Akkor most a folytatás. Az első három részben az ellenőrzött körülmények közötti tesztről volt szó, a negyedik részben ennek a DML-es elemzéséről, most pedig néhány valódi életbeli eset következik. Szóval most azok az emberekről lesznek történetek, akik tényleg összetörték a Deloreanjüket.
Kezdem a saját példámmal. 2011 március 21.-én egy Suzuki csatlakozott kb. 30 km/h-s sebességgel az én autómhoz. Itt írtam róla (Nem szeretnék róla beszélni..., hüpp), nem részletezem. Sem nekem, sem a Bébnek nem lett bajunk.
Most pedig pár amerikai példa. Ezeket DML-en küldték. Egyik sem a levélíróval esett meg, hanem az egyik ismerősével:
Gari Masie:
Én eddig két olyan tulajdonost ismerek, akik balesetbe keveredtek az autójukkal. Mindketten túlélték és gond nélkül sétáltak el a helyszínről. Mindkét eset a '80-as évek közepén, végén történt.
Az első eset egyértelműen szétkopott gumik miatt következett be. A cseregumik elméletileg már meg voltak rendelve, de a tulajdonos még használta az autót a rettenetes állapotú abroncsokkal is. Az autó defektet kapott, lesodródott az útról és felment egy töltésre. A végeredményről csak annyit tudni, hogy az alváz megcsavarodott, de úgy általában nem biztos, hogy olyan nagyon nagy erejű ütközés volt a levélíró véleménye szerint.
A második egy olyan tulajdonosról szólt, aki Garyvel a Deloreanjéről beszélt és elég rosszakat mondott róla. Mikor megkérdezte a tulajdonost, hogy megvan-e még az autó, akkor az azt mondta, hogy nincsen, mert totálkárosra törte. Télen is használta az autót, megcsúszott, és a fák közé csapódott. Minden sérülés nélkül úszta meg a balesetet, tehát az autó tette a dolgát.
Farrar Hudkins #2613, Bill Robertson #5939
- Harmadikként (ha folytatjuk Gary listáját) meg kell említeni Louie G. Deloreanjét, akinek az autóját egy tipikus nagy amerikai cirkáló és a részeg sofőrje kapta el. Az autó totálkáros lett, de Louie néhány karcolással megúszta az egészet. Kicsivel később már meg is vette az új autóját.
- Szerintem nálam többet maximum Louie tudhat a karamboljáról, ezért elmondom, hogy mi is történt valójában. Egy kétsávos úton ment, amikor egy részeg fickó az 1981-es bő két tonnás Cadillacjével jött szembe, lement jobbra az útról, megijedt és túlzottan balra rántotta a kormányt. Átment a felezővonalon és telibe találta az éppen ott haladó #10115-öt. A vezetőoldali ajtót találta el, de az autó teljes oldalát letarolta és még meg is pördítette, majd az ütközés végén mindkét autó azonos irányban állt meg. A vezető oldali ajtó természetesen beragadt, ezért Louie átmászott a túloldalra ami szintén nem volt nyitható. Végül aztán a kitört vezető oldali ablakon tudott kimászni. A Cadillacnek alig lett baja, ha a sofőr nem lett volna részeg, akár el is hajthatott volna. Ez a kép Louie autójáról készült:
Gary Masie
Eszembe jutott még egy baleset. Az egyik '90-es évekbeli DOA eseményen találkoztam egy férfivel, akinek piros Deloreanje volt. Ha jól emlékszem, akkor úgy mondta a történetet, hogy éppen egy kereszteződésen ment át, amikor a merőleges sávból egy nő nem vette figyelembe a piros jelzést és behajtott egy SUVval, miközben ő ott volt. A SUV tulajdonképpen átment az autója elején. A Delorean sofőrje elég komoly nyaksérülést szerzett, de felépült és az autóját is újraépítette. És ez az autó lett az, amivel aztán abban az évben a DOA-ra ment.
Előfordulhat, hogy lesz még egy rész ebből a sorozatból, ha Welmoed megírja a saját autójának a történetét. Ha nem, akkor majd kitalálok valami újat.