, ahogy Bopat autóján is van!
Így végül a VIN 530 megkerült, a felújítás pedig folytatódik.
A fenti levélen van még pár egyéb VIN is, amikről keveset tudni. A VIN 515 és VIN 517 valószínűleg egy roncstelepen volt egy időben, de a VIN 515-öt megvették. Igaz mindkettő töréstesztes autó volt, így állapotuk minimum elkeserítő. A VIN 531 és VIN 537 szintén valamilyen hivatalos tesztautó volt, úgy tűnik léteznek, de a VIN 531 elég rossz állapotban.