A Premier Oldtimer nevezetű találkozó elég jól sikerült, azaz sokan jöttek oda kérdezősködni, mindenkinek tetszett az autó (leszámítva egy-két "savanyú a szőlő" stílusú megjegyzést, mint "szép autó, de mennyit fogyaszt?", meg hogy "mennyit megy, 140-et?"), és csak pár ember ült bele kérdezés nélkül. Ez utóbbi egyébként nem is zavart (annyira), annál inkább az, amikor egy kiskölyök nekiállt lekaparni az OT plakettet, rászóltam, meg is sértődött az anyja, hogy nem kaparja, csak nézi. Persze, körömmel nézi, mi?
A múltkori találkozó után elmaradt Sid kocsijának a gyorsulásmérése, most viszont pont útba esett (van Győr felé egy "forgalomtól elzárt szakasz"), így neki is ugrottunk.
Az első mérésből kiderült, hogy az iPhone 4S-en futtatott Dynolicious Classic program számait kb. 0,93-dal beszorozva nagyjából valós eredmények jönnek ki. Ezért Sid kocsijában rögzítettük a telefont, kiálltunk a "pályára", és megkezdődött a mérés.
Az első alkalommal sikerült 14,17 másodpercet mérni, ami még 0,9-del beszorozva is gyenge érték, viszont mivel az én autómmal követtük, és látványosan jobban gyorsult, láttuk, hogy ez biztosan mérési hiba. Nosza, még egy mérés. 16,38. Na bumm. Még egy. 15,83. Ezek egyébként ott történtek, ahol az én kocsimmal rendre 11,96, 11,92 illetve 12,74 s volt a gyorulás, amit az iPhone mért.
Na ekkor döntöttünk úgy, hogy ennek nincs értelme, és elővettük azt a módszert, ami az első részben nem is szerepelt, legyen ez a v0.1: az én kocsimmal követtem Sidét, és mindketten padlóig nyomtuk a gázt. Az enyémben ketten ültünk, így viszont látszott, hogy az övé jobban gyorsul pár tizeddel. Majd eszembe jutott a korszakalkotó ötlet, hogy az én kocsimban is egyedül kéne lennem.
Nos, miután így megpróbáltuk, kiderült, hogy "szögre azonos" a két autó gyorulása, azaz a kezdeti lemaradást (nem mertem egyből indulni, mert Sid kocsija túl közel volt) tartani tudtam egészen 120-ig (lezárt pályán mértünk, ahogy már említettem).
Tehát konklúzióként kijelenthetjük, hogy a 3 sebességes automataváltós, de katalizátor nélküli Delorean ugyanúgy 11 s alatt van százon, mint az 5 sebességes kéziváltós, katalizátorral szerelt társa. Q.E.D.
Sid hozzászólása:
Tényleg érdekes volt az egész ahogy skynet is mondja. A tapasztalatok alapján tényleg ugyanúgy ment a két autó, de az adatok mindezt nem támasztották alá. Elméletileg minden ugyanúgy kellett hogy működjön de aztán valahogy mégsem jött ki jól a mérés. De hát mindenki tudja, hogy az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség. Gyakorlatilag viszont van.