HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Műszaki vizsga

2012.05.02. 10:00 :: Sidaries

Lehetne az is a bejegyzés címe, hogy Küzdelem a bürokráciával, de azt hiszem ezt az egész Forgalomba helyezés tagre rá lehetne húzni, úgyhogy hanyagolom. Ott hagytam abba, hogy na most már jöhetett a műszaki vizsga, de egy valamit kihagytam.

Említettem az első lámpáim különbözőségét, de aztán nem írtam le mi lett velük. Volt ez a Halogen, Wagner Halogen gond, de ennél nagyobb baj volt az amerikai szimmetrikus lámpatest. Ugyanis Európában csak E betűs asszimetrikus lámpatesttel ellátott autót lehet leműszakiztatni. Viszont az OT vizsgán csak gyári eredeti autóval lehet átmenni, tehát oda a szimmetrikus lámpa kell. Ezt az ellentmondást úgy oldották fel, hogy az OT vizsgán ráírják a papírra, hogy felmentést adnak ez alól a vizsgapont alól az OT miatt. Na és nekem ez maradt el.

Ugyanis a sárga indexek, meg az egész európaian működő lámpák miatt elfelejtették ráírni és ezt természetesen csak itthon vettem észre. Ezért volt egy extra köröm Veszprémbe, ahol szó nélkül kijavították a hibát, de elment vele egy fél napom és ami nagyobb gond, hogy mivel a papír elkészülte után két héten belül küldik ki az OT-s papírokat, ezért attól a naptól újrakezdődött a két hét. Valószínűleg ennek köszönhetően nem lett meg múlt hétre a rendszámom, emiatt maradt ki az OT expo, Sokadalom és Velodrom Millenáris. Pedig egyik másikra szívesen elmentem volna Deloreannel. Így ez majd jövőre marad.

traileren_1.jpgVisszatérve a műszaki vizsgára: Elintéztem a papírt, felszereltem a rendszámtábla világítást, lefénymásoltam a többi cuccot és bejelentkeztem. Kaptam is egy hétfő 16.15-ös időpontot. Kicsit későinek gondoltam, de nekem aztán mindegy. Úgy intéztem, hogy a trailer fél négyre elhozta az autót, leálltam, aztán bementem elintézni a fizetést és a papírokat. Mint kiderült félelmem jogos volt a késői időponttól, ugyanis az adminisztrátor hölgy nem hagyott fizetni, mert háromkor lezárták a pénztárat. Mikor megmondtam neki, hogy még így is háromnegyed órával előbb vagyok itt mint kéne, mégis honnan kéne tudnom, hogy jobb, ha másfél órával korábban jövök, megmondta, hogy ők engem biztosan figyelmeztettek. Természetesen nem hatotta meg, hogy laza négy éve erre a vizsgára várok és nem hiszem, hogy elfelejtettem volna egy ilyen dolgot. Mondta, hogy jöjjek vissza reggel.

otthagyva.jpgHát persze. Elhoztam az autót 5000 Ft-ért, most meg vigyem vissza, meg hozzam el megint? Hát ő azt nem tudja, de esetleg beszélhetek a vizsgáztatóval aztán itt hagyhatom. El is mentem a vizsgáztatóhoz és elmondtam, hogy elméletileg most vizsgáztatnám az autót, de nem tudom, mi van ilyenkor. Hát az ő válasza volt a legszebb. Mikor megmutattam, hogy 16.15-re vagyok beírva megmondta, hogy az nagyon jó, mert ő 16.00-kor úgy bezárja az ajtót, hogy öröm nézni, szóval nem is baj, hogy nem kaptam időpontot. Ja és az autót nyugodtan itt hagyhatom, nem zavar senkit. Ebben maradtunk és ott hagytam az autót az udvaron.

Másnap reggelre odamentem fél nyolcra, fél órán belül kaptam vizsgapapírt, befizettem 33200 Ft-ot (Első műszaki forgalomba helyezés zöld kártya nélkül, mert az nem kell OT esetén) és beálltam a sorba. Egyik unokatesóm itt dolgozik, ismeri az ittenieket és érdekelte is a vizsga, ezért aztán ott maradt megnézni, hogy mi is lesz. Közben pedig az egyik Vurdonossal is találkoztam, úgyhogy gyorsan telt a várakozás. Aztán eljött az idő, beálltam a vizsgapadra.

vizsgaravarva.jpgA jobb első lengéscsillapítóval kezdtek és egyből ki is jött, hogy Alkalmatlan. Ehh. Jó kezdés. Szerencsére emlékeztem arra, amit skynet mondott a műszakijáról, hogy nagyon könnyű az autó eleje és ez okozhat gondot. Tulajdonképpen üres tankkal és minimális csomagtartó tartalommal mentem és ez nem volt szerencsés. A könnyű orr és a kemény futómű együtt az jelenti, hogy az autó szinte elpattog a vizsgapadról, ezért nem tudják megmérni. Nekiálltam hát, bepakoltam néhány dolgot előre, beültünk ketten az autóba, lejjebb eresztettük a kereket és tárááá, már jó is lett. A bal első így már könnyen ment, a hátsókkal meg semmi gond nem volt. A fékek ugyanígy probléma nélkül mentek, a kézifék is patentül működött. A papírozás volt, ami egy kicsit tovább tartott, de az már örömteli várakozás volt. Ezután már csak a trailerezés volt hátra és a nyugodt hátradőlés, hogy a következő utam az okmányiroda lesz, ahol a rendszámomat veszem át. Budapesten.

4 komment

Címkék: forgalombahelyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr384470880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2012.05.02. 10:59:56

Véééééggree!!! GRAT!!!

Rocko- 2012.05.02. 11:38:38

grat!

- azért valahol költői kérdésként felmerül bennem az, hogy ha 4-ig dolgoznak, akkor a kassza miért zár be háromkor, illetve miért adnak négy utáni időpontot.
- ha éjszaka történik valami a kocsiddal, akkor milyen felelősséget vállalnak?
- egy pár rendszámot miért is nem tudnak kiküldeni postán? ha már bankkártyát is tudnak.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.05.02. 12:20:11

@Rocko-:
1. Fogalmam sincs. Rendszerhiba.
2. Semmit. Ők csak megengedték, hogy ott hagyjam.
3. Előbb van még egy kis okmányirodázás, papírbemutatás, aztán rendszám. Nem szabad ennyire kapkodni. :)

Rocko- 2012.05.02. 12:23:58

@Sidaries: 1) gyanítom PEBKAC hiba lehet.
2) tehát akkor még Neked kéne hálásnak lenni? ...
3) á!
süti beállítások módosítása