HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Biztonsági visszahívások I.

2013.04.05. 10:00 :: Sidaries

A Deloreant közepesnél jobban ismerőknek nem lesz újdonság hogy a Delorean sok szempontból félkészen került a piacra. Az alulfinanszírozottság és a képzetlen munkaerő miatt eleinte sok hibával küzdöttek az autók, amiket aztán a gyártás során zömében kiküszöböltek. Ezek nagy része csak kisebb-nagyobb kényelmetlenséget okozó hiba volt, de volt köztük három, ami biztonsági szempontból is veszélyesnek bizonyult. Emiatt aztán a gyár, a rövid története során három visszahívást is megélt, amikről most szeretnék beszélni. Nem fogok részletes leírást adni a javításról, mert nem értek annyira hozzá, de amennyire tudom, körbeírom a problémát. Elsőként időrendben a másodikat írom le.

Ez a visszahívás a '81-es autókat érintette a 560-tól 7199-ig, tehát tulajdonképpen az összeset. Itt igazából egy érdekesség van, az, hogy mi van az 560 előttiekkel? Szerintem azért nem kerültek a listára, mert azok nem kerültek kereskedelmi forgalomba és azok voltak az első céges autók, így gondolom céges úton megkapták a javítást.

gazbovdenrecall.jpgA hiba alapja az volt, hogy a gázbovden elég nyitott módon kapcsolódik a motorhoz (alsó négyzet), ezért elkoszolódhatott az is és a hozzá tartozó csatlakozók (felső négyzet) is. Néha  - főleg a télen kint tárolt autók esetében - a bekerült szennyeződés bele tudott fagyni ezekbe a részekbe. Emiatt pedig a gázt felengedve az csak lassabban tudott visszatérni a helyére, de az is előfordulhatott, hogy magasabb álláson állt meg, nem pedig alapjáraton. A menet közbeni gázpedál beragadás pedig már akkor sem volt vicces.

gazbovdenrecalljo.jpgA javítás pár új alkatrészt és egy fedőlemezt foglalt magában és körülbelül fél órát vett igénybe. Ezek elsősorban a szennyeződés bejutásának a meggátolását helyezték előtérbe, a mechanikán nem módosítottak jelentősen. A szükséges módosításokat minden tulajdonosnak ingyen elvégezték a DMC viszonteladói. (Zárójelben jegyzem meg, hogy mivel a visszahívás hivatalos időpontja '82 február 1. volt, a DMCL pedig február közepén csődgondnokság alá került, elég sok autón nem végezték el a javításokat. Ahol pedig elvégezték, ott a DMC jó eséllyel már nem tudta kifizetni a márkakereskedők munkáját.)

És tudjátok mi az igazán durva? Lehet, hogy ti már nem is emlékeztek rá, de én most, hogy elolvastam ezt, rájöttem hogy:

1. Nekem ez nincs megcsinálva.

2. Volt is belőle gondom. Írtam is róla itt és itt.

Ráadásul soha nem értettem, hogy miért van néhány autón ez az extra védőlemez. Azt hittem, hogy talán ujjbecsípődés ellen, de felesleges biztonsági intézkedésnek gondoltam. Ma is tanultam valamit.

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr385194440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása