Legutóbb beszéltem már a fogyasztásról, most pedig az ebből származtatható értékről a hatótávról lesz szó, amivel természetesen van pár probléma, így nem írtam már bele az előző bejegyzésbe.
Először is hivatalosan 13,2 gallonos a Delorean tankja ami a kézikönyv szerint 51,6 liter. Csak éppen nem tudom, hogy mi alapján számolták ezt ki. Az onlineconversion oldal szerint akármilyen gallont számolok literre, ez a szorzó sehogy sem jön ki. Úgyhogy én 50 literesnek számolom a tank űrtartalmát. (Bopat, neked most úgyis kint van a tank az autódból. Nem tudnád megméretni, hogy legyen egy pontos értékünk?)
Aztán a másik a Delorean üzemanyagszint-jelzőjének a pontatlansága. Az alsó negyed alatt már elég pontatlanul mér és össze-vissza ingadozik, ezért nem nagyon szoktam megvárni, hogy idáig elérjen.
És ezek után még hozzá lehetne dobni azt is, hogy ugye a Delorean kilométerórája sem 100 százalékig pontos, tehát valószínűleg az általa mért mérföld sem az, valamint az 1,6-os átváltás mérföldről kilométerre sem az, így az összes bizonytalansági tényezőt figyelembe véve jobb hamarabb tankolni, mint meglepődve álldogálni az út mellett.
Ezért habár elméletileg teljesen ideális körülmények között a Delorean hatótávja akár 550 kilométer is lehetne, a gyakorlatban nálam inkább maximum 400 kilométerenkénti tankolást jelent, de sokszor a 300 kilométer van csak meg.
És még egy dolog a végére. Igazából nem kimondottan fontos ez és az előző bejegyzés, mert egy hobbiautó fenntartásánál a benzinköltség nem túl fontos tényező. Nem azt mondom, hogy elenyésző, hanem hogy vannak dolgok, amikre sokkal többet is el lehet költeni. Mindig van valami javítani vagy szépítenivaló.